kompost przerastajacy perzem

1. Data: 2000-08-07 11:13:32

Temat: kompost przerastajacy perzem
Od: a...@m...com szukaj wiadomości tego autora

Witam pierwszy raz na forum. Prosze o rade. Jak pozbyc sie korzeni
perzu i korzeni innych chwastow przerastajacych kompost. Czy
potraktowac je srodkiem chwastobojczym jak np.Roundup? Czy nie zabije
on dzdzownic zasiedlajacych kompost?
Anna B.

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

2. Data: 2000-08-09 04:01:06

Temat: Re: kompost przerastajacy perzem
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@m...com> napisał w wiadomości
> Witam pierwszy raz na forum. Prosze o rade. Jak pozbyc sie korzeni
> perzu i korzeni innych chwastow przerastajacych kompost.

Komposty przerabia się mieszając jego warstwy. Tak więc korzenie roślin
rosnących na wierzchu, po jakimś czasie znajdą się w głębi pryzmy skąd nie
wydostaną się i ulegną obumarciu.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to
P.S. Napisałaś z zachodniego serwera z kilkoma zagranicznymi słowami i już

--
Przyznajemy się do niskich cen - http://rubikon.pl

3. Data: 2000-08-09 07:23:07

Od: "Halina" <h...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@m...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8mm5kq$qfn$...@n...deja.com...
> [...]
> perzu i korzeni innych chwastow przerastajacych kompost. Czy
> potraktowac je srodkiem chwastobojczym jak np.Roundup? Czy nie zabije

Kompost , w którym przerasta perz jest bezużyteczny, chyba , że uda Ci się
wybrać wszystkie jego kłącza , inaczej rozrośnie się po całym
ogrodzie.Środek chwastobójczy na perz może pomóc jesienią ,gdyż tylko wtedy
dostanie się do korzeni.
Pozdrawiam. Halina

4. Data: 2000-08-09 13:02:16

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Halina <h...@e...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8mr13s$g9q$...@n...ipartners.pl...
> [...]
> wybrać wszystkie jego kłącza , inaczej rozrośnie się po całym
> ogrodzie.Środek chwastobójczy na perz może pomóc jesienią ,gdyż tylko

Kompostowałam kłącza perzu, gdy zaczynałam uprawę ziemi na mojej działce.
Wtedy rósł tam tylko perz.
Kłącza perzu po wybraniu z ziemi suszyłam, a potem układałam na pryzmę.
Ułożona jesienią pryzma z odpadów, przede wszystkim z perz, wiosną zaczęła
przerastać trochę perzem.
Wierzchnia warstwa była tak zbita, że miałam kłopoty z wbiciem szpadla, aby
przerzucić pryzmę. Już żałowałam, że
uwierzyłam, iż skompostowany perz jest wartościową ziemią kompostową.
Nawrzucałam ja tę pryzmę jeszcze trochę materiału, a na zimę przykryłam
czarną folią.
Na wiosnę miałam bardzo fajną ziemię kompostową.
Pozdrawiam Krystyna.

5. Data: 2000-08-09 18:06:27

Temat: Odp: kompost przerastajacy perzem
Od: "Adam" <n...@p...onet> szukaj wiadomości tego autora

> Środek chwastobójczy na perz może pomóc jesienią ,gdyż tylko wtedy
> dostanie się do korzeni.

????????????????????????????????????

Jeśli już stosuje się Roundup (czego nie polecam) to należy to zrobić w
czasie intensywnego wzrostu roślin.

Radzę dokładnie przebrać kompost, perz po ususzeniu jest już bezpiecznym
materiałem na kompost.
Ja przed kompostowaniem suszę wszystkie "problemowe rośliny"

A na koniec:
Stosowanie herbicydów na stosie kompostowym to czysta hipokryzja. Być może
Roundup rozkkłada się w kontakcie z mikroorganizmami glebowymi, ale napewno
nie jest obojętny dla zdrowia.

--
Z pozdrowieniami Adam Figarski

Świat Nierozłączek