kolonoskopia?

1. Data: 2001-08-27 14:43:47

Temat: kolonoskopia?
Od: "Dwach" <d...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam;

czy ktos z grupowiczow powie mi co to jest za badanie KOLONOSKOPIA? bo
lekarz cos tam pod nosem mruknal i powiedzial ze sie przekonam na badaniu,
ale...

dzieki z gory za podpowiedz

d. - gdansk

2. Data: 2001-08-27 20:57:56

Temat: Re: kolonoskopia?
Od: Cosa <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia , a był to Mon, 27 Aug 2001 16:43:47 +0200, "Dwach"
<d...@i...net.pl> napisał coś takiego:

>witam;
>
>czy ktos z grupowiczow powie mi co to jest za badanie KOLONOSKOPIA? bo
>lekarz cos tam pod nosem mruknal i powiedzial ze sie przekonam na badaniu,
>ale...

Kolonoskopia to to samo co gastroskopia tylko że od drugiej strony.

A poważniej - kolonoskopia to badanie które ma pokazać lekarzowi
wnętrze jelita grubego. Polega to na wprowadzeniu giętkiego przyrządu
grubości ok. palca przez odbyt do jelita i obejrzeniu co tam ciekawego
widać. Badanie to ma o wiele większą dokładność niż na przykład wlew
doodbytniczy.
Aby można było obejrzeć należy się przygotować/być przygotowanym
środkiem przeczysczającym rozpuszczonym w wodzie i przyjmowanym
doustnie.
Sam zabieg , jako że może nie być przyjemny wykonywany jest po podaniu
dożylnym środka przeciwbólowego ( zwykle jeden z dwu możliwych )
zwanego przez niektórych pacjentów zastrzykiem "kręconym" , chyba ze
względu na raczej przyjemne efekty działania.
--
Cosa
c...@p...onet.pl

3. Data: 2001-08-28 08:45:12

Od: fox <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <j...@4...com>, c...@p...onet.pl
says...

> Kolonoskopia to to samo co gastroskopia tylko że od drugiej strony.

czym sie rozni od rektoskopii ?

--
== f...@i...pl == the truth is this: no one knows ==

4. Data: 2001-08-28 17:55:54

Od: Cosa <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia , a był to Tue, 28 Aug 2001 10:45:12 +0200, fox
<f...@i...pl> napisał coś takiego:

>In article <j...@4...com>, c...@p...onet.pl
>says...

>czym sie rozni od rektoskopii ?

Rektoskop jest generalnie krótszym narzędziem , i oglądać się nim da
jak sama nazwa wskazuje tylko rectum , czyli odbytnicę i część esicy -
tak na 30 cm od odbytu. Rektoskop jest też narzędziem sztywnym a nie
giętkim jak koloskop.

5. Data: 2001-08-28 18:00:54

Od: "alicja" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

c...@p...onet.pl
> says...

> czym sie rozni od rektoskopii ?
>
> --
> == f...@i...pl == the truth is this: no one knows ==

Rektoskopia wykonywana jest przyrzadem sztywnym, wiec konieczne ograniczenie
długosci (ok. 20 cm), kolonoskopia zas - jak wczesniej wyjasniono -
wykonywana jest przyrządem gietkim.
Alicja

Dyskopatia i nowotwór - Prosze o rade !!
siniaki
antykoncepcja i biegunka
Stymulacja miesni
autoszczepionka