kary dla nauczycieli-PILNE!

1. Data: 2002-01-09 13:56:19

Temat: kary dla nauczycieli-PILNE!
Od: "dol" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

czy obowiazuja jakies klary dla nauczycieli za dawanie korepetycji uczniom
ktorych ucza i czy istnieja jakies kary dla nauczycieli ktorzy ucza wlasne
dzieci w szkole sredniej?

1. Data: 2002-01-09 14:08:55

Temat: Re: kary dla nauczycieli-PILNE!
Od: "Roman Stachowiak" <r...@p...jik.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy obowiazuja jakies klary dla nauczycieli za dawanie korepetycji uczniom
> ktorych ucza i czy istnieja jakies kary dla nauczycieli ktorzy ucza wlasne
> dzieci w szkole sredniej?

Nie ma.

RomanS

1. Data: 2002-01-09 16:59:37

Od: "dol" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Roman Stachowiak <r...@p...jik.com.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:a1hite$gbi$...@n...tpi.pl...

> Nie ma.
>
> RomanS

dziekuje za szybka odpowiedz
pozdrawiam
dol

1. Data: 2002-01-09 17:28:00

Od: "taxi1" <t...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dol" <d...@p...fm> napisał w wiadomości
> czy obowiazuja jakies klary dla nauczycieli za dawanie korepetycji uczniom
> ktorych ucza i czy istnieja jakies kary dla nauczycieli ktorzy ucza wlasne
> dzieci w szkole sredniej?

Sprawa nosi znamiona wykorzystywania stanowiska służbowego do osiągania
nieewidencjonowanych zysków (korupcja). Może zainteresować się tym Komisja
Dyscyplinarna dla Nauczycieli.

1. Data: 2002-01-09 17:56:55

Od: "Roman Stachowiak" <r...@p...jik.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sprawa nosi znamiona wykorzystywania stanowiska służbowego do osiągania
> nieewidencjonowanych zysków (korupcja). Może zainteresować się tym Komisja
> Dyscyplinarna dla Nauczycieli.

A jeśli nauczyciel ma zarejestrowaną działalność gospodarczą (usługi
edukacyjne) i jego zyski są ewidencjonowane?

RomanS

1. Data: 2002-01-09 18:14:50

Od: "Basia" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Myślę, że żaden szanujący się nauczyciel nie powinien udzielać korepetycji
uczniowi, którego uczy. Nawet po to, żeby potem nie być narażonym na
pomówienia czy konfrontacje w razie jakiejkolwiek skargi dotyczącej jego
osoby. Żeby nie musiał się tłumaczyć z tego co zrobił i z tego czego nie
zrobił. Poza tym, nie czarujmy się. Jeśli ktoś udziela korepetycji w takiej
sytuacji to pozwala na to, żeby uczeń lub jego rodzice nim manipulowali.
Pozdrawiam - Basia.

1. Data: 2002-01-10 00:44:12

Od: "taxi1" <t...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roman Stachowiak" <r...@p...jik.com.pl> napisał w
wiadomości news:a1i092$jm$1@news.tpi.pl...

Komisja

> A jeśli nauczyciel ma zarejestrowaną działalność gospodarczą (usługi
> edukacyjne) i jego zyski są ewidencjonowane?
>
> RomanS

To nie zmienia faktu, że mozna potraktować te korepetycje jako przejaw
korupcji. Taka jest oficjalna wykładnia Małopolskiego Kuratorium Oświaty.
Radziłbym jednak być w tej kwestii bardzo ostrożnym. Zgadzam się z Basią, to
nieetyczne.

1. Data: 2002-01-10 13:46:55

Od: "Roman Stachowiak" <r...@p...jik.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Radziłbym jednak być w tej kwestii bardzo ostrożnym. Zgadzam się z Basią,

Nie udzielam korepetycji. Poddałem tylko w wątpliwość argumentację
przedmówcy o zyskach nieewidencjonowanych. Co do naganności etycznej ja
również nie mam wątpliwości. Natomiast nie ma obecnie żadnego prawa
zabraniającego takich praktyk. Wykładnia MKO - nawet oficjalna - pozbawiona
jest podstaw prawnych.

RomanS

1. Data: 2002-01-10 15:01:47

Od: Lek <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!
Oto co mówi Karta Nauczyciela :

Art. 75.1. Nauczyciele mianowani i dyplomowani podlegają odpowiedzialności
dyscyplinarnej za uchybienia godności zawodu nauczyciela lub obowiązkom, o
których mowa w art. 6.

Rozdział 2
Obowiązki nauczycieli
Art. 6.
Nauczyciel obowiązany jest rzetelnie realizować zadania związane z
powierzonym mu stanowiskiem oraz podstawowymi funkcjami szkoły: dydaktyczną,
wychowawczą i opiekuńczą; wspierać każdego ucznia w jego rozwoju oraz dążyć do
pełni własnego rozwoju osobowego..

Tylko kto się odważy tak interpretować korepetycje.... ?
Cześć
Leszek

1. Data: 2002-02-26 08:33:59

Od: "ankaw" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dzieci w szkole sredniej?
> chyba istnieją ale nie w naszym państwie

Podział Administracyjny Polski
'Studenci UW-dziennikarstwo z doswiadczeniem :) ...
1 Month FREE Sex!
1 Month FREE Sex!
"reforma a szkolnictwo specjalne" ???