kocimiętka

1. Data: 2001-03-07 13:48:14

Temat: kocimiętka
Od: "Joannart" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Widziałam w jakimś projekcie obsadzenia rabaty kocimiętkę. Czy ktoś może wie
co to za cudo. Jak to się kupuje (nasiona, kłącza?), sadzi? I jak to działa
na koty. Mam swoje własne trzy sztuki, a że mieszkam na wsi zawsze może się
coś jeszcze przyplątać. Nie chcę popaść w przesadę :-)
pozdrawiam
Joannart

2. Data: 2001-03-07 14:17:25

Temat: Re: kocimiętka
Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joannart napisała:

> [...]
> na koty. Mam swoje własne trzy sztuki, a że mieszkam na wsi zawsze może się
> coś jeszcze przyplątać. Nie chcę popaść w przesadę :-)
Kocimiętka to coś jak melisa. Rośnie do ok. 50 cm, kwitnie na fioletowo.
Ma intensywny zapach, ale z bliska. Nie zauważyłem aby kot sąsiada
reagował na nią szczególnie. W dobrych warunkach kocimiętka rozrasta
się szeroko. Z tego co pamiętam, rozmnażana z nasion.
Krzysztof

3. Data: 2001-03-07 14:31:26

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Wilk" <w...@m...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> reagował na nią szczególnie. W dobrych warunkach kocimiętka rozrasta
> się szeroko. Z tego co pamiętam, rozmnażana z nasion.

Dodam, że w dobrych warunkach (czyli przeciętnych) kwitnie minimum 2 razy w
roku, długo i bardzo ładnie. Wysiewa się sama. Ładne szarawe liście=dobra do
zestawień kolorystycznych.

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2001-03-07 16:04:53

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Wilk" <w...@m...agh.edu.pl> wrote in message
> Joannart napisała:
> W dobrych warunkach kocimiętka rozrasta się szeroko. Z tego co pamiętam,
rozmnażana z nasion.
> Krzysztof

Dodam, że trzeba na nią przeznaczyć dużo miejsca - wg moich doświadczeń ok.
1,0 m na jedną roślinę, bo rozrasta się i trochę rozkłada. Mam ją od dwóch
lat i już musiałam przesadzać w inne miejsce. Nasiona kupiłam w sklepie i
wysiałam na rozsadniku, a potem pikowałam na miejsce stałe. Tworzy ładną
plamę kolorystyczną, długo kwitnie, a jak ją przyciąć po pierwszym, to
zakwitnie drugi raz. Teraz dość modna.

Pozdrawiam,
Majka

5. Data: 2001-03-07 16:41:57

Od: "Ewelina" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> reagował na nią szczególnie. W dobrych warunkach kocimiętka rozrasta
> się szeroko. Z tego co pamiętam, rozmnażana z nasion.

Z tą kocimiętką to różnie bywa. Kot mojej Mamy w ogóle jej nie zauważa, a
moja kotka dostaje amoku. Szczególnie jak jest suszona (kocimiętka, nie
kotka). Z drugiej strony nie słyszałam, żeby rosnąca w ogrodzie ściągała
koty z całej okolicy.
Ja na wszelki wypadek jej nie mam.
pozdrawiam, Ewelina

6. Data: 2001-03-07 21:46:44

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Zdjecie kocimietki zobaczysz na stronie http://www.wolski.com.pl

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

7. Data: 2001-03-08 08:39:59

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewelina napisala:

> [...]
> moja kotka dostaje amoku. Szczególnie jak jest suszona (kocimiętka, nie
> kotka). Z drugiej strony nie słyszałam, żeby rosnąca w ogrodzie ściągała

Nie ściąga kotów. Mam jej sporo - sadziłam specjalnie dla kotów,
moje sie nie zainteresowały, sąsiedzkie też, ale została bo jest
ładna :-)

Krycha

8. Data: 2001-03-09 07:38:58

Od: "Ewka" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z przeczytanego niedawno artykułu w Kwietniku: koty przyciąga tylko
kocimiętka rosnąca dziko. Natomiast w sprzedaży najczęściej oferowana jest
kocimiętka Faassena, dużo ładniejsza, ale dla kotów zupełnie nie atrakcyjna.

Ewa

mapa
szukam autora zdjęcia
Azalie japońskie