kolonoskopia

1. Data: 2002-09-14 14:08:56

Temat: kolonoskopia
Od: "Ewa" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

wiem, ze moze sie wiazac z przebiciem jelita i co wtedy??
Jakaś "łatka" na jelicie?
co sie dzije w przypadku przebicia?
prosze o pomoc lekarzy
Ewa

2. Data: 2002-09-14 14:58:05

Temat: Re: kolonoskopia
Od: "Ijon Tichy" <t...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <e...@p...fm> napisał w wiadomości
> wiem, ze moze sie wiazac z przebiciem jelita i co wtedy??
> Jakaś "łatka" na jelicie?
> co sie dzije w przypadku przebicia?
> prosze o pomoc lekarzy
> Ewa
operacja, resekcja uszkodzonego fragmentu jelita i zeszycie
koniec do konca

pozdrawiam Tichy

3. Data: 2002-09-14 15:12:29

Od: "Ewa" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> operacja, resekcja uszkodzonego fragmentu jelita i zeszycie
> koniec do konca

ok, dzieki
a co to w praktyce oznacza? tzn czy jelito funkcjonuje gorzej itp?
i czy koncowa czesc (tzn ten koniec w brzuchu:) ) można zbadać inaczej niz
kolonoskopem? moze jakies usg czy cos w tym stylu?
powiem, ze lekarz podejrzewa zapalenie jelita grybego
Ewa

4. Data: 2002-09-14 15:19:51

Od: "Ijon Tichy" <t...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a co to w praktyce oznacza?

jak jest dziura to się wycina troche jelita przed i za
dziurą i potem zaszywa , spradzając abyy nie było za ciasne
przjeście , w praktyce , jeśli chirurg umie to zrobić nie
powinno być pwoikłania jakim jest np. zwężenie

> i czy koncowa czesc (tzn ten koniec w brzuchu:) ) można
zbadać inaczej niz
> kolonoskopem? moze jakies usg czy cos w tym stylu?
> powiem, ze lekarz podejrzewa zapalenie jelita grybego

Nie wiem jaka jest statystyka przebicia jelita kolonosokopem
ale raczej ufałbym lekarzowi i nie kombinował, usg jeśli
chodzi o badania jeli jest bardzo mało przydatne i w tym
wypadku - podejrzenia jelita raczej zupełnie chybione .

pozdrawiam Tichy

5. Data: 2002-09-14 15:30:57

Temat: Re: kolonoskopia- tak powinno byc
Od: "Ijon Tichy" <t...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Ewa" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

jak jest dziura to się wycina troche jelita przed i za
dziurą i potem zaszywa , spradzając abyy nie było za ciasne
przejeście , w praktyce , jeśli chirurg umie to zrobić nie
> [...]

ale raczej ufałbym lekarzowi i nie kombinował, usg jeśli
chodzi o badania jeli jest bardzo mało przydatne i w tym
wypadku - podejrzenia zapalenia jelita raczej zupełnie
chybione .
pozdrawiam Tichy

6. Data: 2002-09-14 15:59:08

Od: "Ewa" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem jaka jest statystyka przebicia jelita
> kolonosokopem

ale wszedzie pisza, ze to niebezpieczne badanie:(
Ewa

7. Data: 2002-09-14 17:10:14

Od: "Jurek" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale wszedzie pisza, ze to niebezpieczne badanie:(
> Ewa

Za duzo czytasz :) Nie boj sie, kolonoskopia jest rutynowym badaniem
wykonywanym czesto, i ryzyko wystapienia powiklan jest bardzo male.
Oczywiscie moze wystapic przebicie jelita, ale i to w warunkach szpitalnych
nie jest grozne. Robi sie operacje i po krzyku..

8. Data: 2002-09-14 17:26:22

Od: "Ewa" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Za duzo czytasz :)

czytanie to moj zawód:))

> [...]
szpitalnych
> nie jest grozne. Robi sie operacje i po krzyku..

to nie bedzie w szpitalu tylko w jakiejs przychodni gastrologicznej:(
czy tzreba brac narkoze, czy mozna normalnie?
jak czesto zdarza sie przebicie jelita?
Ewa

9. Data: 2002-09-15 19:16:11

Od: "Beata " <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa <e...@p...fm> napisał(a):

> wiem, ze moze sie wiazac z przebiciem jelita i co wtedy??
> Jakaś "łatka" na jelicie?
> co sie dzije w przypadku przebicia?
> prosze o pomoc lekarzy
> Ewa

Witam,
niestety nie jestem lekarzem, ale mialam robiona kolonoskopie. Mysle, ze
narkoza nie jest potrzebna. Badanie bylo bezbolesne, moze tylko niezbyt
przyjemne. Mialam rowniez pobierane wycinki z jelita grubego. Narkoze tez
mialam /przy innej okazji/ i nie wspominam raczej dobrze.
Mnie do kolonoskopii trafil sie podobno bardzo dobry specjalista, jednak byl
wyjatkowo niemily. Powiedzial mi, ze w razie przebicia jelita czekaja mnie
dwie operacje, w tym druga tj. wylonienie sztucznego odbytu. Nie wiem czy to
prawda, ale bardzo sie balam. Moze o skutki ew. przebicia zapytaj swojego
lekarza.
Pozdrawiam Cie i zycze zdrawia:
Beata.

SOLARIA DOMOWE do opalania -SPRZEDAM