Re: konserwacja żywności

From: J-23 <k...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: konserwacja żywności
Date: Sat, 3 Jul 2010 01:59:49 -0700 (PDT)

On 2 Lip, 18:29, Ikselka <i...@g...pl> wrote:
> [...]
wodę? Takie jak batoniki magura lub po prostu woda mineralna? Onbe przecież zepsułyby
się po kilku godzinach a jednak mogą być w opakowaniu przechowywane kilka miesięcy.
Otóż, w latach siedemdziesiątych, ukazała się książka, która o tym mówiła. Później
już nie spotkałem się z publikacjami na ten temat, jakby władze nie chciały, żeby
ludzie o tym wiedzieli. Wiele rodzajów żywności, zawierających sporo wody jest po
prostu, już po zapakowaniu w hermetyczne opakowanie, napromieniowana promieniami
gamma. Są to te same promienie które wystąpiły podczas wybuchu bomby atomowej w
Hiroszimie. Dawki napromieniowania są od jednej tysiącznej do jednej
dziesięciotysiącznej dawki śmiertelnej więc prawdopodobnie nie są szkodliwe ale
jednak nie mówi się o tym głośno.

> Na pewno sa napromieniowywane, a czym - niekoniecznie to jest ważne. Może
> "tylko" dodawane są środki grzybobójcze czy bakteriostatyki.
> Ostatnio wyjęłam z lodówki jogurt z datą ważności do poł. lutego 2010. Zero
> oznak zepsucia. Czy to przemawia za tym, żeby go kupować? Nigdy więcej.

W tym jogurcie beztlenowce zabite przez pasteryzacje, molekuly
tluszczu rozbite przez wirowanie, a przestrzen miedzy masa a
przykrywka wypelniona azotem. To co sie ma popsuc? Zwolennikom mleka
prosto od krowy polecam zapoznanie sie z intresujaca zawartoscia
takiego produktu. Ja tez b.lubie takie mleko wprawdzie nie wszystkie
zawarte w nim czesci skladowe trawie. I jest jeden warunek, konsumpcja
odbywac sie musi kiedy siedze na sedesie, z uwagi na piorunujace
efekty hm... uboczne.

J-...