koty, toksoplazmoza i planowanie ciąży...

1. Data: 2003-11-12 17:25:49

Temat: koty, toksoplazmoza i planowanie ciąży...
Od: "Ani" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani,

ponieważ ostatnio dowiedziałam się, że moja przyjaciółka ma toksoplazmozę
zaczęłam się zastanawiac nad ta chorobą... Jak bardzo jest niebezpieczna
dowiedziałam sie kilka lat temu kiedy okazało się, że ma ją równiez moja
siostra... moje wyniki były wówczas dobre.... siostra leczyła się ponad
rok....
Ponieważ planujemy z Mężem (nie na dniach oczywiście, ale w niedalekiej
przyszłości) powiększenie rodziny chciałam o toksoplazmozie pomyslec nieco
wcześniej... Mam stały kontakt ze zwierzętami - sama w domu mam dwa koty,
teściowie tez dwa, rodzice psa.... znajomi tez kilka kotów i psów ( i innych
zwierzaków) tak wiec unikanie kontaktów ze zwierzetami nie wchodzi w grę...
I teraz pytanie, czy badanie na toksoplazmozę powinnam sobie zrobic teraz
(sobie i moim kotom) czy też nieco później (typu 3 miesiace przed planowaną
ciążą)??? Ile teraz kosztuje takie badanie? I ile czeka się na wyniki?
(oczywiście pytam o badanie dla mnie bo o testy dla kotów zapytam weta)
Poradźcie mi bo nie wiem jak się do tego zabrać....
A moze niepotrzebnie teraz o tym myslę?

pozdrawiam,
lekko zaniepokojona Ani

2. Data: 2003-11-12 17:43:16

Temat: Re: koty, toksoplazmoza i planowanie ciąży...
Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ile teraz kosztuje takie badanie? I ile czeka się na wyniki?

Badania przeciwcial w klasie IgM (swieze zakazenie) i IgG (swoista
odpornosc) - razem cos ok 70 zl.(zalezy od labolatorium)
wyniki na drugi dzien
pozdrawiam
Myszka

3. Data: 2003-11-12 18:04:42

Od: "Aga" <m...@t...pl.SPAM> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>

> Badania przeciwcial w klasie IgM (swieze zakazenie) i IgG (swoista
> odpornosc) - razem cos ok 70 zl.(zalezy od labolatorium)

U nas na Mazurach 50 zł oba badania. Wyniki też czceka sie 1 dzien.
Pozdrawiam!

4. Data: 2003-11-12 21:44:35

Od: "i" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jeżeli możesz poszperaj w archiwum grupy. był tam całkiem niedawno post o
tytule "toksoplazmoza" w którym pełno linków dotyczących źródeł zakażenia tą
chorobą (w większości jest to spożycie zakażonego mięsa, a nie kontakt z
kotem)...

pozdrawiam,
iza

5. Data: 2003-11-14 10:20:26

Od: "Mubuza" <m...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ani" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> Kochani,

> (sobie i moim kotom) czy też nieco później (typu 3 miesiace przed
planowaną
> ciążą)???

Skoro siostra leczyla sie ponad rok, to chyba warto byloby przeprowadzic
takowe badanie wczesniej nieprawdaz (na wypadek gdyby wyniki okazaly sie
zle, czego oczywiscie nie zycze)?
Tak naprawde w wypadku tej choroby niebezpieczne jest zarazenie sie w czasie
ciazy:) Badania wiec przydaloby sie powtarzac w kazdym trymestrze.
Jezeli sie gdzies myle, to poprosze o poprawki:))

Pozdrawiam
Mubuzia

PS - a wgogle z tego co czytalam wnioskuje ze najlepiej to zachorowac i miec
to z glowy...bo odpornosci starcza chyba do konca zycia:))

6. Data: 2003-11-14 12:07:45

Od: "Ani" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ciazy:) Badania wiec przydaloby sie powtarzac w kazdym trymestrze.
> Jezeli sie gdzies myle, to poprosze o poprawki:))

Oczywiscie, ja się z Toba zgadzam :)

> PS - a wgogle z tego co czytalam wnioskuje ze najlepiej to zachorowac i
miec
> to z glowy...bo odpornosci starcza chyba do konca zycia:))

To tez racja tylko - jesli jeszcze sie nie zaraziłam to zarazenie sie tym
specjalnie chyba bedzie trochę... kłopotliwe :)
(Nie przepadam za surowym mięsem)

-Ani

7. Data: 2003-11-14 13:39:14

Od: "Mubuza" <m...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> specjalnie chyba bedzie trochę... kłopotliwe :)
> (Nie przepadam za surowym mięsem)

a ja tatara kocham...tyle ze teraz niestety musze go omijac z daleka gdyz
jestem wlasnie w 30tyg ciazy:))
swieta bez tatara...eh...

Pozdr
Mubuzia i Malenstwo