kilka pytan

1. Data: 2002-05-31 19:10:31

Temat: kilka pytan
Od: "Łukasz" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Pomagam znajomemu rozwiazac test. Na wiekszosc pytan odpowiedzialem.
Zostalo mi tylko kilka zwiazanych z psychologia. Jesli ktos wie to
prosze o odpowiedz.

1. Jaki poziom leku dziala motywujaca na nasza aktywnosc ?
a) niski
b) sredni
c) wysoki
Osobiscie stawiam na b)
2. Czy nerwica to zaburzenie o charakterze:
a) ilosciowym
b) jakosciowym
c) degradacji osobowosci
Mysle, ze c
3. Czy termin "zaburzenia osobowosci" oznacza to samo co "zmiana
osobowosci"?
a) tak
b) nie
c) nie ma wplywu
stawiam na b
4. Wskaz dzialy psychologii stosowanej
a)wychowawcza
b)kliniczna
c) spoleczna.
5. Dydaktyka jako dziedzina naukowa:
a) wchodzi w zakres psychologii
b) " " pedagogiki
c) obejmuje metodyke nauczania.

Łukasz Kryj [x...@p...wp.pl] [www.gminacmielow.republika.pl]
===========
Zwalczaj przeludnienie - zastrzel bociana.

1. Data: 2002-05-31 22:27:56

Temat: Re: kilka pytan
Od: "Kuki" <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łukasz"

> Pomagam znajomemu rozwiazac test. Na wiekszosc pytan odpowiedzialem.
> Zostalo mi tylko kilka zwiazanych z psychologia. Jesli ktos wie to
> prosze o odpowiedz.

Bede strzelal.

> 1. Jaki poziom leku dziala motywujaca na nasza aktywnosc ?
> a) niski
> b) sredni
> c) wysoki

Zalezy od poziomu lękliwosci, neurotcznosci typka...Im wieksza nerwica, tym
mniejsza tolerancja na lęk. Na niskolękowców może natomiast mieć dopiero
wpływ wysoki lęk (poustawiane wraki samochodow w miejscach czestych
wypadkow). Odp a.

> 2. Czy nerwica to zaburzenie o charakterze:
> a) ilosciowym
> b) jakosciowym
> c) degradacji osobowosci

Idendywidualny sposob zachowania jednostki jest związany z jej osobowością w
wymiarze jakosciowym (zaburzony schemat poznawczy) Obstawiam (c) i (b)

> 3. Czy termin "zaburzenia osobowosci" oznacza to samo co "zmiana
> osobowosci"?
> a) tak
> b) nie
> c) nie ma wplywu

Tak. Osobowość jest zmieniana w toku życia człowieka, na skutek, np. wymagań
środowiska. Odp. a)

> 4. Wskaz dzialy psychologii stosowanej
> a)wychowawcza
> b)kliniczna
> c) spoleczna.

Stawiam na (b) domyslam się (a).

> 5. Dydaktyka jako dziedzina naukowa:
> a) wchodzi w zakres psychologii
> b) " " pedagogiki
> c) obejmuje metodyke nauczania.

"C" + "B" i "A' (konsekwencja z punktu 4 odp a.)

===========
> Zwalczaj przeludnienie - zastrzel bociana.

PROSZE SOBIE NIE ROBIC JAJ. THANKUJE

1. Data: 2002-06-01 07:26:44

Od: "Wilczek" <w...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Jaki poziom leku dziala motywujaca na nasza aktywnosc ?
> a) niski
> b) sredni
> c) wysoki

Rozumiem, ze lek jest utozsamiany tu takze ze stresem
i generalnie "poziomem pobudzenia". W takim razie zgodnie
z krzywa Yerkesa-Dodsona prawidlowa odpowiedz to 'b)'

> 2. Czy nerwica to zaburzenie o charakterze:
> a) ilosciowym
> b) jakosciowym
> c) degradacji osobowosci

Zalezy od koncepcji! U Freuda kazdy cierpi na nerwice, u kolejnych
psychoanalitykow juz tylko czesc :-). Utozsamiajac nerwice z
neurotyzmem w pojeciu Eysenkowskim to ewidentnie odpowiedz a).
Zreszta zgodnie z koncepcjami, ktora ja prefereuja to odpowiedz 'a)'
Ale tutaj nie ma jednej prawidlowej odpowiedzi.

> 3. Czy termin "zaburzenia osobowosci" oznacza to samo co "zmiana
> osobowosci"?
> a) tak
> b) nie
> c) nie ma wplywu

Nie. Zaburzenie to ewidentnie patologia, a zmiana bywa czesto
nawet korzystna ;-) Odpowiedz 'b)'

> 4. Wskaz dzialy psychologii stosowanej
> a)wychowawcza
> b)kliniczna
> c) spoleczna.

Znow pytanie, na ktore nie da sie latwo, testowo odpowiedziec.
Generalnie stosowana na 100% to b). Z pojeciem a) sie nie spotkalem,
w takim kontekscie, bardziej pasuje "psych. edukacji". Spoleczna
tez jest na dobra sprawe stosowana w kazdej dziedzinie zycia, Jedna
z typowych nauk, ktora powstala na zapotrzebowanie spoleczne.

Tak wiec na pewno 'b)'. Czy cos jeszcze nie potrafie powiedziec
ze 100% pewnoscia.

> 5. Dydaktyka jako dziedzina naukowa:
> a) wchodzi w zakres psychologii
> b) " " pedagogiki
> c) obejmuje metodyke nauczania.

"Dziedzina naukowa" czyli wedle podzialu systematycznego to bedzie 'b)'
chociaz nad 'c)' mozna pomyslec :-)

--
-=Pozdrowionka=-

Wilczek
w...@b...pl
ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

1. Data: 2002-06-01 11:57:56

Od: "Łukasz" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wilczek napisał(a) w dniu 01 cze 2002 tak:

> Rozumiem, ze lek jest utozsamiany tu takze ze stresem
> i generalnie "poziomem pobudzenia"

Zgadza sie.

> "Dziedzina naukowa" czyli wedle podzialu systematycznego to bedzie
> 'b)' chociaz nad 'c)' mozna pomyslec :-)

Dzieki za odpowiedz. Pytania te pochodza z przykladowego testu, ktory
moj znajomy dostal ubiegajac sie o uprawnienia instruktora prawa
jazdy.

Łukasz Kryj [x...@p...wp.pl] [www.gminacmielow.republika.pl]
===========
Mech jest peruką kamienia.

1. Data: 2002-06-01 19:45:54

Od: "Wilczek" <w...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki za odpowiedz. Pytania te pochodza z przykladowego testu, ktory
> moj znajomy dostal ubiegajac sie o uprawnienia instruktora prawa
> jazdy.

No to niezle... wszyscy instruktorzy jakich znalem nie brylowali
wiedza osiagnieciami naukowymi :-) - niezle sie zmienilo, ze na takie
trudne pytania teraz trzeba odpowiadac coby jezdzic z kursantami :-)

--
-=Pozdrowionka=-

Wilczek
w...@b...pl
ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

Uproszczone wersje publikacji Freud`a
Pomóżcie!!!!!
PYTANIE DOT TEMPERAMENTU
Liberalom i "dziwakom" mowimy stanowcze NIE! ;)
Psychopatologia - Rosenhan, Seligman