krzew - ufo

21. Data: 2004-05-10 19:39:24

Temat: Re: krzew - ufo
Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości
news:c7l7pq$h2r$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Teresa" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> wiadomości

> Teresko a gdzie mniej więcej mieszkasz, na wschód czy na zachód od
Gdańska.
> O ile wiem to juz za Gdańskiem w stronę Kaszub zimy są ostrzejsze niż na
> Żuławach. Moze w końcu skusze się na pierisa, ubiegłej zimy wymarzły mi
jego
> sadzonki okryte dokładnie śniegeiem więc się zraziłam, może dorosła
roślina
> byłaby bardziej odporna.
>
> Pozdrawiam
> Kaśka
>
> Mieszkam okolice Pruszcza Gdańskiego i nie okrywam na zimę Pierisa ani
rodondronów i azali niech sobie radzą pilnuje tylko żeby byly dobrze
okorowane Pieris czasami jesienią potrafi jeszcze raz zaczerwienić swoje
końcówki liści i te potrafią przymarznąć ale przycinam wiosną bardziej się
rozkrzewia Pozdrawia Teresa

22. Data: 2004-05-10 19:47:41

Od: "miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> końcówki liści i te potrafią przymarznąć ale przycinam wiosną bardziej się

Mojego Pierisa załatwiły majowe przymrozki, Biedaczek zaczął się budzić z
zimowego snu, zaczęły mu krążyć życiodajne soki w żyłach a tu
TTTRRRAAACHHHHH i spory krzaczek diabli wzieli. A miał już 60 cm wysokości
:-((( Zresztą te same przymrozki załatwiły mi 3 krzewy Perukowca
Podolskiego, ale te były na tyle miłe że odbiły z korzenia a Pieris ... ach
Pieris ...
Serdecznie smutna Miłka

23. Data: 2004-05-10 20:20:43

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> końcówki liści i te potrafią przymarznąć ale przycinam wiosną bardziej się

Czyli bardzo blisko mnie i temperatury raczej te same, myślę, że skuszę sie
na niego najbliższej przyszłości :))

Pozdrawiam
Kaśka

24. Data: 2004-05-10 20:21:55

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Serdecznie smutna Miłka
>
>Najgorsze są te przymrozki ale jeżeli rośnie w gąszczu roślin to da sobie
radę nie trzeba się zrażać bo na Pomorzu nie uprawialibyśmy wielu roślin z
obawy że zmarzną perukowca sadzę już z czwarty raz podoba mi się i chcę go
mieć w swoim roślinomenu odporniejsze są u mnie azalie japońskie ale te inne
od dołu startują co roku bo góra zmarznie ale nie poddaje się Pozdrawia
Teresa

25. Data: 2004-05-10 21:55:39

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Majka" <m...@z...szczecin.pl> writes:

> Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał

> A to czemu? Mam od 4 (5 ?) lat i rośnie. Nawet go nie okrywam zimą,
> choć inne krzewy zmarzły. Mój jest chyba karłowy. Nie jest wysoki
> ~40 cm, ale bardzo gęsty o pokroju kulistym. Listki marmurkowe,
> przyrosty różowo-brązowe.

Sadzony dwa lata temu nie przetrwał ubiegłorocznej zimy. Sadzony w
ub. roku jakoś niespecjalnie chce startować tej wiosny.

Pozdraiwam,
Grzesiek
--
Dżuang-Cy, co mieszka w Hanoi.
Dorosłych panicznie się boi.

26. Data: 2004-05-11 03:08:04

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Marta Góra" <m...@m...pl> wrote in message

> Kalmia angustifolia, ale odmiany nie pamiętam.

Nie dobrze :( Mialem nadzieje, ze piszesz o szerokolistnej. Nie sadzilem, ze
z waskolistna tez sa problemy.

Pozdrawiam,
Bpjea

27. Data: 2004-05-11 05:56:06

Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> końcówki liści i te potrafią przymarznąć ale przycinam wiosną bardziej się

Dobrze, ze to napisalas. Bede musiala przesadzic swojego pierisa, bo teraz
rosnie w sloncu razem z dzwonkami, kannami i liliowcami.
Magda

Ps. Dzisiaj rano zaczepila mnie sasiadka i powiedziala, ze migdalek i kalina
sa zle posadzone :-(

28. Data: 2004-05-11 07:43:45

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magda" <mag-l@spam_wp.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Teresa" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> Ps. Dzisiaj rano zaczepila mnie sasiadka i powiedziala, ze migdalek i
kalina
> sa zle posadzone :-(

A dlaczego źle? Pytam bo może sąsiadka po prostu mądrzyc się chce a Ty
niepotrzebnie się martwisz?

Pozdrawiam
Kaśka

29. Data: 2004-05-11 07:50:21

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bpjea napisał:

> "Marta Góra" <m...@m...pl> wrote in message

> Nie dobrze :( Mialem nadzieje, ze piszesz o szerokolistnej. Nie sadzilem, ze
> z waskolistna tez sa problemy.

Ja tez tak myślałam, dlatego wybrałam wąskolistną.
Może po prostu miałam pecha?
Chorował mi wtedy jeszcze miniaturowy rododendron, ale przeżył - rosły
blisko siebie.
Zraziłam się do kalmi, bo to była jedna z pierwszych moich roślin.
U mnie nawet ogniki przemarzają:-(
Muszę odpuścić zimozielone do czasu aż ogród będzie bardziej osłonięty.

Pozdrawiam
Marta

30. Data: 2004-05-11 16:55:53

Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A dlaczego źle? Pytam bo może sąsiadka po prostu mądrzyc się chce a Ty
> niepotrzebnie się martwisz?
>
> Pozdrawiam
> Kaśka

Aj cos mi sie wydaje, ze ma racje. Powiedziala, ze migdalek ma za ciemno, no
i faktycznie stoi za kamiennica i ona go ocienia.
A kalina ma byc za jakis czas wielkim krzewem i powiedziala, ze wejdzie mi
na iglaki cala i musze jeszcze z metr przesunac. Posadzilam ja jakies 1.5m
od jalowcow.
Powiedziala tez, ze skoro sadzilam to niedawno, a jeszcze jest poczatek maja
to moge przesadzic teraz a nie czekac do jesieni, ale nie jestem pewna czy
to dobra rada.
Magda

budleja variegata
funkie