konfituki-PORADZICIE?

1. Data: 2002-06-24 19:26:22

Temat: konfituki-PORADZICIE?
Od: <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dwie godziny temu skończyłam robić konfitury z wiśni, z zelfixem 3:1 Dr.
Oetkera.W przepisie niby nic nie ma o pasteryzacji tak sporządzanych konfitur,
ale zastanawiam się czy nie byłyby one trwalsze gdybym je dodatkowo
zapasteryzowała? A może przesadzam? Pierwszy raz robię takie konfitury i
poprostu chciałabym być pewna, ze się nie zepsują?
Doświadczeni, dajcie znać.Dziękuję i POZDRAWIAM SMACZNIE!!!

1. Data: 2002-06-24 20:23:10

Temat: Re: konfituki-PORADZICIE?
Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: <s...@w...pl>

Dwie godziny temu skończyłam robić konfitury z wiśni, z zelfixem 3:1 Dr.
Oetkera.

A gdzie Ty Sloneczko mieszkasz, że masz juz wisnie?????
Dobre wisnie to sa dopiero chyba w lipcu?
Chyba, ze ja juz mam kompletna skleroze?

Konfitury z zelfixem???
hmmmmmmmmmm....
Janusz, co Ty na to?

To jest co najwyzej dzem.
Pasteryzowac nie trzeba, byleby to bylo tylko gorace, czyli prosto z
gara/misy wkladane do sloikow.

Natomiast zeby zrobic prawdziwe konfitury, trzeba sie troche napracowac. I
ich sie raczej nie smazy :-)

Pozdrowka :-)
barbara

--
Zaplanuj wakacje: http://www.travelbook.pl

1. Data: 2002-06-24 20:24:21

Od: "Izabela Koriat-Zumis" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<s...@w...pl> wrote in message
> [...]
> poprostu chciałabym być pewna, ze się nie zepsują?
> Doświadczeni, dajcie znać.Dziękuję i POZDRAWIAM SMACZNIE!!!

cześć
robię żelfixem konfitury od ubiegłego roku wg przepisu na opakowaniu.
jeszcze mi się nie popsuły.
powodzenia
iza K-Z

1. Data: 2002-06-24 20:40:13

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A gdzie Ty Sloneczko mieszkasz, że masz juz wisnie?????
> Dobre wisnie to sa dopiero chyba w lipcu?
> Chyba, ze ja juz mam kompletna skleroze?
[...]

Skoro lipy kwitną już od dobrych 2 tygodni!!!
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

1. Data: 2002-06-24 21:58:12

Od: "syso" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zapasteryzowała? A może przesadzam? Pierwszy raz robię takie konfitury i
> poprostu chciałabym być pewna, ze się nie zepsują?

A czy tam nie ma srodka konserwujacego? Jak jest, to sie nie zepsuja.

Pozdrawiam
Sylwia

1. Data: 2002-06-25 05:55:36

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:7...@n...onet.pl...
> [...]
> poprostu chciałabym być pewna, ze się nie zepsują?
> Doświadczeni, dajcie znać.Dziękuję i POZDRAWIAM SMACZNIE!!!

szybko te wiśnie jakoś.
ja tez robiłam z żelfiksem, wyszły pychota, nie pasteryzowałam, na gorąco
zakręcałam słoiki i odstawiałam do góry nogami. Cały rok wytrzymały. Dalej
to nie wiem, bo zeżarliśmy do nalesników głównie.

wkn

1. Data: 2002-06-25 07:16:47

Od: <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> From: <s...@w...pl>
>

> Dwie godziny temu skończyłam robić konfitury z wiśni, z zelfixem 3:1 Dr.
> Oetkera.
>
> A gdzie Ty Sloneczko mieszkasz, że masz juz wisnie?????

Sloneczko mieszka sobie na południu POLski, a pyszne wiśnie ma z sadu
zaprzyjażnionej dobrej duszy, która nie wie co robić z taką ilością owoców.
A właśnie, że to są konfitury, bo tak mi napiał na opakowaniu DR. Oetker.
Dzięki za odpowiedz, POZDRAWIAM!!!

1. Data: 2002-06-25 08:37:38

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: <s...@w...pl>

> A gdzie Ty Sloneczko mieszkasz, że masz juz wisnie?????

Sloneczko mieszka sobie na południu POLski, a pyszne wiśnie ma z sadu
zaprzyjażnionej dobrej duszy, która nie wie co robić z taką ilością owoców.
===========
Mozna tylko pozazdroscic :-))

========
A właśnie, że to są konfitury, bo tak mi napiał na opakowaniu DR. Oetker.
Dzięki za odpowiedz, POZDRAWIAM!!!
==========
Na pewno!!! nie sa to konfitury!
dr Oetker zapewne nigdy nie jadl polskich tradycyjnych konfitur :-)
To sa owoce, mniej lub bardziej rozgotowane, w zelu :-)
Pozdrowka :-)
barbara

1. Data: 2002-06-25 09:05:23

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Czaplicka napisala:

> A gdzie Ty Sloneczko mieszkasz, że masz juz wisnie?????
> Dobre wisnie to sa dopiero chyba w lipcu?
> Chyba, ze ja juz mam kompletna skleroze?

Też mam już wiśnie (pod Warszawą). W tym roku jakoś wszystko jest
wcześniej.

Krycha

1. Data: 2002-06-25 09:08:50

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> dr Oetker zapewne nigdy nie jadl polskich tradycyjnych konfitur :-)
> To sa owoce, mniej lub bardziej rozgotowane, w zelu :-)

Zgadza się. Zresztą dr Oetker to przepis na sukces, nie na konfitury ;-)

Krycha

Mysle o kapuscie
poszukuje
cebularze-przepis