kompresyjne złamanie kręgosłupa, zmiany meta?

1. Data: 2006-10-27 01:11:10

Temat: kompresyjne złamanie kręgosłupa, zmiany meta?
Od: "BR" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam kompresyjnie złamany krąg TH8, nie miałem żadnego urazu;
na KT kręgosłupa wyszły również liczne zmiany hipodensyjne sąsiednich
kręgów TH oraz w mniejszym stopniu żeber -- obraz charakterystyczny
niestety dla zmian meta-przerzutów;
na razie dotychczasowe badania nie wykazały jeszcze ogniska
pierwotnego;
jestem mężczyzną, mam 43 lata i łudzę się jeszcze, że może to być
np. zaawansowana osteoporoza -- od kilku lat biorę codziennie
Depakine-Chrono 500;
czy skutkiem ubocznym może być tak silne odwapnienie kości?

pozdrawiam
BR

2. Data: 2006-10-27 14:52:07

Temat: Re: kompresyjne złamanie kręgosłupa, zmiany meta?
Od: "BR" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Depakine-Chrono 500;
> czy skutkiem ubocznym może być tak silne odwapnienie kości?

odebrałem dzisiaj oznaczenie markerów AFP, CEA i HCG
jedynie AFP jest wyraźnie powyżej normy (17.75)
pozostałe są w okolicach zera (0.4 i 0);

wynika z tego chyba, że ognisko pierwotne może znajdować się
w wątrobie lub jądrze???

3. Data: 2006-10-27 20:27:59

Od: "kej" <U...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BR" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> pozostałe są w okolicach zera (0.4 i 0);
>
> wynika z tego chyba, że ognisko pierwotne może znajdować się

Chyba ktoś zlecił te badania, prawda? Pogadaj z nim o tym. Same wyniki nie
znaczą nic bez badania lekarskiego i wywiadu...

K.

4. Data: 2006-10-27 20:43:16

Od: "BR" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kej" :

> Chyba ktoś zlecił te badania, prawda? Pogadaj z nim o tym.

tak, pogadam z nim w poniedziałek...

5. Data: 2006-10-28 17:53:55

Od: "kej" <U...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "kej" :

> tak, pogadam z nim w poniedziałek...

Przede wszystkim nie denerwuj się. Zmiany w kościach, które opisujesz mogą
mieć różne przyczyny. Mówienie w tej chwili o zmianach przerzutowych jest
zdecydowanie przedwczesne. Są wymagane dalsze badania. (Laboratoryjne i
obrazowe - np. scyntygrafia).

Pozdr.

K.

6. Data: 2006-11-01 00:15:53

Od: "BR" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

pociągnę dalej temat -- w poniedziałek miałem robiony MR kręgosłupa,
nie mam jeszcze wyniku/opisu, ale wiem że w kręgosłupie raczej
nie wyszły żadne zmiany typu meta-przerzuty;
podejrzenie jest skierowane na chorobę układową typu chłonniak, szpiczak;
w czwartek opis MR i dalsze badania;
pozwalam sobie zamieścić obrazki z KT na których widać "dziury"
w kręgach, różnice w gęstości wnętrza kręgu nawet 300/10;
płuca rzędu -400..-700

http://uta.myftp.org/KT/

specjalizacja z chirurgii i nie tylko
lek NOCERTONE oddam po kosztach
Kielce / Oferta pracy / Logopeda-neurolog, fizjoterapeuta / Staż / etat
Poszukuje ksiązki... pomoże ktoś??
przerzedzenie brwi - jakie mogą być powody?