Róże - do Gosi P.

11. Data: 2006-03-02 17:12:20

Temat: Re: konfitura z rozy
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:44072541.4060305@bluemoonlavender.com Magdalena
Bassett <n...@b...com> napisał(a):

> Moja Babcia robila tak:
>
> W makutrze umiescic platki rozy i tyle cukru ile wazy roza. Ucierac
> walkiem az sie stworzy masa. Przelozyc do sloja i zakrecic. Nie
> pasteryzowac.

Hejka. O, to, to. ;-) Osobiście ucierałem w makutrze. :-)
Pozdrawiam wspomnieniowo Ja...cki

12. Data: 2006-03-02 18:12:17

Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pyłek oraz nadpsute listki. Zważyć te oczyszczone płatki i wziąć 4 razy
> więcej cukru niż ważą płatki.Włożyć je do szklanego słoja, posypać
> kwaskiem
> cytrynowym, przemieszać palcami, aż puszczą sok - trzeba to trochę
> intensywnie robić. Pozostawić do następnego dnia, następnie zagotować
> cukier
> z wodą i do wrzątku wsypać ugniecioną różę, gotować, aż wszystko
> zgęstnieje,
> a róża stanie się przezroczysta. Wkładać do wyparzonych słoików i i
> pozakręcać. Moja prababcia słoików już nie gotowała.

Dziękuję:)
Pozdrav.Rene

13. Data: 2006-03-03 08:59:17

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pasteryzowac.

Hejka. O, to, to. ;-) Osobiście ucierałem w makutrze. :-)
:)
a nie bylo przy tym tak:
jakby wilowi kazac owcy pilnowac
:)
z pozdrowieniami i usmeichami
_hehehe

14. Data: 2006-03-03 10:05:31

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:005901c63ea0$b0e5d6a0$1ed21453@NOWY Tadeusz Smal
<s...@s...pl> napisał(a):
> [...]
Hejka. Osobiście konfiturę z płatków róży spożywam tylko w formie
nadzienia do pączków a i to najlepiej zmieszaną pół na pół z powidłami ze
śliwek. :-)
Pozdrawiam pośrednio Ja...cki

15. Data: 2006-03-03 13:07:57

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

16. Data: 2006-03-03 14:36:18

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:002c01c63ec3$6f83eee0$5ce41453@NOWY Tadeusz Smal
<s...@s...pl> napisał(a):

> :)
> same takie niezbyt smaczne czy takie cenne
> ?

Hejka. Raz, że cenne (słoiczek przechowuje się jak relikwie do tłustego
czwartku) a dwa, że jak dla mnie, sama róża jest zbyt aromatyczna. :-)
Pozdrawiam unikalnie Ja...cki

17. Data: 2006-03-03 16:24:31

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. O, to, to. ;-) Osobiście ucierałem w makutrze. :-)
> [...]

Raczej misiowi miodku.

lider
Specjalistyczne Forum Choroby i szkodniki drzew i krzewów
Czosnek cięty
Najlepsze odmiany winorośli
Eukaliptus.