kawa i herbata- jak przyrządzacie?

1. Data: 2001-08-04 08:45:42

Temat: kawa i herbata- jak przyrządzacie?
Od: "kachna" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

a może ktoś w jakis ciekawy sposób przyrzadza kawe lub herbate, szczerze
mówiąc rozpuszczalna z mlekiem juz mi się znudziła...
pozdrawiam ze słonecznego Szczecina
kachna

1. Data: 2001-08-04 12:30:54

Temat: Re: kawa i herbata- jak przyrządzacie?
Od: "serw" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja robie cos takiego:
Kawa z ekspresu przelewowego (najlepiej 100% arabica)
dwie lyzeczki cukru,
dwie lyzeczki czekolady na goraca "La Festa"
dwa opakowania smmietanki do picia.
calosc wymieszac.
Smacznego
Pozdrawiam
SEbek

1. Data: 2001-08-04 12:32:29

Od: "serw" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co do herbaty to kiedy robilem czarna z mieta i sokiem z cytryny. Calosc sie
schladzalo i podawalo z lodem. Jak znajde przepis to dam znac.

1. Data: 2001-08-04 16:50:06

Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a może ktoś w jakis ciekawy sposób przyrzadza kawe lub herbate, szczerze
> mówiąc rozpuszczalna z mlekiem juz mi się znudziła...
> pozdrawiam ze słonecznego Szczecina
> kachna

Hejka;-)

Teraz przyrzadzam kawe tylko w ekspresie cisnieniowym i taka jest nalepsza.
Gdy nie posiadalam takiego ekspresu robilam kawe nastepujaco:
- do kawy w ekspresie przelewowym dodawala cynamon albo wanilie, albo jedno
i drugie,
- capuccino - ubijalam mleko robotem kuchennym, a do tego kawka (w
ostatecznosci moze byc rozpuszczalna),
- kawa z bita smietana to raczej standard;-),
- kawa mrozona (moze byc z jakims alkoholem, ostatnio robilam z
ajerkoniakiem, albo z lodami - pycha),
-kawa z dodatkiem jakiegos alkoholu (np. z rumem, w whisky po irlandzku, a
moze z amaretto albo malibu),
-kiedys w kawiarni pilam bardzo goraca kawe z czekolada, z bita smietana i
grubym plastrem pomaranczy, pyszne to bylo, ale to raczej napoj na zimowe
wieczory, gdyz bardzo rozgrzewa;-),
-kawa po turecku (zalac kawe wrzaca w tygielku woda i postawic na malutki
ogien, kawa powinna trzykrotnie sie spienic, ale nie mozna doprowadzic do
zagotowania kawy, nastepnie przykryc i zostawic na moment, a potem juz sie
tylko mozna delektowac, jezeli slodzisz to cukier ma byc wymieszany z kawa),
-kawa po arabsku (robi sie ja podobnie jak po turecku, tylko do tygielka
najpierw wklada sie cukier i stawia na gazie, gdy cukier sciemnieje dodaje
sie wode i doprowadza do wrzenia, a nastepnie kawe i znow doprowadza sie do
wrzenia),
-kawa z cynamonem i gozdzikami (zmielona kawa+cynamon+1,2 gozdziki na duza
filizanke wymieszac i zalac zimna woda i na ogien, tez powinna 2-3 razy byc
doprowadzona do spienienia;-) - mozna probowac robic kawe z imbirem czy
niewielka iloscia galki.
-jeszcze mi sie przypomniala kawa mrozona z bananem (dojrzaly banan
zmiksowac ze szklanka mocnej i aromatycznej kawy, a nastenie dodac lody -
ilosc wg upodoban i zmiksowac chwilke i juz;-),
-kawa podobno po kapitansku choc spotkalam sie tez z innymi nazwami (zrobic
kogel-mogel i zalac go stale mieszajac goraco kawa;-)))
To tyle jezeli chodzi o kawe, chwilowo nie pamietam nic wiecej;-)

Nie mam jakiegos specjalnego spodobu przyrzadzania herbaty, parze w
dzbanuszku, ktory wczesniej ogrzewam, a herbaty mam w domu niezliczona ilosc
(gdy idziemy na zakupy maz odciaga mnie sila od sklepow z herbata i
kawa;-). W upaly uwielbiam mrozone herbate mietowa z cytryna i miodem;-))
Kiedys probowalam robic rozne dziwne rzeczy z herbata i ekperymenntowalam z
przepisami ze strony www.herbata.gery.pl. Moze znajdziesz jeszcze cos
ciekawego na www.e-drinks.com.pl, tam tez jest dzial poswiecony herbacie;-)

No i to tyle z niezwykle upalnego Krakowa;-))))))))

Pozdrawiam,

Kaliope

--
Barbara Łączna
k...@p...krakow.pl

1. Data: 2001-08-04 16:51:39

Od: "kachna" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiec czekam na ten przepis, na te uopały może być super.
kachna

Użytkownik serw <s...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9kgqc1$2ou6$...@r...atman.pl...

1. Data: 2001-08-04 18:07:23

Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

herbaty z cytryna nie cierpie. ale herbata z limonka jest pyszna,
szczegolnie earl grey

1. Data: 2001-08-04 19:30:17

Od: "kachna" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

pierwsze słyszę? czy limonka nadaje lekko gorzkawego posmaczku?
kachna

Użytkownik Rena <r...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...

1. Data: 2001-08-04 19:54:18

Od: Ola <o...@k...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

kachna wrote:

> a może ktoś w jakis ciekawy sposób przyrzadza kawe lub herbate, szczerze
> mówiąc rozpuszczalna z mlekiem juz mi się znudziła...
> pozdrawiam ze słonecznego Szczecina
> kachna

a ja polecam taka kawe, dla mnie poezja smaku:
2-3 luzeczki mleczka sojowego naturalnego w proszku rozpuscic w b.
malutkiej ilosci wody + lyzeczka kawy rozpuszczalnej (osobiscie nescafe
gold), zalac goraca woda i dla oslody dodac okolo lyzeczki miodu
pychaa :))

Ola

1. Data: 2001-08-04 20:20:56

Od: <e...@f...ch> szukaj wiadomości tego autora

Uwielbiam kawe z Pinia kolada (wybaczcie ale butelka sie skonczyla i nie
pamietam jak sie pisze poprawnie)
Terry

1. Data: 2001-08-04 20:39:44

Od: "serw" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A wiecie dlaczego powstala earl grey.
Poprostu jakos trzeba bylo zagospodarowac kiepskie gatunki herbaty i tak
wymyslono earl grey.
Zreszta ja nie jestem zwolennikiem perfumowanych herbat. Wole sam doprawiac
do smaku.
Pozdrawiam.
SEbek
Użytkownik "Rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości

> herbaty z cytryna nie cierpie. ale herbata z limonka jest pyszna,
> szczegolnie earl grey

Odchudzanie, a ....?
pizza byla wczoraj na obiad
Sałatka lodowa