Puszczalska dziewicą

1. Data: 2013-01-02 23:26:31

Temat: Puszczalska dziewicą
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Tego nie znałem co poniżej, ale oczywiście Matki Bożej dotyczy kilka
dogmatów i katolicy te dogmaty mylą bo histori nie znają, gdyż dogmat
dziewicy wchodzi razem z celibatem, inne wczeszniejsze i późniejsze
dogmaty to poczęcie bez zapłodnienia, brak grzechu pierworodnego, jej
boskości itd..
Ale to mi się jednak najbardziej podoba.........

Przykładem tego są pisma Kelsosa z II wieku, który
twierdził, że Jezus był synem z inieprawego łoża rzymskiego
żołnierza
Pantery, sugestywnie opisujące kontekst społeczny domniemanego
faktu:
"Biedna wiejska dziewczyna, którą sąsiedzi niezbyt szanowali. Mąż
jej,
z zawodu cieśla, wypędził ją, dowiódłszy jej cudzołóstwa z
żołnierzem
(...) Wypędzona błąkała się tu i ówdzie i we wstydzie porodziła
tajemnie".

Także współcześni teologowie (Uta Ranke-Heinemann, Hans Küng) uważają
dziewictwo Marii za niehistoryczne i oparte na fałszywym tłumaczeniu .

2. Data: 2013-01-02 23:42:14

Temat: Re: Puszczalska dziewicą
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Sty, 00:26, glob <r...@g...com> wrote:
> [...]
>
> Także współcześni teologowie (Uta Ranke-Heinemann, Hans Küng) uważają
> dziewictwo Marii za niehistoryczne i oparte na fałszywym tłumaczeniu .

Jak na dziewicę to nieźle rodziła, ale od kiedy katolicy znają
biblie........... RODZINA JEZUSA. W ewangeliach czytamy, że Jezus miał
rodzeństwo: "A przyszedłszy w swoje ojczyste strony, nauczał w
synagodze ich, tak iż się bardzo zdumiewali i mówili: Skąd ma tę
mądrość i te cudowne moce? Czyż nie jest to syn cieśli? Czyż matce
jego nie jest na imię Maria, a braciom jego Jakub, Józef, Szymon i
Juda? A siostry jego, czyż nie są wszystkie u nas? Skąd ma tedy to
wszystko?"1. Nowy Testament wymienia braci Jezusa szesnaście razy.

3. Data: 2013-01-03 09:15:29

Od: "Ren@t@" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "glob" napisał w wiadomości
.googlegroups.com...

| gdyż dogmat
| dziewicy wchodzi razem z celibatem,

Nie.

--

Renata

4. Data: 2013-01-03 11:23:00

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Sty, 10:15, "Ren@t@" <r...@w...pl> wrote:
> Użytkownik "glob" napisał w wiadomościnews:f4fe2015-e6ff-4ab5-9bb8-af69de08317b@
> [...]

Tak głupi tłuku. Do szkoły ciemnoto kiedyś idź.

5. Data: 2013-01-03 11:42:13

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Sty, 12:23, glob <r...@g...com> wrote:

> Tak głupi tłuku. Do szkoły ciemnoto kiedyś idź.

Od celibatu kler dostaje obsesji seksualnej, tym samym matka boska ma
być czysta a seks staje się grzeszny. Kiedyś mieli rodziny więc
dziewictwo nie było czczone, więc siłą rzeczy nie mogło być wcześnie,
bo nieprzywiązywali wagi, a to co ty wypisujesz, to nie
dziewictwo ,tylko spór czy urodziła bez zapłodnienia.

6. Data: 2013-01-03 12:06:50

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Sty, 12:42, glob <r...@g...com> wrote:

> [...]
> bo nieprzywiązywali wagi, a to co ty wypisujesz, to nie
> dziewictwo ,tylko spór czy urodziła bez zapłodnienia.

....... Drugim dogmatem maryjnym jest Jej nieustające dziewictwo,
które ostatecznie wyrażone zostało na pierwszym soborze laterańskim w
1123 r.
Maryja określana jest mianem "zawsze Dziewicy", "Przeczystej
Dziewicy", albo "Cudownej Panienki". Owa "przejrzystość" Maryi uświęca
Jej istotę, pozwala Jej triumfować nad złem, chroni Ją od nieczystych
mocy. Dzięki temu dla całego Kościoła staje się Ona ożywczym
pocieszeniem. Teologia prawosławna wyznając wieczne dziewictwo Maryi
nie uznaje jednocześnie wyłączenia Jej spod grzechu pierworodnego,
które wprowadza rzymski dogmat Niepokalanego Poczęcia ogłoszony w
grudniu 1854 r. Prawosławie uważa, że Maryja posiada grzech
pierworodny jak cała ludzkość. Jej ludzka natura, Jej ciało jest
skażone grzechem i dopiero Syn, którego urodzi, będzie mógł odkupić
grzech swojej Matki.

7. Data: 2013-01-03 14:22:55

Temat: Re: kolejne herezje
Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-01-03 00:42, glob pisze:
> [...]
> jego nie jest na imię Maria, a braciom jego Jakub, Józef, Szymon i
> Juda? A siostry jego, czyż nie są wszystkie u nas? Skąd ma tedy to

Rodzeństwo stryjeczne lub cioteczne. Hebrajski nie miał określeń
na oznaczenie bliskich krewnych. Testament z krzyża, oddający
Matkę Uczniowi jako synowi, sygnalizuje jednoznacznie, że JCH
nie miał żadnego rodzonego rodzeństwa.

--
Nemrod Vargardsson

"Kto wstąpił do nieba i zstąpił? Kto zebrał wiatr w swoje garście?
Kto wody owinął płaszczem? Kto krańce ziemi utworzył?
Jakie jest Jego imię? - A jakie Syna? Wiadomo ci może?" - Prz 30,4

8. Data: 2013-01-03 15:33:19

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Sty, 15:22, Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> wrote:

> [...]
> Kto wody owinął płaszczem? Kto krańce ziemi utworzył?
> Jakie jest Jego imię? - A jakie Syna? Wiadomo ci może?" - Prz 30,4

Tak znamy te bdury, kobiety które rodziły po 10 dzieci w tamtych
czasach nie wiedziały że Maria jest wyjątkowa,przenosi się w czasie i
urzywa środków antykoncepcyjnych.

9. Data: 2013-01-03 17:07:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 2 Jan 2013 15:42:14 -0800 (PST), glob napisał(a):

> [...]
> Juda? A siostry jego, czyż nie są wszystkie u nas? Skąd ma tedy to
> wszystko?"1. Nowy Testament wymienia braci Jezusa szesnaście razy.

Mały, biedny, faryzejski głąbku, jak ty niczego nie pojmujesz. Nawet jeśli
Jezus miał rodzeństwo, i nawet jeśli Maria byłaby ulicznicą ostatnią, to
pamiętaj - ostatni będą pierwszymi. W tym właśnie jest Wielkość Boska, że
łamie wszelkie ludzkie miary.
--
XL celniczka

10. Data: 2013-01-03 17:18:47

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 3 Jan 2013 03:23:00 -0800 (PST), glob napisał(a):

> Tak głupi tłuku. Do szkoły ciemnoto kiedyś idź.

Do szkoły na RELIGIĘ może? Tę, której ma tam wg ciebie nie być?
3333-]
--
XL

hello
Stanisław Tym
W Polsce młodzi gniewni z biegiem czasu robią się starzy wkurwieni.
Esencja buractwa
raz -dwa Freddy już cię ma, trzy-cztery...