kiszenie barszczu

1. Data: 2007-12-05 11:31:58

Temat: kiszenie barszczu
Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie, jak kisicie barszcz?W zeszłym roku opisywałam jak mi chleb
w barszczu splesniał. Nie chciałabym powtórzyć tego w tym roku
--

Gosia

2. Data: 2007-12-05 18:03:59

Temat: Re: kiszenie barszczu
Od: "fuksa" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia Plitmik" <p...@o...pl>

> Mam pytanie, jak kisicie barszcz?W zeszłym roku opisywałam jak mi chleb w
> barszczu splesniał.

to normalne :)
jak zaczyna pleśnieć- wywal go
może sie jeszcze zbierać biała pleśń na powierzchni-to zbierać na bieżąco,
albo/i zlewając potem przecedzić przez gazę

latem raz zapomniałam o chlebie i tak się zakisiło :)

Ola

PS bawię sie tym kiszeniem od lata i stwierdziłam, że jak się doda
pietruszkę(korzeń) do kiszenia, to ma lepszy smak :)

3. Data: 2007-12-05 18:10:26

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

fuksa pisze:

> [...]
> bieżąco, albo/i zlewając potem przecedzić przez gazę
>
> latem raz zapomniałam o chlebie i tak się zakisiło :)

To może bez chleba? Wkurza mnie, że ta pleśn pływa mi potem w zupie.
Powiedz, jakby ten chleb całkiem schować pod wadę, to też spleśnieje?

--

Gosia

4. Data: 2007-12-05 18:26:48

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 05 Dec 2007 12:31:58 +0100, Gosia Plitmik napisał(a):

> Mam pytanie, jak kisicie barszcz?W zeszłym roku opisywałam jak mi chleb
> w barszczu splesniał. Nie chciałabym powtórzyć tego w tym roku

Trudno trafić na chleb bez konserwantów lub polepszaczy. Dlatego raczej
trudno będzie z jego pomocą ukisić dobry barszcz.
Trzeba zaszczepić zawiesinę wodno-mączną bakteriami kwasu mlekowego - ja
kupuję czasem żurek w butelce (akurat w Kielcach mamy jednego czy dwóch
dobrych prosucentów), a resztkę mąki, co osiadła na dnie butelki, zachowuję
w zamrażalniku, podobnie zresztą mrożę drożdże.
Kiedy chcę mieć dobry własnoręcznie kiszony żurek (lub np. kiszone buraki
na wigilijny barszcz czy zakwas do chleba), szczepię je tą mąką. Nie musi
być chleb.
--
XL wiosenna

"Ci, którym natura każe się trzymać z dala od wspólnoty ... , nie
potrzebują też obrony, bo brak zrozumienia nie może ich ugodzić, są
bowiem poza kręgiem światła, a miłość znajdzie ich wszędzie. Nie potrzebują
też pokrzepienia, bo jeśli chcą pozostawać prawdziwi, mogą
czerpać tylko z siebie, zatem nie można im pomóc, przedtem nie
zaszkodziwszy." Franz Kafka

5. Data: 2007-12-05 18:27:33

Od: "fuksa" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia Plitmik"

> To może bez chleba? Wkurza mnie, że ta pleśn pływa mi potem w zupie.

chleb przyśpiesza, do wigilii jest jeszcze czas, może spróbuj jedno z
chlebem, drugie bez :)
i jak pływa???? nic nie pływa, przecedź! :)

> Powiedz, jakby ten chleb całkiem schować pod wadę, to też spleśnieje?

nie wiem, czy powietrze nie jest konieczne? :] ale jak tylko zacznie
pracować, wywal go

6. Data: 2007-12-06 20:22:27

Od: "-=Elwood=-" <elwood@S_P_A_M_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisał:
> Trudno trafić na chleb bez konserwantów lub polepszaczy. Dlatego raczej
> trudno będzie z jego pomocą ukisić dobry barszcz.

Bez przesady. rozumiem chęć posiadania jak najlepszej potrawy ale jednak nie
przesadzajmy. Bierzesz kromkę zytniego chleba, trochę buraków pokrojonych w
plastry, zalewasz je chłodną, pzegotowaną woda i na wierzch dajesz kromala. Za
jakiś czas zbierasz pleśń i kisisz dalej. Po jakimś czasie nasz super, własnej
produkcji barszczyk.
Pozdrawiam i smacznego życzę

-=Elwood=-

7. Data: 2007-12-06 22:13:55

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 6 Dec 2007 21:22:27 +0100, -=Elwood=- napisał(a):

> [...]
> jakiś czas zbierasz pleśń i kisisz dalej. Po jakimś czasie nasz super, własnej

No to dzięki, ale barszcz kiszony moim sposobem nigdy nie miał pleśni - za
pleśń dziękuję, nie skorzystam ;-)
--

[pytanie] Mięso jak z hamburgera
piierniczki świąteczne