? koper włoski - sposób działania

1. Data: 2007-08-07 12:05:52

Temat: ? koper włoski - sposób działania
Od: j...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

? Jaka jest biochemia działania kopru włoskiego likwidującego wzdęcia

DZIĘKUJĘ
pozdrawiam

JAn

2. Data: 2007-08-07 16:54:57

Temat: Re: ? koper włoski - sposób działania
Od: "Jeff" <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jan napisal;

> ? Jaka jest biochemia działania kopru włoskiego likwidującego wzdęcia

Masz chyba na mysli sposob dzaialania i metabolizowania kopru wloskiego?

Skladniki czynne kopru wloskiego sa inhibitorami enzymu konwertazy angiotensyny
(enzym konwertazy angiotensyny jest jednym z czynnikow spazmolitycznych),
metabolizowanymi w sposob idnetyczny jak leki syntetyczne przez grupe enzymow
wchodzacych w sklad tzw. cytochromu P450.

Pod tym linkiem znajdziesz troche ogolnych informacji na ten temat.

http://www.iripz.pl/ftp/06_1_2_10.pdf

Skladniki czynne ziol wchodza w interreakcje z lekami syntetycznymi (kopru
wloskiego takze, poniewaz sa w identyczny sposob metabolizowane).

Warto o tych interreakcjach wiedziec jesli sie przyjmuje jednoczesnie leki
syntetyczne i ziola, aby uniknac niepozadanych, a nawet czesto niebezpiecznych
dla zdrowia skutkow, tego typu praktyk.

3. Data: 2007-08-08 13:43:47

Od: j...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Masz chyba na mysli sposob dzaialania i metabolizowania kopru wloskiego?

Nie

Nie intereuje mnie co się dzieje ze składnikami kopru włoskiego
ale
który jego składnik i jak powoduje, że w jelitach nie wydzielają się gazy.

Podobne pytanie

który składnik np bobu, grochu powoduje wydzielanie się gazu
jaki to gaz
metan, ditlenek węgla, sierkowodór inny ?

pozdrawiam

JAn

4. Data: 2007-08-08 15:57:24

Od: "Jeff" <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

angiotensyny)

> który składnik np bobu, grochu powoduje wydzielanie się gazu
> jaki to gaz
> metan, ditlenek węgla, sierkowodór inny ?

Resztki niestrawionych polisacharydow zawartych w roslinach straczkowych sa
pozywka dla bakterii zyjacych w jelitach. Produktami ubocznymi produkowanymi
przez te bakterie sa wlasnie gazy jelitowe.
Gazy jelitowe : azot(N2), tlen(O2), dwutlenek wegla(CO2), wodor(H2) and metan
(CH4)(ten ostatni nie wystepuje u wszystkich ludzi, decyduje o tym od sklad
mikroflory w jelitach) + najczesciej, zwiazki siarki.

Pozdr. Jeff

5. Data: 2007-08-08 16:04:57

Od: "Jeff" <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

c.d. bo ukazala sie tylko czesc odpowiedzi:

Jan napisal:

> który jego składnik i jak powoduje, że w jelitach nie wydzielają się gazy.

* 1-methoxy-4-(1-propenyl)benzene (C10H12O)

6. Data: 2007-08-10 16:14:26

Od: j...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> * 1-methoxy-4-(1-propenyl)benzene (C10H12O)

? to co on robi

wrzód dwunastnicy i czarne smugi w żołądku
Pamietniki lekarzy
wybielanie zebow - KRAKOW
zdrętwiały palec od 3 dni
Słony smak