komarowiec???

1. Data: 2004-04-27 13:59:46

Temat: komarowiec???
Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witajcie

jak się nazywa roślina zwana potocznie komarowcem ,
strasznie chce ją mieć ale jak skoro nie wiem jak się nazywa :(((

--
Pozdrawiam Magda
GG 3424322

2. Data: 2004-04-28 09:11:22

Temat: Re: komarowiec???
Od: Krzysztof Marusiński <k...@m...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Meg!
W Twoim liście przeczytałem:

M> jak się nazywa roślina zwana potocznie komarowcem ,
M> strasznie chce ją mieć ale jak skoro nie wiem jak się nazywa :(((

Chodzi o tego co odgania komary?
plektrantus? Zdaje się, ze gadają tez popiołek (nie popielnik).
Krzysztof Marusiński

3. Data: 2004-04-28 11:25:22

Od: "Monia" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak się nazywa roślina zwana potocznie komarowcem ,
> strasznie chce ją mieć ale jak skoro nie wiem jak się nazywa :(((

To ja jeszcze jedno pytanie, czy on powaznie moze sobie zimowac w gruncie i nic
mu sie nie stanie?
Monia

4. Data: 2004-04-28 12:29:12

Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monia" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> To ja jeszcze jedno pytanie, czy on powaznie moze sobie zimowac w gruncie
> i nic mu sie nie stanie?
> Monia

no właśnie, słyszałam ze tak ale ile w tym prawdy ?

widziałam go w połączeniu z surfiniami bardzo mi się to spodobało :)))

5. Data: 2004-04-28 12:51:02

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Meg" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Monia" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomo?ci

> no wła?nie, słyszałam ze tak ale ile w tym prawdy ?

Dokładnie zero. Zimowanie w miejscu bezmroźnym, podobnie jak innych
"tarasowych".

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2004-04-28 13:37:53

Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chodzi o tego co odgania komary?
> plektrantus? Zdaje się, ze gadają tez popiołek (nie popielnik).

chyba to ten , chciałam go zobaczyć ale google milczą na taką nazwe :(

7. Data: 2004-04-28 13:53:17

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> chyba to ten , chciałam go zobaczyć ale google milcz? na tak? nazwe :(

41 stron...

http://www.republika.pl/msoroczynska/plektrantus.htm

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2004-04-29 07:25:12

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> chyba to ten , chciałam go zobaczyć ale google milczą na taką nazwe :(
no to wpisz: plectrantus ;-)

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

9. Data: 2004-04-29 08:03:09

Od: "Monia" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> witajcie
>

> jak się nazywa roślina zwana potocznie komarowcem ,
> strasznie chce ją mieć ale jak skoro nie wiem jak się nazywa :(((

Wiec tak jak wspomniano, nazywa sie ja u nas Plektrantus (Plectranthus)
Wygląda tak:
http://www.rootgrafix.com/herbalnexus/p_cubano.htm
ang. nazwy to cubian oregano, spanish thyme
ladnie sie rozrasta w wiszacych koszach i skrzynkach, oprocz tego z tego co
zrozumialam jest to ziolo, dodawane glownie do gulaszu i sosow do makaronow
(ale pewnosci nie mam), niektorzy probowali tez ekstrahowac olejki eteryczne z
niego i robic mydlo, podobno ma ladny zapach.

Ma srednie zapotrzebowanie na wode, nalezy podlewac regularnie, ale nie
przelewac. Rozmnazac z sadzonek pedowych ktore mozna ukorzeniac w wodzie.
Podobniez rzeczywiscie odstrasza komary, nalezy rozgniesc listek, i potrzec o
odkryte powierzchnie ciala, nie dziala to dlugo.
Niestety, za wiele na temat zimowania nie znalazlam, wychodzi mi jednak na to
ze u nas nie przezimuje (chyba ze znajde cos wiecej na ten temat, to wtedy
zamieszcze tutaj). W USA nadaje sie na strefy 9-11 czyli ok.-6C niestety
Monia

10. Data: 2004-04-29 08:26:27

Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to ze u nas nie przezimuje (chyba ze znajde cos wiecej na ten temat, to
> wtedy zamieszcze tutaj). W USA nadaje sie na strefy 9-11 czyli ok.-6C

wielkie dzięki , teraz moge odwiedzić ogrodniczy :))))))

--
Pozdrawiam Magda
GG 3424322
odpowiadając usuń NOSPAM z adresu