Re: krew

From: "Bronka" <g...@p...fm>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: krew
Date: Thu, 21 Aug 2003 18:37:34 +0200

Użytkownik "Grabarz" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:bi0vb9$5b6$1@news.onet.pl...
> Dzis udalo mi sie oddac dziewiaty litr krwi. I znow powtorzyla mi sie
jedna
> sytuacja. Uslyszalem, ze mam "gesta krew". Odnosilo sie to chyba do
> hemoglobiny, ktora u mnei niezmiennie utrzymuje sie (od kilka lat- odkad
> krew oddaje) na poziomie troche ponad 18 (czegostam na costam, normy chyba
> sa kolo 17). Uslyszalem tez, ze groza mi w przyszlosci wylewy i takie tam.
> co tu chodzi bo jam prosty czlek i na krwi sie nie znam?
> Drugie pytanie: Co grozi przy wieloletnim oddawaniu (i w miare
regularnym)
> [...]
chcialam Ci podziekowac, ze oddajesz krew. Jestes jednym z tych, ktorzy
ratuja mi zycie. Od dwoch lat choruje na raka, co jakis czas biore
chemioterapie, a co za tym idzie bardzo "marnieje" moja krew. Dostaje wiec
dosc czesto transfuzje i zawsze w czasie brania ich mysle z czuloscia o
ludziach, ktorzy ja dla mnie oddali. Dziekuje Ci bardzo.
Jesli chodzi o wysoki poziom hemoglobiny, to slyszlam, zaznaczam, ze
slyszlam, ze trzeba kontrolowac cisnienie krwi.
Pozdrawiam
Bronka