krem do tortów

1. Data: 2001-11-21 10:16:17

Temat: krem do tortów
Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiem ze bylo o tortach niedawno, ale nie wypatrzylam tam kremu dla siebie.
No to pytam specjalistow: jaki krem mi sie na pewno uda i nie bedzie taki
sztywny jak w kupnym torcie (blee chyba sama margaryna,czy cuś)
Ma się tę trojkę dzieci no i muszę im klecić torty raz na jakiś czas
(dokładnie to raz w roku ;-). Oni nie chcą kupnych (a szkoda, bo w Zielonej
Budce pod domem robią całkiem niezłe), a ja nie potrafie wyprodukowac
dobrego kremu. Ostatnio użyłam delecty i nawet sie dało zjeść )do Cafe ZS
się już z nim zgłosiłam), ale chciałabym jednak się kiedyś naumieć sama.
Biszkoptu sama i tak nie upiekę, bo primo po pierwsze nie mam czasu a primo
po drugie boje sie że i tak mi nie wyjdzie. No ale chociaż ten krem....
Wspomóżcie mnie pliz.
Żeby nie był za trudny i żeby się nie warzył, i żeby jeszcze się dało na
jego podstawie wykonać warciacje typu raz czekoladowy a raz kawowy, a raz
owocowy.
Nie za dużo sobie wymarzyłam?
No to pozdrawiam
AniaK

1. Data: 2001-11-21 10:28:13

Temat: Re: krem do tortów
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ana" <a...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> Żeby nie był za trudny i żeby się nie warzył, i żeby jeszcze się dało na
> jego podstawie wykonać warciacje typu raz czekoladowy a raz kawowy, a raz
> owocowy.

Kawowy i cytrynowy masz u mnie na stronie... w kuchni...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-11-21 11:08:56

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:9tfvkb$3d0$1@news.onet.pl...
> Kawowy i cytrynowy masz u mnie na stronie... w kuchni...
> --
No właśnie, Joasiu, już je wczoraj oglądałam, bo pamiętam że Ty w tortach
biegła jesteś. Ale te jajka na parze ubijać.... tego jakoś sobie nie mogę
wyobrazić. Możesz mi przybliżyć łopatologicznie?
AniaK

1. Data: 2001-11-21 11:44:03

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> biegła jesteś. Ale te jajka na parze ubijać.... tego jakoś sobie nie mogę
> wyobrazić. Możesz mi przybliżyć łopatologicznie?

Tak formalnie to trzeba mięć taki garnek z "podwójnym dnem i pomiędzy jedno
i drugie wlewa się wodę do tego jajka i cukier i się ubija... Oczywiście
woda ma się w czasie ubijania gotować.
Ja kiedyś ubijałam tak, ze wkładałam w większy garnek mniejszy i się
podgrzewało tak, ale to niezdrowe dla miksera, bo paruje na silnik.
Teraz doszłam do tego, ze stawiam garnek z jajkami na gazie i podgrzewam
bezpośrednio na gazie, ale to trzeba bardzo na wyczucie pilnować
temperatury, żeby tych jajek nie przypalić, żeby były tylko mocno podgrzane.
Ja ubijam to około 10 minut mikserem i to wystarczy. Ale chodzi o
konsystencje masy jajecznej... musi być taka ja krem... - gęsta i
pęcherzyków praktycznie nie widać takie maja być drobne.
Potem w czasie studzenia trzeba ubijać dalej ale to robię już ręczna
trzepaczka...
To studzenie trwa około 20 minut i nie można go przyśpieszać przez wsadzenie
garnka np. do zimnej wody, bo się może cukier skrystalizować w jajkach.
Mam nadzieje, ze cos pomogłam...

1. Data: 2001-11-21 12:33:46

Od: "Magda G." <m...@o...gapp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:9tg42n$a9e$1@news.onet.pl...

> [...]
wsadzenie
> garnka np. do zimnej wody, bo się może cukier skrystalizować w jajkach.

Podrzucę wam jutro genialny przepis na tort. Uwielbiam go ja i moje
otoczenie więc wam też może się spodoba. Teraz jestem w pracy i nie mam
dostępu do moich tajnych zbiorów a z głowy nie do końca pamiętam...Krem też
tam jest rewelacyjny :-))

Pozdrawiam

Magda

1. Data: 2001-11-21 12:53:20

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> otoczenie więc wam też może się spodoba. Teraz jestem w pracy i nie mam
> dostępu do moich tajnych zbiorów a z głowy nie do końca pamiętam...Krem

Trzymamy za słowo!
Mozna zapytać w jakim temacie jest ten tort - czekoladowy, owocowy...?

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-11-21 12:59:19

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia" <b...@p...onet.pl> wrote:

>Trzymamy za słowo!
>Mozna zapytać w jakim temacie jest ten tort - czekoladowy, owocowy...?

..ech, ta Basia taka wścibska i niecierpliwa....

AgataW.

1. Data: 2001-11-21 12:59:21

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>jego podstawie wykonać warciacje typu raz czekoladowy a raz kawowy, a raz

w dawnych czasach ktos mi dal przepis na krem do tortow, gdzie w
garnku sie robi bardzo sztywny budyn (np budyn z torebki plus
maka kartoflana, albo mleko, maka kartodlana, zoltko i jakies
smaki-kolory (typu cytryna, kawa,kakao). osobno sie uciera maslo
z cukrem (lub cukrem pudrem) i potem sie laczy...

no i jakos takie to bylo no ...zbyt tluste, az wreszcie zrobilam
po mojemu, a mianowicie tego tlustego bylo tak z 1/4 albo i mniej
nic tego budyniowatego. a blaty biszkotowe byly nasaczane a potem
posmarowane dzemem morelowym.
krem mi wtedy wyszedl tak smaczny, ze go chetnie wylizywalam z
michy, a ja tlustego NIE lubie wylizywac

Krysia

Proprocji na to brak, bo jak moge to unikam korzystania z wagi,
hehehehe
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-21 13:02:34

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AgataW" <a...@g...com.pl> napisał w wiadomości

> ..ech, ta Basia taka wścibska i niecierpliwa....

no juz dobrze, bede cicho siedziec albo sobie czcionke na 2
zmniejsze...chlip. chlip...nie chcialam zebyscie tak o mnie mysleli (musze
wytrzeć klawiature bo cała zaryczana)

Basia

1. Data: 2001-11-21 13:56:03

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wsadzenie
> garnka np. do zimnej wody, bo się może cukier skrystalizować w jajkach.

Dzięki, może się odważę. :-)
AniaK

ohydni spamerzy pizzowi ;-)
Wkupuje sie i na zyczenie cos jesiennego:)
witam wszystkich
Propozycja [OT]
[OGLOSZENIE] Bereket - konkurs