kompostowe kłopoty

1. Data: 2009-08-22 09:05:30

Temat: kompostowe kłopoty
Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wywaliłam do kompostownika pocięte pędy winobluszczu, okazało się, że
zapuściły tam korzonki. Czy zimą wymarzną, czy trzeba jakoś je teraz
zwalczać? Czy wyrzucać do kompostu pestki np. po śliwkach? nie mam
ochoty wyhodować w kompoście sadu.
--
Basia

2. Data: 2009-08-22 13:24:44

Temat: Re: kompostowe kłopoty
Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

--
skrybaogrodowy
Użytkownik "Bbjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości
> Wywaliłam do kompostownika pocięte pędy winobluszczu, okazało się, że
> zapuściły tam korzonki. Czy zimą wymarzną, czy trzeba jakoś je teraz
> zwalczać?

Wyrwij, spal a popiół daj na kompost. Spalone się nie ukorzeni.
;-)

> Czy wyrzucać do kompostu pestki np. po śliwkach? nie mam ochoty wyhodować
> w kompoście sadu.

Pestki mają zadanie dać poczatek nowej roślinie.
Przerabiaj pryzmę kompostową trzy razy w roku i problemu nie będzie.

Pozdrawiam pracowicie
skryba

3. Data: 2009-08-28 21:05:58

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:h6ocd4$khd$2@inews.gazeta.pl Bbjk
<b...@q...pl> napisał(a):

> Czy wyrzucać do kompostu pestki np. po śliwkach? nie mam
> ochoty wyhodować w kompoście sadu.

Hejka. Ja wyrzucam do kompostownika resztki owoców w tym pestki wiśni,
śliwek, gniazda nasienne jabłek czy śliwek i nigdy mi z nich nic nie
wyrosło. :-)
Pozdrawiam jałowo Ja...cki

4. Data: 2009-08-29 10:28:58

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <i...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Hejka. Ja wyrzucam do kompostownika resztki owoców w tym pestki wiśni,
> śliwek, gniazda nasienne jabłek czy śliwek i nigdy mi z nich nic nie

Bo Ty pracuś jesteś. Przerobisz pryzmę kilka razy w sezonie i wszystko co w
niej wykiełkuje "dostaje w czapę".

Pozdrawiam pracowicie
skryba

5. Data: 2009-08-29 14:35:05

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:h7avsm$bl7$1@news.onet.pl skryba ogorodowy
<z...@o...pl> napisał(a):

> Bo Ty pracuś jesteś. Przerobisz pryzmę kilka razy w sezonie i
> wszystko co w niej wykiełkuje "dostaje w czapę".

Hejka. E, tam. :-) Mam trudny dostęp do kompostownika więc nie ma mowy,
żebym się szarpał kilka razy. Wydobywam masę kompostowaną raz do roku,
przesiewam przez ten instrument bez "h" i to co nie przeleci wraca do
kompostownika a to co przelatuje z grubsza przypomina kompost. ;-)
Pozdrawiam ulgowo Ja...cki
PS Mam dwie komory o objętości ponad kubiki każda.

6. Data: 2009-08-29 16:44:00

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko pisze:

> Hejka. Ja wyrzucam do kompostownika resztki owoców w tym pestki wiśni,
> śliwek, gniazda nasienne jabłek czy śliwek

Też tak robię. A jak się gdzieś trafi siewka brzoskwini
to przecież da się ja zniszczyć.
Znam parę osób, co bardzo boją się rozsiewania się chwastów.
Prawie niczego nie wrzucą na kompost tylko spalają, po kilka razy w
sezonie. Skoro to tak skuteczna metoda ma być to skąd ciągle chwasty do
palenia mają :-)

Pozdrawiam, Barbara

cięcie glicynii
Ophiopogon planiscapus Nigrescens