krew - koszt utraty 450 ml krwi dla organizmu

11. Data: 2008-09-27 11:52:30

Temat: Re: krew - koszt utraty 450 ml krwi dla organizmu
Od: "regen" <regen@....hm....os.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "NoName" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
news:gbjj6b$rhg$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> "
>

> Wiesz lepsze 50 EUR niz "dziekuje" a te standardy to tak jak to
> najwieksze centrum frakcjonowania osocza.
>
> Psy szczekaja ze prawda nie jest tak rozowa jak ktos ci powiedzial.

Widze, ze nie masz nic konkretnego do powiedzenia. Dla mnie EOT.

Pozdrawiam
zenek

12. Data: 2008-09-28 14:30:27

Od: Matt Z <m...@o...pl.usun.to.a.najlepiej.napisz.na.grupe> szukaj wiadomości tego autora

NoName pisze:
> w dawnym PRL
> mozna bylo dostac czekoladki bony na zakupy albo urlop a teraz ?

a teraz się dostaje czekoladki i urlop. Czyżbym cię zachęcił do
oddawania krwi?

Mateusz

13. Data: 2008-09-28 20:20:51

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger wrote:

Z innej beczki:

Coraz częściej i częściej wysuwa się tezy, że w ponad połowie przypadków
przetoczenie krwi wręcz szkodzi pacjentowi. Przetacza się po prostu po to,
żeby zwiększyć koszty zabiegu i wyciągnąć więcej kasy z ubezpieczenia - bo
wiadomo, że ubezpieczenie zapłacić musi (konsekwencje błędnie
skonstruowanego systemu opieki medycznej, no ale to inny temat).

W zasadzie w sporej części przypadków przetoczenie krwi pacjentowi jest
wręcz gwoździem do trumny. Czy nie jest więc tak, że oddając krew, nie tyle
ratujemy życie, co wręcz doprowadzamy do czyjejś śmierci?

Inną rzeczą jest to, że jakby tak zmniejszyć ilość zabiegów w czasie których
przetacza się krew i robić to wtedy, gdy jest to faktycznie korzystne, to
byłoby jej na rynku dużo za dużo - i skończyłby się płacz że krwi brakuje.

14. Data: 2008-09-29 17:39:09

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki pisze:

> Coraz częściej i częściej wysuwa się tezy, że w ponad połowie przypadków
> przetoczenie krwi wręcz szkodzi pacjentowi. Przetacza się po prostu po to,

ROTFL

A niby w jaki sposób?

[ciach]

> W zasadzie w sporej części przypadków przetoczenie krwi pacjentowi jest
> wręcz gwoździem do trumny. Czy nie jest więc tak, że oddając krew, nie tyle
> ratujemy życie, co wręcz doprowadzamy do czyjejś śmierci?

No tak, bo ofiara wypadku przeciekająca gdzie się tylko da przeżyje
operację bez uzupełnienia ubytków? A wykrwawienie jest wręcz zdrowe?
(patrz: leczenie pijawkami czy upuszczaniem krwi)

15. Data: 2008-09-30 09:31:16

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Lawa wrote:

> ROTFL
>
> A niby w jaki sposób?

pogooglaj

> [...]
> operację bez uzupełnienia ubytków? A wykrwawienie jest wręcz zdrowe?
> (patrz: leczenie pijawkami czy upuszczaniem krwi)

albo wiesz... nie googlaj może

wybielanie zębów
stwardnienie rozsiane
guzek w piersi