kluski lane

1. Data: 2005-10-25 13:47:24

Temat: kluski lane
Od: "Asiunia" <asiuniap@_no_spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

No wlasnie, jak zrobic, zeby nie byly twarde? Kladzione robie jedynie z maki
i wody, a lane, hm, czy mozna? Czy nie zrobi mi sie jedna wielka breja na
dnie garnka?
A. zadumana

2. Data: 2005-10-25 14:13:42

Temat: Re: kluski lane
Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Asiunia" <asiuniap@_no_spam_wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> maki
> i wody, a lane, hm, czy mozna? Czy nie zrobi mi sie jedna wielka breja na

Jajko by się jeszcze przydało.

Anet

3. Data: 2005-10-25 14:35:38

Od: "Asiunia" <asiuniap@_no_spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anet" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> Jajko by się jeszcze przydało.

Po jajku sa za twarde, dlatego do kladzionych go nie uzywam. Wtedy sa
miekkie i rozplywaja sie w ustach.
A.

4. Data: 2005-10-25 14:51:13

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Anet" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
>
> Po jajku sa za twarde, dlatego do kladzionych go nie uzywam. Wtedy sa
> miekkie i rozplywaja sie w ustach.
> A.

Mąki dodaj mniej i najlepiej bez wody.

Anet

5. Data: 2005-10-25 16:29:00

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 25 Oct 2005 16:51:13 +0200, "Anet" <a...@a...pl> wrote:

>Użytkownik "Asiunia" <asiuniap@_no_spam_wp.pl> napisał w wiadomości

>Mąki dodaj mniej i najlepiej bez wody.
>
>Anet

W ogole mnie sie zawsze wyadawalo, ze zasadnicze lane kluski to
jajko dobrze rozbeltane i mieszane z maka az do dobrej
gesto-lejacej konsystencji

wariant moze byc z ziolami, ale na konsystencje nie wplyna :P

Pierz
K.T. - starannie opakowana

6. Data: 2005-10-25 16:37:11

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gesto-lejacej konsystencji
>
> wariant moze byc z ziolami, ale na konsystencje nie wplyna :P

W sumie to ja sie nad tym nigdy nie zastanawialam, po prostu beltalam jajko
z maka i tyle. A jaka metoda jest ta sluszna to nie wiem, mi moja smakuje,
ot i tyle.

Anet

7. Data: 2005-10-25 19:22:18

Od: Magdalena Bassett <m...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> [...]
> gesto-lejacej konsystencji
>
> wariant moze byc z ziolami, ale na konsystencje nie wplyna :P

Dzis robie zupe porowo-ziemniaczana z polfrancuskimi kluskami z
dodatkiem koperku. Na razie nie mam pomyslu na co dalej, ale moze zupa i
kluski wystarcza plus jakas salata - na polu ciagle salata rosnie, nawet
pedy groszku zielonego znow sie wija po przycieciu dwa tygodnie temu -
takie pedy podsmazone na oliwie sa bardzo smaczne.

A co u Ciebie bylo na obiad?

MB

8. Data: 2005-10-25 19:49:48

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 25 Oct 2005 12:22:18 -0700, Magdalena Bassett
<m...@o...net> wrote:

> [...]
>pedy groszku zielonego znow sie wija po przycieciu dwa tygodnie temu -
>takie pedy podsmazone na oliwie sa bardzo smaczne.

U mnie nic takiego zachwycajacego :( makaron, plus sos pom
zilolowy i kurczak. i fasolka zielona. a reszta makaronu poszla
jako moczydlo w czekoladowym fondue :)

a w ogrodku dalej zielone pomidory..a te, ktore kwitly dalej
kwitna :P

Pierz
K.T. - starannie opakowana

9. Data: 2005-10-26 06:08:02

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Asiunia" <asiuniap@_no_spam_wp.pl> napisał w wiadomości

> Po jajku sa za twarde, dlatego do kladzionych go nie uzywam. Wtedy sa
> miekkie i rozplywaja sie w ustach.

Zoltko. beda delikatne.

Iwona
// Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać / /
Cyceron

10. Data: 2005-10-26 08:24:18

Od: "Syla" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
maki
> i wody, a lane, hm, czy mozna? Czy nie zrobi mi sie jedna wielka breja na

ja dodaję żółtko mąkę i troszkę wody (moja mama twierdzi, ze są wtedy
bardziej miękkie). Konsystencja taka dość gęsta, ale żeby sama wylewała się
z kubeczka. Wylewam na goracy rosół i po mału zaczynam mieszać.

Jaka sałatka pasuje do...?
ogorek z czekolada
kolacja
serek mascarpone