kielkujaca cebula

1. Data: 2001-04-30 19:48:36

Temat: kielkujaca cebula
Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc.
tak sobie mysle... kielkujacych ziemniakow nie mozna jesc, bo sa
rakotworcze. a cebula? chyba mozna. skoro szczypiorek z kielkujacej cebuli
sie je to cebule chyba tez, nie?

i przy okazji: cebula poczula wiosne (trudno bylo dzis nie poczuc ;) i mi
kielkuje pomimo ze jest w lodowce. macie na to jakies sposoby?

pozdr.
pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-05-01 01:17:04

Temat: Re: kielkujaca cebula
Od: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> wrote:

>czesc.
>tak sobie mysle... kielkujacych ziemniakow nie mozna jesc, bo sa
>rakotworcze. a cebula? chyba mozna. skoro szczypiorek z kielkujacej cebuli
>sie je to cebule chyba tez, nie?

Nie przesadzajmy z tym, ze nie mozna. Trzeba je tylko gleboko obrac,
wzglednie dokladnie powybierac tzw. oczy.

Pozdrawiam.

Lechu

--
_ _
|_____\___|\___|_| |_|\__,_| ICQ UIN: 59825820

1. Data: 2001-05-01 01:48:56

Od: "Ania Derejski" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Patrycja Kazala" <k...@m...pw.edu.pl> wrote in message

> czesc.
> tak sobie mysle... kielkujacych ziemniakow nie mozna jesc, bo sa
> rakotworcze. a cebula? chyba mozna. skoro szczypiorek z kielkujacej cebuli
> sie je to cebule chyba tez, nie?

Z takiej kielkujacej cebuli niewiele zostaje do jedzenia.
Przewaznie robi sie jakas waciana. Ewentualnie szczypiorek mozna
zjesc :))

> i przy okazji: cebula poczula wiosne (trudno bylo dzis nie poczuc ;) i mi
> kielkuje pomimo ze jest w lodowce. macie na to jakies sposoby?

Kupuj w mniejszych ilosciach poprostu :))

pozdrawiam Ania

1. Data: 2001-05-01 04:08:39

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Babcia Mania twierdzila, ze kielkujaca cebula do niczego, bo traci smak
i nie zawiera w sobie tych wartosci odzywczych, ktore ma swieza. Ja
wyrzucam kielkujaca cebule (rzadkosc w moim domu - zupa cebulowa jest tu
dosc popularna) jak rowniez kielkujace kartofle.
IMHO
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-05-01 06:47:44

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> i przy okazji: cebula poczula wiosne (trudno bylo dzis nie poczuc ;) i mi
> kielkuje pomimo ze jest w lodowce. macie na to jakies sposoby?

Kieluja nasiona, np. rzezuchy na wilgotnym podlozu. Bulwy ziemniaczane
i cebule to nie nasiona, tylko podziemnie pedy, nie kielkuja wiec, tylko
wypuszczaja mlode pedy przy czym to zjawisko wyglada zupelnie inaczej w
bulwach i cebulach. Tak przynajmiej pamietam z podstawowki.
Sadze, ze cebuke puszcajaca pedy mozna spokojnie jesc, ale chyba nie
jest zbyt smaczna.

Wladyslaw

1. Data: 2001-05-01 07:29:49

Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Leszek(Lechu) Marmon" wrote:

> Nie przesadzajmy z tym, ze nie mozna. Trzeba je tylko gleboko obrac,
> wzglednie dokladnie powybierac tzw. oczy.

tzn. ze substancje raktworcze znajduja sie tylko w okolicach oczek, a nie
jednolicie w calym ziemniaku???????

pat

1. Data: 2001-05-01 07:32:55

Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> [...]
> wyrzucam kielkujaca cebule (rzadkosc w moim domu - zupa cebulowa jest tu
> dosc popularna) jak rowniez kielkujace kartofle.

ale ona ma dopiero malenki szczypiorek, taki do 1 cm :)
jeszcze jest twarda. no i chyba dobra.
pozniej faktycznie robi sie wata i wyrzucam.
ostatnio wata mi sie zrobila nawet z cebuli, ktora nie zaczela kielkowac

co do rady ani, zeby kupowac mniejsze ilosci: to jeszcze zimowe
przyzwyczajenia :)
poza tym wyjechalam, a ta wredna cebula odrazu wykorzystala to i
zakielkowala ;)

pozdr. serdecznie
pat

1. Data: 2001-05-01 07:34:40

Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> [...]
> wypuszczaja mlode pedy przy czym to zjawisko wyglada zupelnie inaczej w
> bulwach i cebulach. Tak przynajmiej pamietam z podstawowki.

emm.. zdaje sie ze masz racje :)
jak widac mam braki w terminologii ;)
ale czy potocznie sie tak ie mowi? staram sie przypomniec i nie jestem
pewna... moja babcia chyba tak mowi. tzn. ze ziemniaki kielkuja...

pozdr.
pat

1. Data: 2001-05-01 20:16:18

Od: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> wrote:

>tzn. ze substancje raktworcze znajduja sie tylko w okolicach oczek, a nie
>jednolicie w calym ziemniaku???????

Z tego co wiem to tak ale moze niech sie wypowie ktos jeszcze.

Pozdrawiam.

Lechu

--
_ _
|_____\___|\___|_| |_|\__,_| ICQ UIN: 59825820

1. Data: 2001-05-01 20:16:19

Od: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

"Ania Derejski" <a...@v...ca> wrote:

>Z takiej kielkujacej cebuli niewiele zostaje do jedzenia.
>Przewaznie robi sie jakas waciana. Ewentualnie szczypiorek mozna
>zjesc :))

Zalezy na ile pozwoli sie jej wyrosnac. Ja uzywam jeszcze cebuli z 2-3cm
kielkami i wcale nie jest waciana. Jest wlasciwie normalna ale czasem bywa
podgnita i oczywiscie wowczas idzie do smieci.

>Kupuj w mniejszych ilosciach poprostu :))

Na wiostne to chyba nie pomoze. Przynajmniej z moich obserwacji wynika, ze
cebula na wiosne po prostu dostaje kota i wcale nie trzeba jej kupic wiele
aby wyrosla zanim sie ja zuzyje (a uzywam cebuli sporo).

Pozdrawiam.

Lechu

--
_ _
| |__| __/ (__| | | | |_| | http://www.ii.uj.edu.pl/~lechu

Jezeli interesuje Cie temat poruszany na tej grupie.. 136
Kwas buraczany
ktory to kto wypija oliwe z patelni?!
Masa do Murzynka - pilne!
kielki