klej do ciala :-)

1. Data: 2004-11-29 20:45:41

Temat: klej do ciala :-)
Od: "Scream For Me" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam dosc nietypowe pytanie. Czy na polskim rynku farmakologicznym istnieje
cos takiego jak klej do ciala ? Mam cukrzyce, jestem na pompie insulinowej.
Dren przyklejony jest wkluciem z plasterkiem o srednicy 2-3 cm. Klej, kiedy
wklucie nie jest naruszane, spokojnie wytrzymuje do 5 dni (czyli tyle ile
maksymalnie potrzeba). Jednak podczas wylewania litrow potu na treningach
plasterek bardzo czesto czesciowo sie odlepia, klej traci wlasciwosc.
Wystarczy lekko pociagnac i wklucie z glowy. Dlatego szukam czegos, czym
moglbym po treningu przekleic odstajacy kawalek plasterka na nowo (gwozdzie
nie wchodza w gre :/). Taki klej na pewno musi gdzies istniec - przeciez ten
na plastrach klei sie do ciala bardzo dobrze. Dalbym sobie spokoj z takimi
operacjami, ale czasami mnie szlag trafia, kiedy po treningu mam 50 zeta w
plecy (koszt 1 zestawu infuzyjnego).

Pozdrawiam & dziekuje
s4m.

2. Data: 2004-11-29 21:20:35

Temat: Re: klej do ciala :-)
Od: "morepig" <m...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Scream For Me" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dobrze. Dalbym sobie spokoj z takimi operacjami, ale czasami mnie szlag
> trafia, kiedy po treningu mam 50 zeta w plecy (koszt 1 zestawu

a nie mozesz plastra plastrem potraktowac?? takim bez opatrunku??

--
pozdr
morepig

3. Data: 2004-11-29 21:39:22

Od: "Simonto" <s...@A...onetMNIE.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakiej firmy mansz pompe ? I jakie wklucia kupujesz ? Medtronic ma np.
plasterki podtrzymujace wklucie jesli chodzisz nabasen albo jestes uczulony
na klej standardowy - kosztuje to costam ale dziala !

Simonto

4. Data: 2004-11-29 21:47:20

Temat: Odp: klej do ciala :-)
Od: "Looca" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Miałem przyjemnosc miec zabieg operacyjny zwany mediastinoskopią, to takie
małe naciecie nad mostkiem w celu pobrania wycinków wezłow chlonnych z
śródpiersia. Po tym zabiegu zostaje mniej wiecej 3 cm rana którą nalezy
oczyszcac, dezynfekowac i oklejac opatrunkami z gazy i własnie "plastra bez
opatrunku".Po okolo 3 tyg gojenia skóra na około tej rany, własnie od
uzywania plastra była odparzona, pojawiły sie potworne bąble, a oderwanie
plastra z takiej skóry to była 15-20 min katorga.Wiec uważam ze plaster to
nie najlepszy pomysł.
Pozdrawiam
Looca

5. Data: 2004-11-29 21:58:12

Od: "UlaPod" <u...@U...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Jak miałam kroplówkę w szpitalu to znajoma pielęgniarka przykleiła 'droge'
takim specjalnym plastrem firmy 3M, wytrzymywał b. długo i nie odklejał
się,był wodoodporny.
Moze taki plaster będzie dla ciebie lepszy.

pozdrawiam

ula

6. Data: 2004-11-29 22:50:43

Od: "Scream For Me" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakiej firmy mansz pompe ? I jakie wklucia kupujesz ? Medtronic ma np.
> plasterki podtrzymujace wklucie jesli chodzisz nabasen albo jestes
> uczulony na klej standardowy - kosztuje to costam ale dziala !

Czesc, mam Medtronic 508, wklucia chyba do wszystkich medtronicow sa takie
same... ? W kazdym razie te moje maja okragly plasterek o srednicy 3,5 cm. O
plasterkach podtrzymujacych nie slyszalem, ale musze sie w takim razie
zainteresowac- to by mnie chyba urzadzalo :) Dzieki.

7. Data: 2004-11-29 22:53:31

Od: "Scream For Me" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a nie mozesz plastra plastrem potraktowac?? takim bez opatrunku??

No wlasnie niby moge, ale jest to dosc zawodne :/
Welflon ktory wbity jest pod skore ma kilka milimetrow dlugosci, i jesli
plasterek naokolo nie bedzie przytwierdzony solidnie tuz obok miejsca
wbicia, wezyk moze wyskoczyc :/

8. Data: 2004-11-29 23:39:04

Od: "Beata" <t...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Witam,
> mam dosc nietypowe pytanie. Czy na polskim rynku farmakologicznym
---------
Klej to to nie jest, ale jest plaster, ktory trzyma jak diabli, a slady po
nim sie benzyna myje ;-) Nazywa sie to Hepafix - mozna kupic w aptece-
wyprobuj. Blizny sie tym plastruje miedzy innymi i brac prysznic mozna -
wiec i na pot powinno byc odporne ;-)

Pozdrowka,
Beata

9. Data: 2004-11-30 01:10:25

Od: "K" <konrad-w[wytnijto]@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> operacjami, ale czasami mnie szlag trafia, kiedy po treningu mam 50 zeta w

Sprobuj cos na bazie cyjanoakrylatu czyli np. zwykla "kropelke". Klej bedzie
tak dlugo trzymal dopuki nie zrogowacieje naskorek.

Wiem cos o tym bo czesto pracuje z takimi klejami. Nic zlego Ci sie nie
stanie. Minimalna ilosc kleju wystarczy. Slyszalem ostatnio ze w USA sa
kleje do skory (zamiast plastra) na bazie cyjanoakrylatu.

K.

10. Data: 2004-11-30 11:49:58

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 30 Nov 2004 02:10:25 +0100, K wrote:

> Wiem cos o tym bo czesto pracuje z takimi klejami. Nic zlego Ci sie nie
> stanie. Minimalna ilosc kleju wystarczy.

Byłbym ostrożny. Kleje techniczne nie muszą spełniać norm dla klejów
tkankowych.

> Slyszalem ostatnio ze w USA sa
> kleje do skory (zamiast plastra) na bazie cyjanoakrylatu.

Raczej zamiast szwów chirurgicznych. I to od ładnych paru lat. I nie
tylko w USA:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/