karoten w marchewce

1. Data: 2003-06-10 07:41:05

Temat: karoten w marchewce
Od: leh <l...@n...nospz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tutaj:

http://www.arystoteles.pl/nmf/YaBB.cgi?board=spam;ac
tion=display;num=1051251321;start=
(na dole)

jest informacja ze marchewka ma obecnie 100 razy mniej karotenu niz 100
lat temu. Moze to ktos potwierdzic lub zaprzeczyc?

2. Data: 2003-06-10 08:02:23

Temat: Re: karoten w marchewce
Od: "Mariusz Brzozowski" <m...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

"leh" <l...@n...nospz.pl> wrote in message
> [...]
>
> jest informacja ze marchewka ma obecnie 100 razy mniej karotenu niz 100
> lat temu. Moze to ktos potwierdzic lub zaprzeczyc?

A to mnie specjalnie nie dziwi. Tez to kiedys gdzies przeczytalem. A wiesz,
ze ok 90% tluszczu w miesie zwierzat hodowlanych takich jak trzoda, bydlo
itp. to tluszcze nasycone, a tylko ok.10 % to tluszcze nienasycone? Podczas
gdy proporcje te sa odwrotne w dziczyznie. Oto do czego doprowadzila
"sztuczna" hodowla.

--
Mariusz Brzozowski
--------------------------

3. Data: 2003-06-10 14:34:42

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jest informacja ze marchewka ma obecnie 100 razy mniej karotenu niz 100
> lat temu. Moze to ktos potwierdzic lub zaprzeczyc?

Oczywiscie, ze mniej. Przeciez gdzies w tej nowej marchewce musza sie
zmiescic nawozy (ekologiczne, oczywiscie), srodki ochrony roslin, geny
prostosci , geny odpowiedniej dlugosci i wspanialego koloru itd. No i na
karoten zabraklo miejsca! ;-)

D.

4. Data: 2003-06-11 13:56:21

Od: "ulek" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No ciesz sie ze tylko 10% tłuszczów nasyconych bo mniejsze zagrozenie
cholesterolem miazdzyca czy zawałami .

Opalescence - wybielanie zebow
nietrzymanie moczu
Jak sie przygotrować???