kilka nie-poważnych pytań

1. Data: 2001-08-23 08:56:36

Temat: kilka nie-poważnych pytań
Od: "Tomasz Borkowski" <s...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pozdrawiam i pytam.......
1. chcę potraktować mój trawnik chwastoxem.....czy dobrze rozumiem, że jeśli
użyję tego preparatu na "trawniku" sąsiada, /przylegającym do mojego/, który
ma więcej chwastów i koniczyny niż trawy, to sąsiad zostanie bez trawnika?
Ponieważ chwasty i koniczyna powoli wdzierają się z sąsiedniego trawnika,
chciałbym zrobić kilkucentymetrowy pas ochronny - czy to ma sens?
2. czy mogę teraz obcinać kwiaty hortensji - pewnie tak, ale na jakiej
dlugości/wysokości - czy to ma znaczenie?
3. jakie są zasady rozsadzania hortensji?
4. co robić z różą, aby nie rosła na 2 m wysokości i jak obrywać wysuszone
kwiaty....
5.dziękuję bardzo
TB

2. Data: 2001-08-23 13:00:53

Temat: Re: kilka nie-poważnych pytań
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Tomasz Borkowski" <s...@e...com.pl> wrote in message
> [...]
> ma więcej chwastów i koniczyny niż trawy, to sąsiad zostanie bez trawnika?

Jest szansa, ze jesli uzyjesz tego preparatu na "trawniku"
sasiada, zostaniesz bez zebow. Moze sasiad lubi koniczyne
i to, co Ty uwazasz za chwasty? Chyba, ze go zapytasz i
dostaniesz pozwolenie.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2001-08-23 14:00:03

Od: "Tomasz Borkowski" <s...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

.......Zostałem źle zrozumiany.....chodziło mi o zasadę działania
preparatu...Natomiast wspomniany pas ochronny powstanie kosztem mojego
trawnika, tylko czy to ma sens, czy to ochroni mój tranik przed wnikaniem
koniczyny z trawnika sąsiada?
Pozdrawiam
TB

4. Data: 2001-08-23 14:07:16

Od: "Tomasz Borkowski" <s...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę patrzeć na temat :-)

5. Data: 2001-08-23 16:52:43

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> preparatu...Natomiast wspomniany pas ochronny powstanie kosztem mojego
> trawnika, tylko czy to ma sens, czy to ochroni mój tranik przed wnikaniem

Przed wnikaniem koniczyny chyba moze ochronic (ale nie
jestem calkiem pewien). Na pewno nie ochroni przed
chwastami, ktorych nasiona fruwaja w powietrzu, np.
mleczami (dla purystow - mniszkami) czy ostami. Niektore
chwasty (np. trawa :-) ) rozmnazaja sie wspaniale przez
podziemne klacza. Wtedy pas ochronny musi zawierac jakas
przegrode (moze byc twardy plastik) wkopana pionowo.

Pozdrowienia,
Michal

6. Data: 2001-08-27 09:20:50

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Borkowski" <s...@e...com.pl> napisał w wiadomości
> Pozdrawiam i pytam.......
> 2. czy mogę teraz obcinać kwiaty hortensji - pewnie tak, ale na jakiej
> dlugości/wysokości - czy to ma znaczenie?

Hortensji ogrodowej? Jasne, że można, ale jednak jak najkrócej - bo
zostaniesz bez kwiatów w przyszłym sezonie.

> 3. jakie są zasady rozsadzania hortensji?

Wykopuje się i sadzi w nowym miejscu. Ziemia raczej kwaśnawa i porządnie
podlewać po przesazeniu. Odstępy - co najmniej półtora metra.

> 4. co robić z różą, aby nie rosła na 2 m wysokości i jak obrywać wysuszone
> kwiaty....

Mniej nawozić. Jesteś szczęściarz, moje wielkokwiatowe mają już 2,5m....
kłania się kopczykowanie na zimę kompostem własnej produkcji:-)
(A najcudowniejsze jest obrywanie resztek kwiatów z pnącej róży. Do dziś nie
wiem, jak to robić, chyba z drabiny i w kombinezonie azbestowym)
Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2001-08-27 09:39:49

Od: "Tomasz Borkowski" <s...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam....Po cichu liczyłem, że Basia odpowie na moje pytania... :-)
TB
"Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> wrote in message

> [...]
nie
> wiem, jak to robić, chyba z drabiny i w kombinezonie azbestowym)

Winogrona
truskawki i chrabąszcze
Róża wielokwiatowa.
Czy choruje ?