kleszcz

1. Data: 2005-08-17 15:59:47

Temat: kleszcz
Od: "ania foxy" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ponieważ często poruszany jest na grupie temat kleszcza pozwolę sobie opisać
co mi sie przydarzyło, a właściwie co przytrafiło się dziecku 3-letniemu.
Otóz w niedzielę na byliśmy na grzybach. Po porwocie do domu i oględzinach
u dziecka zauważyłam kleszcza. Został usunięty. Z netu wyczytałam że jesli
do 36 godz od ukąszenia poda sie immunoglobulinę to chroni to przed
zakażeniem. Lekarz rodzinny powiedział ,że on nic nie wie i skierowal mnie
do sanepidu. A tam powiedzieli że oni nie mają imgg. na stanie. Cóż
zasięgnęłam porady znajomej lekarki która po rozmowie z lekarzem ze szpitala
zakaźnego zaaplikowała dziecku od razu amoksycylinę i przez najbliższe 3 tyg
podaję doustnie antybiotyk. Dodam jeszcze że lekarz rodzinny poinformował
mnie że wystarczy jakikolwiek anybiotyk zaaplikować i zapisał klacid..
Lekarz na zakaźnym powiedział że to niepoważne aby podawać klacid bo
najskuteczniejszy jest lek z grupy penicylin....no i tyle....Pisze bo panuje
powszechna opinia że jak kleszcz juz jest to nic tylko czekac .a mozna
zminimalizować jakos zahorowalnosć, chociaz podobno zdarzały sie przypadki,
że nawet po podaniu antybiotyku i tak dochodziło do choroby.
Ania nie lekarz:)

2. Data: 2005-08-17 19:52:24

Temat: Re: kleszcz
Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ania foxy" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
przypadki,
> że nawet po podaniu antybiotyku i tak dochodziło do choroby.

Nie wiem czy to takie rozsadne podawac serie antybiotyku po kazdym wkreceniu
sie kleszcza,kilka kleszczy w ciagu lata i organizm na maxa oslabiony....

Magda

3. Data: 2005-08-17 20:00:36

Od: "ania foxy" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mrówka" <> napisał w wiadomości
> Nie wiem czy to takie rozsadne podawac serie antybiotyku po kazdym
> wkreceniu
> sie kleszcza,kilka kleszczy w ciagu lata i organizm na maxa oslabiony....

W odniesieniu do niespełna 3-letniego dziecka to raczej koniezne, a dla mnie
nauczka, żeby z maluchem do lasu nie chodzić lub zaszczepić je wcześniej.
Nie bedę ryzykować zachorowania dziecka..........może nic nie będzie, ale
jakby miała zachorować......to nigdy nie wybaczyłabym sobie że nie zrobiłam
wszystkiego.
Ania

4. Data: 2005-08-17 20:14:00

Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W odniesieniu do niespełna 3-letniego dziecka to raczej koniezne, a dla
mnie
> nauczka, żeby z maluchem do lasu nie chodzić lub zaszczepić je wcześniej.

Racja ale na borelioze z tego co wiem szczepionki nie ma.

> Nie bedę ryzykować zachorowania dziecka..........może nic nie będzie, ale
> jakby miała zachorować......to nigdy nie wybaczyłabym sobie że nie
zrobiłam
> wszystkiego.

Moj syn chorowal na borelioze,na antybiotyku sie skonczylo,ale bral go
dopiero jak byl ku temu powod,ale ok rob jak uwazasz:)

Magda

5. Data: 2005-08-17 20:56:02

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"ania foxy" <f...@p...onet.pl> writes:

> W odniesieniu do niespełna 3-letniego dziecka to raczej koniezne, a dla mnie

To dawaj mu antybiotyk po kazdym wyjsciu na ulice - ty wiesz, ile tam
jest bakterii?

MJ

6. Data: 2005-08-18 00:08:48

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <de051j$sh4$1@nemesis.news.tpi.pl>
tako rzecze ania foxy :

> W odniesieniu do niespełna 3-letniego dziecka to raczej koniezne, a dla mnie
> nauczka, żeby z maluchem do lasu nie chodzić lub zaszczepić je wcześniej.

A jest szczepienie na boreliozę?

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

7. Data: 2005-08-18 07:17:44

Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert Pyzel" <r...@g...Bez.Spamu.pl> napisał w wiadomości
..
> W artykule <de051j$sh4$1@nemesis.news.tpi.pl>
> tako rzecze ania foxy :

> A jest szczepienie na boreliozę?

Nie ma,ale jest przeciw kleszczowemu zapaleniu mozgu.

Magda

8. Data: 2005-08-18 07:47:36

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> writes:

> A jest szczepienie na boreliozę?

Nie ma.

MJ

intymne pieczenie
Jeszcze raz koncentrator tlenu w Warszawie
Zatrucie zęba u dziecka.
Laryngologia, chorzow i okolice - doswiadczenia?
perionorm