krwiak okularowy - po angielsku

1. Data: 2005-07-03 07:39:17

Temat: krwiak okularowy - po angielsku
Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie.
Może mi ktoś pomóc?

--
ika - umop apisdn

2. Data: 2005-07-03 11:22:28

Temat: Re: krwiak okularowy - po angielsku
Od: "stokrotka" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A co to jest "krwiak okularowy" po polsku ?

3. Data: 2005-07-03 13:38:48

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 03.07.05, około 13:22, stokrotka bulgocze

> A co to jest "krwiak okularowy" po polsku ?

oczy szopa ;) objaw złamania podstawy czaszki (dołu przedniego), w postaci
fioletowej fify wokół oczu.
tzn. przynajmniej ja o czymś takim muszę napisać i utknęłam z tłumaczeniem
;/

--
ika - umop apisdn

4. Data: 2005-07-03 14:47:46

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

lodxj7kekknm$.ilbktke1bo0x$....@4...net,
ika <i...@s...wody>:
> Dnia 03.07.05, około 13:22, stokrotka bulgocze

> oczy szopa ;)

to to: "raccoon eyes" albo, mniej technicznie, "black eyes"

albo peryfrastycznie "bruising around the eyes"

HTH,

--
Robert

5. Data: 2005-07-03 14:49:08

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

da8trg$v5j$...@o...icpnet.pl,
RobertSA <u...@o...pl>:
> lodxj7kekknm$.ilbktke1bo0x$....@4...net,

> to to: "raccoon eyes" albo, mniej technicznie, "black eyes"
>
> albo peryfrastycznie "bruising around the eyes"
>
> HTH,

A juz bardzo terminologicznie "periorbital bruising" - nie wiem, co to jest
to "cos", co masz napisac, w zaleznosci od tego jedno lub drugie lub ...
bedzie bardziej adekwatne.

--
Robert

6. Data: 2005-07-03 15:06:49

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 03.07.05, około 16:49, RobertSA bulgocze

> [...]

Bardzo!!

> A juz bardzo terminologicznie "periorbital bruising" - nie wiem, co to jest
> to "cos", co masz napisac, w zaleznosci od tego jedno lub drugie lub ...
> bedzie bardziej adekwatne.

Próbuję artykuł pchnąć do jakiegoś anglojęzycznego - na początek ambitnie,
a pewnie po dziesięciu kolejnych odrzuceniach w kolejnych czasopismach,
opublikuję w 'życie na gorąco' i jeszcze się ucieszę ;)

Ogromne dzięki za pomoc!

Zdrówko!
--
ika - umop apisdn

7. Data: 2005-07-03 17:44:18

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

1no2l3rz36dwv.1c4tryyaxzs5g$....@4...net,
ika <i...@s...wody>:

> Ogromne dzięki za pomoc!

Bardzo prosze i powodzenia!

--
Robert

8. Data: 2005-07-03 18:40:20

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jest
> to "cos", co masz napisac, w zaleznosci od tego jedno lub drugie lub ...

uzywa sie tez periorbital h(a)ematoma - z tym spotkalem sie najczesciej.

pozdr.

casus

9. Data: 2005-07-03 18:50:58

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stokrotka" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> A co to jest "krwiak okularowy" po polsku ?

a masz cos wspolnego z medycyna lub ratownictwem?

pozdro
ape

odruch wymiotny bez powodu
Płyn do płukania jamy ustnej