Re: kosiarka ręczna?

From: "krycha" <k...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: kosiarka ręczna?
Date: Thu, 24 Jun 2004 10:55:32 +0200

Użytkownik "mariusz" <m...@k...com.pl> napisał w wiadomości
news:cbdrqk$19k$1@achot.icm.edu.pl...
> mój trawnik ma około 400m2
> koszę go kosiarką elektryczną, rotacyjną
(...)
> więc na początek mam ochotę zakupić kosiarkę ręczną i zobaczyć czy tak
> rzeczywiście jest

Używam kosiarki ręcznej od kilkunastu lat (z koszem).
Kupiona jeszcze za miliony :-)

> czy ktoś z grupowiczów mógłby coś na ten temat napisać:
> - czy taka powierzchnia na ręczną kosiarkę to nie za dużo?

Pewnie że nie za dużo, szczególnie jak jest to teren bez nasadzeń, które
trzeba omijać, czy schylać się.

> - czy koszenie wygląda podobnie jak elektryczne, tzn. spokojny spacerek za
> kosiarką?

No, nie ma spacerku :-)
Trzeba kosiarkę pchać. Szczególnie wtedy gdy, dopuści się do zbyt wysokiej
trawy.
Aby koszenie ksiarkę ręczną, było skuteczne i niezbyt uciążliwe,
należy kosić często, bo wysokiej trawy nie zbiera.

> - czy noże szybko się tępią i czy da się je naostrzyć?
> - czy nie rozregulowuje się mechanizm (to przecież precyzyjne dopasowanie
> noża stałego i obrotowych)?

Noży nie potrzeba ostrzyć, bo same się ostrzą,
podczas koszenia.

Ma jedną wadę, głośno pracuje, ale to jest wada tego egzemplarza,
bo sąsiad ma też ręczna i nie słychać jej tak jak mojej.

Kupiłam w tym roku kosiarkę elektryczną i też mam trawę poszarpaną, ale za
to mogę kosić trawę,
która jest trudna do koszenia kosiarką ręczną.
Jak chcę mieć równo i ładnie skoszoną trawę,
biorę ręczną.

pozdrawiam Krycha