Puszczalska dziewicą

41. Data: 2013-01-04 10:40:44

Temat: Re: Puszczalska dziewicą
Od: leszek niewiadomski <l...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 03.01.2013 00:26, schrieb glob:
> [...]
> żołnierza
> Pantery, sugestywnie opisujące kontekst społeczny domniemanego
> faktu:
> "Biedna wiejska dziewczyna, którą sąsiedzi niezbyt szanowali. Mąż
> jej,
> z zawodu cieśla, wypędził ją, dowiódłszy jej cudzołóstwa z
> żołnierzem
> (...) Wypędzona błąkała się tu i ówdzie i we wstydzie porodziła
> tajemnie".
>
> Także współcześni teologowie (Uta Ranke-Heinemann, Hans Küng) uważają
> dziewictwo Marii za niehistoryczne i oparte na fałszywym tłumaczeniu .

Jezus winien nazywac sie Yeshu ben Pandera. Zwiazek Miriam z rzymskim
zolnierzem Panthera (Pandera) opisal Celsus (Kelsos), ktorego pisma
znane sa poprzez Orygenesa. Jezus uciekajac od biedy wyjechal do Egiptu,
gdzie nauczyl sie magii. Na jego nieprawe pochodzenie wskazuja tez
pogardliwe okreslenia "syn Marii", bo synow odnoszono tylko do ojcow,
nigdy do matek.

http://www.kreudenstein-online.de/Querdenker/luedema
nn_weihnachten.htm
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tyberiusz_Juliusz_Abdes
_Pantera
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,2815

Jako ciekawostke wspomne, ze antypapiez Grzegorz XVII spod Sevilli
ustanowil dwa dogmaty: o niepokalanym poczeciu sw. Jozefa i obecnosci
Matki boskiej w eucharystii.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Grzegorz_XVII_(papie%C5
%BC_Ko%C5%9Bcio%C5%82a_Palmaria%C5%84skiego)
ln.
--
"As an online discussion among Poles grows longer, the probability of a
comparison involving a security service, or a calling the opponent an

42. Data: 2013-01-04 14:11:27

Temat: Re: kolejne herezje
Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-01-04 11:40, leszek niewiadomski pisze:
> (...) opisal Celsus (Kelsos) (...)

To jest synonim starego idioty, idola głupków i nieuków.
Wartość tych pism jest zerowa, bo ich po prostu nie ma, są tylko
cytaty w pismach polemicznych. Jak widać nikt nie uznał za stosowne
zachować tych bredni dla potomnych.

Ktoś kto zna historię do początku średniowiecza powinien się zastanowić
dlaczego chrześcijaństwo w ogóle przetrwało ten okres krwawych prześladowań.
Sama nauka moralna to zdecydowanie za mało by przetrwać wśród ludzi
na tak długi okres. Za tym musiały stać jakieś cuda, znaki i
niewytłumaczalne
zjawiska, tak jak od początku w Ewangelii jest to opisane. Nawet dzisiaj
takie znaki występują - np. w Sokółce.

> [...]
> Matki boskiej w eucharystii.
>
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Grzegorz_XVII_(papie%C5
%BC_Ko%C5%9Bcio%C5%82a_Palmaria%C5%84skiego)

Jaki antypapież ? Tacy się skończyli już dawno temu. Zwykły guru jakiejś
sekty w Hiszpanii
w XX wieku. Narobił bzdur to i można się z nich teraz śmiać.

--
Nemrod Vargardsson

"Kto wstąpił do nieba i zstąpił? Kto zebrał wiatr w swoje garście?
Kto wody owinął płaszczem? Kto krańce ziemi utworzył?
Jakie jest Jego imię? - A jakie Syna? Wiadomo ci może?" - Prz 30,4

43. Data: 2013-01-04 14:24:12

Od: Nemezis <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Sty, 15:11, Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> wrote:

> [...]
> Kto wody owinął płaszczem? Kto krańce ziemi utworzył?
> Jakie jest Jego imię? - A jakie Syna? Wiadomo ci może?" - Prz 30,

To proste, jeszcze w podstawówce tego uczą, a w liceum obszerniej w
pierwszej klasie. Czyli bogowie wcześniejsi odnosili się do siły, im
kto silniejszy społecznie tym ma łaskę bogów. A tu nagle przychodzi
wiara, która mówi że Bóg kocha ludzi , tych słabych, z całym bukietem
ich wad. I to jest przyczyna że ta wiara w pierwszych wiekach wygrała
z innymi bogami.

44. Data: 2013-01-04 14:32:13

Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-01-04 15:24, Nemezis pisze:
> A tu nagle przychodzi
> wiara, która mówi że Bóg kocha ludzi , tych słabych, z całym bukietem
> ich wad. I to jest przyczyna że ta wiara w pierwszych wiekach wygrała
> z innymi bogami.

Taka wiara skończyłaby się szybko w cyrku, odmieniając tylko
wikt głodnych lwów. Tak więc niczego to nie tłumaczy.

45. Data: 2013-01-04 14:35:05

Od: Nemezis <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Sty, 15:32, Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> wrote:

> Taka wiara sko czy aby si szybko w cyrku, odmieniaj c tylko
> wikt g odnych lw w. Tak wi c niczego to nie t umaczy.
>
> --
> Nemrod Vargardsson
>
> "Kto wst pi do nieba i zst pi ? Kto zebra wiatr w swoje gar cie?
> Kto wody owin p aszczem? Kto kra ce ziemi utworzy ?
> Jakie jest Jego imi ? - A jakie Syna? Wiadomo ci mo e?" - Prz 30,4

Niestety nie było cyrkowych cudów, Jezus przyniósł miłość ludziom, z
miłości za ludzi umiera, miłość to jedna z napotężniejszych oręży.

46. Data: 2013-01-04 14:48:48

Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-01-04 15:35, Nemezis pisze:
> Niestety nie było cyrkowych cudów, Jezus przyniósł miłość ludziom, z
> miłości za ludzi umiera, miłość to jedna z najpotężniejszych oręży.

Tylko wtedy ma to znaczenie gdy za tym stoi Prawdziwy Bóg.
Natomiast przekonanie, że niewinny człowiek umarł za innych ludzi,
nawet z miłości do nich, to zdecydowanie za mało by jakaś wiara
mogła tak długo przetrwać. Oddałbyś życie jak męczennik za swoje
własne przekonania ? Nałożyłbyś głową za to co głosisz ?

47. Data: 2013-01-04 15:04:32

Od: Nemezis <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Sty, 15:48, Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> wrote:

> [...]
> Kto wody owinął płaszczem? Kto krańce ziemi utworzył?
> Jakie jest Jego imię? - A jakie Syna? Wiadomo ci może?" - Prz 30,4

A ludzie chcą być kochani czy silni? Jak się okazało ludzie wolą być
kochani niż mieć przychylność bogów bo sobie radzą.
Każdy ma słabości, każdy pragnie zrozumienia i to co zrobił Jezus jak
mieczem uderzyło w porządek, gdzie jeden nad drugim wykazywał siłę i
go pomniejszał.

48. Data: 2013-01-04 15:13:39

Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-01-04 16:04, Nemezis pisze:
> [...]
> Każdy ma słabości, każdy pragnie zrozumienia i to co zrobił Jezus jak
> mieczem uderzyło w porządek, gdzie jeden nad drugim wykazywał siłę i

Ludzie są sceptyczni i wymagają dowodów. Co z tego że ktoś głosi
im czyjąś miłość ? Mogliby to potraktować jako zwykłą gadaninę,
czyli jako czek bez pokrycia.

- Niechaj ci niewidomi, czy sparaliżowani od urodzenia też odzyskają
zdrowie jeśli Bóg nas kocha. Jeśli odzyskali, to z pewnością
ludzie, którzy byli przy tym, zrobiliby wszystko, by taka wiara przetrwała
na przyszłe pokolenia i wieki wieków. A skoro przetrwała, to znaczy
że musiały za nią stać te cuda, a nie zwykła czcza gadanina.

49. Data: 2013-01-04 16:01:12

Od: Nemezis <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Sty, 16:13, Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> wrote:

> [...]
> Kto wody owinął płaszczem? Kto krańce ziemi utworzył?
> Jakie jest Jego imię? - A jakie Syna? Wiadomo ci może?" - Prz 30,4

Jezus to skok cywilizacyjny, ludzie przed Chrystusem , to było tak
skrajne prostactwo , że jak zobaczyli zaćmienie słońca , to kapłani
krzyczeli cud, bo ludzie nie rozumieli zjawisk przyrody. Widać że do
jaskiniowców ci niedaleko. Rządziła ślepa siła i brutaność i dlatego
Jezus jest skokiem cywilzacyjnym, że wszyscy mają słabości, za które
się nawzajem poniżają i tak poniżeni przez miłość, zrozumienie,
zostali wywyższeni. Tutaj wygrała słabość czyli zrozum człowieka
zamiast go kopać. Ludziom ta kultura pacyfistyczna i pełna zrozumienia
że nikt nie jest doskonały bardzo przypasowała, poczuli że ktoś
akceptuje ich słabości że rozumie , że ich kocha. Sam Jezus mówi że
przyniósł miecz, czyli zniszczenie starego brutalnego porządku życia.
Tak więc brutani bogowie tracą przy tym blask, wygrała słabość. A
prostaki z jaskiń rządają cudu, jedź tam gdzie są wysokie fale, to
przy twoim prymitywiźmie będzie to cud. A jakiś woodu będzie ci
wciskał swoje bzdury. , bo dostaniesz dowód.

50. Data: 2013-01-04 16:26:49

Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-01-04 17:01, Nemezis pisze:
> [...]
> że nikt nie jest doskonały bardzo przypasowała, poczuli że ktoś
> akceptuje ich słabości że rozumie , że ich kocha.

To tylko twoja psychiczna wizja chrześcijaństwa i postaci JCH.
Prawda jest taka że JCH stawiał bardzo surowe wymagania
moralne, i nie akceptował żadnych słabości czy innych wymówek,
lecz wymagał stanowczej poprawy i przemiany życia.

Co w niczym nie wyjaśnia faktu, w jaki sposób ta wiara przetrwała,
jeśli była tylko zwykłą, czczą, pobudzającą psychicznie, gadaniną
i w jaki sposób zwykli ludzie stawali się nagle herosami wiary,
za którą ginęli w męczarniach ale i z uśmiechem na ustach.

Twoje wyjaśnienia świadczą, że traktujesz większość ludzi
jako jakichś mięczaków albo półgłówków, którzy są pełni wad
z którymi nie dają sobie rady, a schlebia im że ktoś jeszcze
ich kocha za nic. To zwykła parodia, a nie żadne wyjaśnienia,
czy merytoryczne podejście do sprawy.

--
[...]

hello
Stanisław Tym
W Polsce młodzi gniewni z biegiem czasu robią się starzy wkurwieni.
Esencja buractwa
raz -dwa Freddy już cię ma, trzy-cztery...