kremówka

1. Data: 2006-02-01 13:07:13

Temat: kremówka
Od: Kasia <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli ktoś robił ciasto na kremówkę i ma sprawdzony przepis to bardzo
proszę o przesłanie.Dzięki Kasia

2. Data: 2006-02-01 13:45:55

Temat: Re: kremówka
Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia napisal(a):

> Jeśli ktoś robił ciasto na kremówkę i ma sprawdzony przepis to bardzo
> proszę o przesłanie.Dzięki Kasia

Na kremówkę czy napoleonkę? :P
Ania
--
******e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *******gg:1737648*******
*************************www.madej.master.pl ************************

3. Data: 2006-02-01 13:59:12

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "@nn" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
> Na kremówkę czy napoleonkę? :P

A to ciasto nie takie same? Myślałam, że tylko nadzieniem się różnią. A tak
poważnie, to tu gdzie mieszkam, to kremówką jest gruba rurka z ciasta
francuskiego (jeszcze grubsza po środku) z.... kremem i posypana cukrem
pudrem - mniam.

Pozdrawiam,
Akulka

4. Data: 2006-02-01 14:28:28

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Akulka napisal(a):

> A to ciasto nie takie same?

Myslę, ze nie...

> tak poważnie, to tu gdzie mieszkam, to kremówką jest gruba rurka z ciasta
> francuskiego (jeszcze grubsza po środku) z.... kremem i posypana cukrem
> pudrem - mniam.

Dla mnie w zasadzie też, chociaż wolę nazwę "rurka z kremem" - jest bardziej
jednoznaczna :))
Poza tym:
1. ciasto francuskie przekładane żółtym budyniowatym kremem to napoleonka
2. ciasto pofałdowane przekładane puszystą masą budyniową to karpatka
3. Podłużne ciastka (pieczone z ciasta z pkt.2) przekładane przekładane masą
z pkt. 2 to eklery
4. Okrągłe ciastka (pieczone z ciasta z pkt.2) przekładane masą z białek to
ptysie
Pisze to, bo znam takich co mylą wszystkie cztery :)
Ania

5. Data: 2006-02-01 15:05:28

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Myslę, ze nie...

To chyba pogooglam sobie.... Myślałam, że tak...

> Poza tym:
> 1. ciasto francuskie przekładane żółtym budyniowatym kremem to napoleonka

Em, nie kremem, a masą budyniową (tzn własnoręcznie zrobionym budyniem z
podstawowych składników)

> 2. ciasto pofałdowane przekładane puszystą masą budyniową to karpatka

Się zgadza.:)

> 3. Podłużne ciastka (pieczone z ciasta z pkt.2) przekładane przekładane
masą
> z pkt. 2 to eklery

Albo samym budyniem - mniam:)

> 4. Okrągłe ciastka (pieczone z ciasta z pkt.2) przekładane masą z białek
> ptysie

Się zgadza, ale ja wole też z samym budyniem - mozna dostać takie i takie.
Ta masa ala ciepły lód mocno przesłodzony mnie zawsze od ptysi odstrasza.

> Pisze to, bo znam takich co mylą wszystkie cztery :)

Hm, poważnie? Cóż, czytując tę grupę, coraz mniej się temu dziwię, że ludzie
różnie nazywają "moje" potrawy. Weżmy taką kluchę drożdżową na parze, że
niby pyza drożdżowa....:P. Dobra, dobra, tylko zaczepiam:) Już mnie nie ma:)

Pozdrawiam,
Akulka

6. Data: 2006-02-01 15:08:14

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 1 Feb 2006 16:05:28 +0100, Waćpanna lub waćpan Akulka, w
wiadomości <news:drqill$7tv$1@inews.gazeta.pl> zawarł, co następuje:

> Się zgadza, ale ja wole też z samym budyniem - mozna dostać takie i takie.
> Ta masa ala ciepły lód mocno przesłodzony mnie zawsze od ptysi odstrasza.

Do wyboru do koloru, w zależności od regionu.
U mnie ptysie to są z bitą śmietaną :) Chociaż wole starsze określenie -
wieczniki.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

7. Data: 2006-02-01 15:23:13

Od: Kanta <k...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Akulka napisał:

> Em, nie kremem, a masą budyniową (tzn własnoręcznie zrobionym budyniem z
> podstawowych składników)

hmmm to zależy chyba gdzie :)
w krakowie napoleonka, a raczej napoleon to ciasto francuskie przełożone
duuużą ilościa różowego cosia(smak malinowy przważnie), które smakuje
jak ciepłe lody kiedyś

albo bitą śmietaną także.

> [...]
> niby pyza drożdżowa....:P. Dobra, dobra, tylko zaczepiam:) Już mnie nie ma:)
o nieee, to przecież buchty są :D

papatki
kanta(dla której borówki są bordowe, a nie granatowe)
--
czy to nie czas na małe conieco?
tak to jest właśnie ten czas...

8. Data: 2006-02-01 15:28:05

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> o nieee, to przecież buchty są :D
>
> papatki
> kanta(dla której borówki są bordowe, a nie granatowe)

Granatowe som amerykanckie :P
Ania

9. Data: 2006-02-01 15:38:46

Od: Kanta <k...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik @nn napisał:

> Granatowe som amerykanckie :P
ee niee, te amerykanckie duże to aronia :)
a granatowe to są jagody o :)

papatki
kanta

10. Data: 2006-02-01 15:53:17

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Akulka napisal(a):

> Hm, poważnie? Cóż, czytując tę grupę, coraz mniej się temu dziwię, że
> ludzie różnie nazywają "moje" potrawy. Weżmy taką kluchę drożdżową na
> parze, że niby pyza drożdżowa....:P.

Albo takie placki ziemniaczane - mój ojciec dałby się pokroić za to, że to
są racuchy :P
Ania
--
[...]

kasza jaglana...
kremówka
Juz oficjalnie: teflon rakotworczy!
Paluszki krabowe
Nasmażyłam skórki pomarańczowej - i co dalej?