krótkowzroczność - refleksja

1. Data: 2005-06-07 12:39:44

Temat: krótkowzroczność - refleksja
Od: "Michał" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Badania wzroku przeprowadzone pod koniec szkoły podstawowej wykazały u mnie
i u kilku kolegów krótkowzroczność. Okulista przepisał szkła -1.0, które
zakładałem rzadko, w zasadzie tylko podczas kierowania samochodem. Moi
koledzy nosili przepisane szkła (od 0.5 do 1.5 dioptrii) zgodnie z
zaleceniem okulisty. Obecnie jestem na V roku studiów. Badania, które
robiłem niedawno wykazały, że potrzebuję nadal okularów -1.0. Koledzy z
podstawówki natomiast noszą już dużo silniejsze szkła, gdyż ich wzrok uległ
znacznemu pogorszeniu. Pytanie do lekarzy okulistów: co o tym sądzicie?
Pozdrawiam.

2. Data: 2005-06-07 12:57:37

Temat: Re: krótkowzroczność - refleksja
Od: "Olga" <ola@bla-bla_.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
uległ
> znacznemu pogorszeniu. Pytanie do lekarzy okulistów: co o tym sądzicie?

Nie wiem, co na to okuliści, ale chyba nie ma reguł. Ja miałam pod koniec
podstawówki - 1D, w liceum około -1,5.Okulary przeważnie nosiłamw torbie.
Pod koniec studiów miałam już -3,5 i okulary stale na nosie.
Jak widać noszenie okularów w kieszeni nie uchroniło mnie przed pogarszaniem
się wzroku.
O.

3. Data: 2005-06-07 13:39:58

Od: "latet" <l...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> robiłem niedawno wykazały, że potrzebuję nadal okularów -1.0. Koledzy z
> podstawówki natomiast noszą już dużo silniejsze szkła, gdyż ich wzrok

Zalezy co jest dla kogo wazniejsze.
Dla jednych, aby wiedzieć jak najlepiej caly czas,
dla innych, aby nosić okulary jak najrzadziej i jak najsłabsze.

Ja neleze do tych pierwszych i z wlasnego doswiadczenia
potwierdzam, ze za kazdym razem po zmianie szkieł na silniejsze
przyjemny efekt widzenia lepiej utrzymuje się tylko parę tygodni,
a potem oko się "aklimatyzuje" do nowych szkieł, niestety.

Rozmawiałem o tym z wieloma okulistami - jedni potwierdzali
istnienie tego przykrego zjawiska, inni zaprzeczali.

latet

4. Data: 2005-06-07 13:41:19

Od: "safanduaal" <d...@s...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdzies ostanio czytalem, ze pogarszanie sie wzroku ma scisly zwiazek z
czestotliwoscia odbywania stosunkow seksualnych. Zaleznosc ta jest wprost
proporcjonalna- im wiecej seksu, tym gorszy wzrok :P

5. Data: 2005-06-07 13:44:24

Od: "safanduaal" <d...@s...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nic takiego nie napisalem, a co wazniejsze nawet tak o Tobie nie pomyslalem :)

Pozdrawiam.

6. Data: 2005-06-07 13:46:46

Od: "Olga" <ola@bla-bla_.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "safanduaal" <d...@s...op.pl> napisał w wiadomości
> Gdzies ostanio czytalem, ze pogarszanie sie wzroku ma scisly zwiazek z
> czestotliwoscia odbywania stosunkow seksualnych. Zaleznosc ta jest wprost
> proporcjonalna- im wiecej seksu, tym gorszy wzrok :P

Sugerujesz, że się hmmmmm.......niezbyt ciężko prowadziłam? ;)
O.

7. Data: 2005-06-07 14:05:42

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
uległ
> znacznemu pogorszeniu. Pytanie do lekarzy okulistów: co o tym sądzicie?

A co mamy o tym sadzic?:-))))
Wystepowanie krotkowzrocznosci jest sprawa indywidulana, wiec i jej
postepowanie rowniez. Koncowa wada nie zalezy bezposrednio od czestotliwosci
noszenia okularow, tylko jest uwarunkowana genetycznie. Pytasz sie tak,
jakbys sie zastanawial, dlaczego w podstawowce byliscie prawie takiego
samego wzrostu, a teraz jeden jest wyzszy a drugi nizszy.
Korekcje okularowa krotkowzrocznosci nalezy nosic stale i dobrana do pelnej
ostrosci.

pozdr.

casus

8. Data: 2005-06-07 19:39:35

Od: "stokrotka" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie jestem lekarzem okulistą, ale jeśli tezą miało być:
"NIe noszenie okularów spowalnia rozwój krótkowzroczności"
to mój przypadek jest jej zaprzeczeniem.
Pod koniec podstawówki wykryto u mnie niewielką krótkowzroczność (-1)
Okulary miałam dobierane przez okulistów, zwykle zgodnie z zasadą by były około
0,5 słabsze od wady.
Nosiła okulary rzadko, nigdy w domu, poza domem prawie tylko w szkole, nigdy na
podwórku :).
Mimo wada szybko pogłębiała się.
W połowie szkoły średniej osiągnęła - 2,5, i wtedy zaczęłam nościć okulary poza
domem prawie stale. Wada nadal szybko pogłębiała się.
Rok póżniej -4.
A tuż po maturze -4,5.
Pogorszenie widzenia kojarzę raczej z ogólnym stanem zdrowia.
NIe widzę żadnego związku z częstością noszenia okularów.
Być może, wada "wyprzedzała odrobinę" etapy szybkiego rośnięcia wzwyż, ale to
nie jest pewne.

stokrotka

9. Data: 2005-06-07 21:26:22

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie jestem lekarzem okulistą, ale jeśli tezą miało być:
> "NIe noszenie okularów spowalnia rozwój krótkowzroczności"
> to mój przypadek jest jej zaprzeczeniem.

ta teza juz dobrych pare lat temu upadla i jest uznawana pomalu, jako blad w
sztuce.

> Pod koniec podstawówki wykryto u mnie niewielką krótkowzroczność (-1)
> Okulary miałam dobierane przez okulistów, zwykle zgodnie z zasadą by były
około
> 0,5 słabsze od wady.

to tez juz sie nie powinno stosowac. Korekcje nalezy dobierac do pelnej
mocy.

> [...]
poza
> domem prawie stale. Wada nadal szybko pogłębiała się.

I taki postep wady jest naturalny dla wady krotkowzrocznosci. Rowniez jej
zatrzymanie sie.

> Pogorszenie widzenia kojarzę raczej z ogólnym stanem zdrowia.

nie. To nie ma nic wspolnego z ogolnym stanem zdrowia. To juz mialas
zakodowane jak sie urodzilas.

> NIe widzę żadnego związku z częstością noszenia okularów.

Dzisiaj uwaza sie, ze wada postepuje bardziej i szybciej jak sie korekcji
nie nosi.

> Być może, wada "wyprzedzała odrobinę" etapy szybkiego rośnięcia wzwyż, ale
> nie jest pewne.
> stokrotka

i to ma wlasnie zwiazek.

pozdr.

casus

10. Data: 2005-06-07 21:34:45

Od: Emi <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

casus napisał(a):

> I taki postep wady jest naturalny dla wady krotkowzrocznosci. Rowniez jej
> zatrzymanie sie.

hm... tak mnie teraz zastanowiła jedna rzecz...

noszę soczewki od 4 lat...

-0,50 i -0,75

i ani drgnęło w przeciągu tego czasu (co bym z pewnościa zauważyła na
wykładach)

--
E_m_i_

"Ci co poznali mrok, światło kochają,
Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

kiła, hiv prezerwatywa i możliwość zakażenia?
kiła, hiv prezerwatywa i możliwość zakażenia?
Instutut Ackermann'a w Polsce
Dentysta - materialy
nie mogę wyleczyć nadżerek żołądka