kolano skoczka

1. Data: 2004-01-12 08:43:58

Temat: kolano skoczka
Od: "Ismail" <a...@g...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie
Kilka dni temu pytałem o Wasze opinie na temat bólu w kolanie. Byłem wczoraj
u ortopedy i okazało się że mam tzw. kolano skoczka :( Póki co zaaplikował
mi leki na wyleczenie stanu zapalnego, kule na 2 tyg., stabilizator rzepki i
różne zabiegi rehabilitacyjne. A ja 24.02 chcę jechać na narty!
Spotkaliście się kiedyś z tą kontuzją???

2. Data: 2004-01-12 14:40:19

Temat: Re: kolano skoczka
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ismail" <a...@g...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> różne zabiegi rehabilitacyjne. A ja 24.02 chcę jechać na narty!
> Spotkaliście się kiedyś z tą kontuzją???

Narty możesz sobie odpuścić na rok... niestety...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

3. Data: 2004-01-13 14:59:46

Od: "KOWALLL" <l...@a...76.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Narty możesz sobie odpuścić na rok... niestety...

czy ja wiem?... ja mam to od ponad roku... tzn. trenowałem mocno
siatkówkę.... i się nabawiłem.. do tej pory nie wiedziałem co to jest...
jedynym sposobem nieoperacyjnym "leczenia" jest spowodowanie zaniku obrzęku,
oraz dużo odpoczynku... niestety można to tylko zaleczyć.. z doświadczenia
wiem.. trenujesz znowu.. znowu boli..ale da się z tym żyć.... i co
ważniejsze grać się też da.... z tym, że trzeba PORZĄDNIE rozgrzać staw...
bez tego tylko pogarszasz sytuację...

fajny link o kolanie skoczka (eng) :
http://www.emedx.com/emedx/diagnosis_information/kne
e_disorders/patellar_tendonitis_outline.htm

Pozdrofki
Ł.Kowalski

4. Data: 2004-01-13 19:13:19

Od: "deBerg" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

To nie tyle kontuzja co stan przewlekły - entezopatia przyczepu rzepkowego
więzadła właściwego rzepki. Wielu sportowców z tym gra, więc jezda na
nartach zależy tylko od nasilenia bólu i twojej determinacji, oczywiście
jako lekarz nie polecam w okresie bólowym, ale jako narciarz.. :) Ogólnie:
krioterapia, lasr, ultradźwięki lub popularny ostatatnio ESWT
(extracorporeal shock wave therapy), Korzystne są specjalne ortezy lub
opatrunki plastrowe odciążające przyczep. Jak nic nie pomaga zwykle pomaga
miejscowe podanie leku steroidowego. W rzadkich przypadkach kolano się
operuje.

5. Data: 2004-01-14 08:59:57

Od: "Ismail" <a...@g...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> opatrunki plastrowe odciążające przyczep. Jak nic nie pomaga zwykle pomaga
> miejscowe podanie leku steroidowego. W rzadkich przypadkach kolano się

Bardzo dziękuję

6. Data: 2004-01-18 14:27:44

Od: "Maciek" <N...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cholera, szkoda sezonu.
Taki snieg!
Czy robiles rtg?
Boli tylko w czasie ociazenia?
M.

"Ismail" <a...@g...onet.pl> a écrit dans le message de
> [...]
> różne zabiegi rehabilitacyjne. A ja 24.02 chcę jechać na narty!
> Spotkaliście się kiedyś z tą kontuzją???

Re: Nawet okulista nie wie co to jest!!!!!!!!!!!!
rozstępy - laserowe usuwanie
"Strzykniecie" w kregoslupie - co robic?
Odżywki w juniorskiej piłce nożnej....
Hillery Duff