kleszcz - kiedy sie zaczynac martwic ?

1. Data: 2007-07-01 08:44:12

Temat: kleszcz - kiedy sie zaczynac martwic ?
Od: kuku <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

moja kobieta tydzien temu miała kleszcza - mówi że wyjęłą go całego
(jakieś doswiadczenie w tym ma bo mamy psa - więc jej wierze) ale do
dziś ma czerwoną kropkę i zaczerwienienie wielkości paznokcia na małym
palcu - czy mamy się już tym przejmować czy to normalne ??

2. Data: 2007-07-01 09:02:00

Temat: Re: kleszcz - kiedy sie zaczynac martwic ?
Od: "kundzia Pindzia" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

kuku <d...@g...com> napisał(a):

> moja kobieta tydzien temu mia=B3a kleszcza - m=F3wi =BFe wyj=EA=B3=B1 go c=
> a=B3ego
> (jakie=B6 doswiadczenie w tym ma bo mamy psa - wi=EAc jej wierze) ale do
> dzi=B6 ma czerwon=B1 kropk=EA i zaczerwienienie wielko=B6ci paznokcia na ma=
> =B3ym
> palcu - czy mamy si=EA ju=BF tym przejmowa=E6 czy to normalne ??

to zaczerwienienie to jest rumień wedrujący, pierwszy objaw boreliozy. szybko
idź z nią do lekarza!

3. Data: 2007-07-01 10:45:15

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

kuku wrote:
> [...]
> dziś ma czerwoną kropkę i zaczerwienienie wielkości paznokcia na małym
> palcu - czy mamy się już tym przejmować czy to normalne ??

Ja zlapalam kleszcza miesiac temu, nieswiadomie przez 4 dni go karmilam po
czym usunelam calego. Przez ponad 2 tygodnia mialam slad czerwony niczym po
ugryzieniu komara, lekko wypukly. Teraz to zbrazowialo i skleslo i pomalu
zanika. Bylam u lekarza po wyjeciu kleszcza, powiedzial, ze to odczyn
alergiczny. Mam sie obserwowac i tyle. Rumien wyglada inaczej - wrzuc w
grafice w google "rumien wedrujacy" albo borelioza i sam zobaczysz.

Zazula

4. Data: 2007-07-01 10:46:12

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zazula wrote:

> Rumien wyglada inaczej - wrzuc w grafice w google "rumien
> wedrujacy" albo borelioza i sam zobaczysz.

Albo "erythema migrans".

Zazula

5. Data: 2007-07-01 10:52:01

Od: kuku <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Lip, 12:45, "Zazula" <z...@W...pl> wrote:

> [...]
> alergiczny. Mam sie obserwowac i tyle. Rumien wyglada inaczej - wrzuc w
> grafice w google "rumien wedrujacy" albo borelioza i sam zobaczysz.

dzieki - bede mial troche spokoju jak dam jej to przeczytac ;)

6. Data: 2007-07-01 12:38:12

Od: Kimy <k...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie martwić się!

Mnie ugryzł kleszcz i też się martwiłam, bo jestem w ciąży, a
do tej pory (miesiąc po ugryzieniu) mam w tym miejscu ślad.
Poszłam więc z tym do lekarza zakaźnego, aby się dowiedzieć kiedy mam się
zacząć martwić i ewentualnie co robić - lekarka powiedziała, że jeśli
zauważę choćby jeden z objawów:
- jeśli na ciele pojawi się duży rumień - czerwony, niekoniecznie w miejscu
ugryzienia - taki rumień utrzymuje się w jednym miejscu od kilku tygodni do
miesięcy, więc nie trudno go przeoczyć
- jeśli występuje duża gorączka, zawroty głowy, osłabienie, zmęczenie
- silne bóle stawów (najczęściej kolanowych)
To należy jak najszybciej udać się do lekarza ogólnego, bądź zakaźnego po
antybiotyk.
A puki nie ma nic z wyżej wymienionych objawów, to należy się niczym nie
przejmować, a tylko obserwować się, a przede wszystkim pamiętać nawet przez
rok i dłużej... że kiedyś się miało kleszcza i że ewnentualne przyszłe
takie objawy to mogą być z jego ugryzienia.

Ja się już nie martwię ani o moje zdrowie, ani o mojego maluszka.
Bo na razie (odpukać) nic się ze mną niepokojącego nie dzieje :)

--
pozdrawiam,
Kimy

Rwacy bol dziasla
Dawkowanie Ketoprofenu
Problem z okiem
Ginekolog - USG - od reki - Waw
Re: Pożar elektrowni atomowej a promieniowanie, ktoś kontroluje?