kolonoskopia

11. Data: 2008-05-18 09:23:14

Temat: Re: kolonoskopia
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mirab" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> W sprawie powikłań, to są to sytuacje bardzo rzadkie. A z samym bólem
> łatwo
> można poradzić sobie poprzez znieczulenie ogólne. Na delikatnym
> znieczuleniu
> ogólnym zabieg wykonywany jest bezbólowo, pacjent jest półprzytomny,
> jeżeli
> tego sobie zażyczy może nie pamiętać w ogóle przebiegu badania.
>
> W tym celu polecam duże ośrodki, gdzie wykonywane jest to badanie często i
> istnieje zaplecze anestezjologiczne.
>
> Pozdrawiam,
> Mirab

Rzeczowo opisales problem. W zwiazku z tym moze poradzisz cos osobom
uczulonym na znieczulenia? Czy da sie jednak ten zabieg przetrwac bez
jakiegokolwiek znieczulenia (ogolne nie wchodzi w rachube)?

Iwona_s

12. Data: 2008-05-18 09:49:57

Od: Daniel Stalica <d...@s...info> szukaj wiadomości tego autora

Iwona_s pisze:

> Rzeczowo opisales problem. W zwiazku z tym moze poradzisz cos osobom
> uczulonym na znieczulenia? Czy da sie jednak ten zabieg przetrwac bez
> jakiegokolwiek znieczulenia (ogolne nie wchodzi w rachube)?

To może ja napiszę. Oczywiście, że się da, aczkolwiek nie należy on do
przyjemności, ale strzelam w ciemno, że każdy przeżył w życiu dziesiątki
gorszych sytuacji, problemem jest tylko to, że my tu sami dokonujemy
wyboru...

--
Blog: http://blog.stalica.info

13. Data: 2008-05-18 10:41:01

Od: "Mirab" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona_s <i...@T...pl> napisał(a):

> Rzeczowo opisales problem. W zwiazku z tym moze poradzisz cos osobom
> uczulonym na znieczulenia? Czy da sie jednak ten zabieg przetrwac bez
> jakiegokolwiek znieczulenia (ogolne nie wchodzi w rachube)?

Da się przetrwać.

Tym bardziej proponuje dobry ośrodek - najlepiej akademicki... i operatora,
który wykonywał to badanie wiele razy i w różnych warunkach.

Pozdrawiam,
Mirab

14. Data: 2008-05-18 11:04:52

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> operatora,
> który wykonywał to badanie wiele razy i w różnych warunkach.

Jest juz skierowanie z wyznaczonym terminem do poradni przy szpitalu. Badan
sporo tam sie wykonuje. Lekarz - uwazam - dobry, ale zawsze zostaje ta
obawa...
Gastroskopia byla bez znieczulenia. Pierwsze wkladanie rurki bylo chybione,
nie w te dziurke (duszenie sie).

Iwona_s

izotek - jakie opinie?
Badanie naukowe - ankieta.