koreanka

31. Data: 2003-07-28 08:22:33

Temat: Re: koreanka
Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:00a701c352f1$7e3e1660$487c63d9@d3h6c1...

> [...]

Ale to zupełnie inna bajka...
Podejrzewam, że jeśli w tych szkółkach zaopatrują się centra ogrodnicze i
sklepy ceny mają niższe.
Generalnie chodziło mi o to, ze nikt nie traktował mnie jak intruza. A chyba
to Ewa miała na myśli pisząc swój post:-)

Pozdrawiam
Marta

32. Data: 2003-07-28 08:41:00

Temat: Odp: koreanka
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bg2n0l$jau$...@a...news.tpi.pl...

> "T.W." <t...@w...pl> wrote in message
>

> Folia, lignina i gumki wchodzą do tzw. niezbędnika ogrodniczego (to coś
jak
> zestaw wytrychów u złodzieja). :-)

Zgadza się, a na niezbyt długą podróż zmoczone chusteczki higieniczne
wystarczą :-)))
--
Pozdrawiam, Kaśka

33. Data: 2003-07-28 08:49:12

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To się Ewo sprawa rypła:-)
> Teraz kolejka się ustawi...

Zaraz idę to dereńkowi oznajmić ;-).
Ma się postarać - w końcu grupa na niego patrzy!
Maleństwo rośnie na razie w doniczce i nie za bardzo go jeszcze widać , ale
zbiorowa presja i wsparcie duchowe grupowiczów na pewno pomogą ;-).
Na razie zastanawiam się nad strategią zimowania rarytasiku ...
W naszym nieumiarkowanym klimacie będzie mu trudniej niż za kołem
podbiegunowym :(

pozdrawiam
Ewa

34. Data: 2003-07-28 09:32:01

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czemu w słoiku?

Oj, Basiu, gdybyś widziała nasze autko wypakowane do granic możliwości, to
byś wszystko zrozumiała :)
Słoik (oczywiście otwarty) był jedyną metodą na przewiezienie maleńkiej
roślinki z cienką warstwą podłoża ( tak to rosło - 1,5 cm torfu na skale) w
stanie nienaruszonym wśród sprzętu nurkowego dla trzech osób, roweru mojego
szwagra (co najmniej tak hołubionego jak mój dereń;-) ), sprzętu biwakowego
i żarcia zmieniającego położenie w samochodzie co kilka godzin.
Dodając do tych czynników niefrasobliwego szwagra :))). Słoik jednak stanowi
pewną zaporę przed np. plecakiem rzuconym byle gdzie...
Zwłaszcza, że słoneczko trochę jednak świeciło i pozostawienie roślinki na
kilka godzin w zamkniętym samochodzie na czas jakiegoś zwiedzania było
trochę niebezpieczne (dla roślinki, rzecz jasna).
A ze słoikiem można ją było postawić pod samochodem.
W sumie przetrwała w tym słoiku cały tydzień bez specjalnych problemów.
Problem to jest teraz - czy się zaaklimatyzuje w innej ziemi i innym
klimacie...?
Takich upałow to tam jednak nie było :(

Pozdrawiam niespokojnie
Ewa

35. Data: 2003-07-28 09:56:59

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bg2njo$slq$1@nemesis.news.tpi.pl Katarzyna Tkaczyk
<k...@e...com.pl> napisał(a):
> [...]
> dyskusyjnych napisał:bg2n0l$jau$...@a...news.tpi.pl...

> Zgadza się, a na niezbyt długą podróż zmoczone chusteczki higieniczne

Hejka. Może ktoś eksperymentował z pampersami? ;-)
Pozdrawiam dociekliwie Ja...cki

36. Data: 2003-07-28 21:45:04

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal <s...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:

> [...]
> moze to byc warunek odbiorcow hurtowych
> ktorzy zazyczyli sobie tego
> np. aby detalisci nie mieli podgladu na ich gorke
> :)
> a drugie i chyba najwazniejsze
> klient detaliczny placi coprawda gotowka
> a malokiedy wie czego chce
> kupuje najczesciej niewiele
> a ogladaniem i pytaniami zabiera duzo czasu
> :)
> oczywiscie
> wszystko mozna jakos zorganizowac
> dorzucic jakies procenty za detal
> ustalic kwote minimalnego zakupu
> wyznaczyc dla detalu jakis dzien w tygodniu

Chyba największy problem w tym przypadku to stawka Vat-u. Produkcja
rolna/szkółkarstwo to chyba zerowa stawka, a już przy handlu detalicznym
tymi materiałami szkółkarskimi stawka Vatu wzrasta, no i kasę fiskalną
trzeba mieć, firmę założyć, papiurki wypełniać, Vat odprowadzić itp.
itd.....

Pozdrawiam
p...@r...pl

37. Data: 2003-07-28 22:07:42

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik 1stgreen <1...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:

> Dzieje się tak wtedy, gdy obsługa takich sklepów olewa staranne dbanie
> rośliny. Mam kolegów szkółkarzy, którzy starają się "wyprowadzić" porządny
> materiał do sprzedarzy a potem w sklepach z powodu nienależytej
pielęgnacji
> rośliny marnieją a w najleprzym przypadku wegetują. Wystarczy że przez
sob -
> niedz. nikt nie podleje a już obumiera 1/3 - 1/2 "aktywnych" korzeni i
> zaczuna marnieć. Podlewanie, nawożenie, ochrona przed chorobami i
> szkodnikami - to jest właśnie to.

U mnie co większe Centra Ogrodnicze zaczynają działać na zasadach
franchisingu.
Pracownik C.O. "prawie" właścicielem, ma udział tak w zyskach jak i w
stratach.

To chyba dobre rozwiązanie, bo widzę po jakości roślin, że się sprawdza...

Pozdrawiam
p...@r...pl

38. Data: 2003-07-29 00:04:51

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> tymi materiałami szkółkarskimi stawka Vatu wzrasta, no i kasę fiskalną
> trzeba mieć, firmę założyć, papiurki wypełniać, Vat odprowadzić itp.

Zerowa stawka VAT a zwolnienie z podatku VAT to dwie różne bajki.
Chyba chodziło Ci o to drugie:-)

Jeśli coś się produkuje i jest objęte stawką zerową lub obniżoną
siedmioprocentową to z taką się sprzedaje... Nie ma znaczenia czy jest to
faktura czy paragon. Przynajmniej tak jest w budownictwie.

A tak wogóle to jeszcze w żadnej szkółce nikt nie wystawił mi paragonu (
kasy fiskalnej też nie widziałam)... To jest dopiero biznes...
Zeby nie było NTG - rozmnażajmy rośliny na potęgę:-) bez VAT-u:-)

Pozdrawiam
fiskalnie
M...ta

jestem powrócony :-)
Wejscie do domu - komu placic ogrodnikom czy brukarzom
Problem z grzybami!
Przywarka japońska
Zalożenie ogrodu-kto zrobi?