kto ma przepis na SOS do CEZAR SALAD ?

11. Data: 2005-11-23 14:11:32

Temat: Re: kto ma przepis na SOS do CEZAR SALAD ?
Od: "regi" <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

20dag sera
1 szklanka mleka
250 gram maki
szczypta soli
zgnile jablko
lyza smietany
wszystko razem wymieszac
dac do piekarnika potem smazyc
na to wlac rumu,
dodac mozna czekolade lub bakalie
smacznegoooooo

12. Data: 2005-11-23 15:04:10

Od: "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> szukaj wiadomości tego autora

"yaris" <y...@o...pl> wrote in message
news:dm1hcq$isg$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Pytanie dotyczy sosu który sie dodaje do Cezar salad typ amerykański, jest u nich
> taki z głową Cezara na butelce rekomendowany przez aktora Paula Newmana. Niema u
> nas nic podobnego takiego??? MOże ktoś ma przepis?

Nie wiem czy to Newmana czy nie (my takich rzeczy nie kupujemy bo lepsze mozna zrobic

samemu) ale taki przepis jest popularny w US of A.

Ceasar salad dressing (na circa 2 osoby)
2 surowe zoltka
8 lyzek stolowych oleju (np. slonecznikowego) lub oliwy z oliwek (co kto lubi...)
2 lyzki soku z cytryny (albo octu z czerwonego wina)
1 lyzka octu balsamicznego
2 zabki czosnku (przez praske)
1 lyzka pasty z anchois albe (lepiej) jeden maly filet rozgnieciony
1 (doslownie jedna...) lyzeczke sosu Worcestershire.
1/2 (doslownie pol...) lyzeczki sosu Tabasco.
pieprz i sol do smaku

Salata
zielona salata "romaine" (jest bardzo chrupka...) dobrze umyta i wysuszona,
porwana/pokrojona na kawalki "mieszczace sie w ustach" - duza glowka na 2 osoby.
swiezo starty na grubej tarce parmezan do posypania salaty.
pare filecikow anchois do dekoracji calosci
grzanki (z chleba pocietegow kostke, smazonego/pieczonego z przyprawami) "croutons"
po ang.

Dobrze ubic zoltka i - ciagle ubijajac - powoli dolewac oleju az calosc stanie sie
emulsja. Dodac pozostale skladniki, dobrze wymieszac, doprawic do smaku sola i
pieprzem i polac tym salate, polozyc pare "croutons" na wierzch i calosc zdrowo
posypac parmezanem. Udekorowac filecikiami z anchois (albo i nie - jak kto lubi...)

Mozna tez zastapic zoltka kombinacja majonezu, musztardy i smietany.

No i uwaga oczywista - kluczem w salacie Ceasar sa surowe zoltka, wiec ostroznie z ta

solmonella
:-)))

13. Data: 2005-11-24 07:22:22

Temat: Re: kto ma przepis na SOS do CEZAR SALAD ?[OT]
Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
nt003.jasien.net>
Konrad Brywczyński <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ> pisze:

> Dobry przepis na pączki (i wiele innych) odnajdziesz w "Kuchni
> polskiej" PWE.

To nie o to chodziło (bo przepisów są setki) lecz chyba o czyjąś wypowiedź
typu: "A ja znam rewelacyjny przepis na pączki, które nie smakują jak bułka,
ale wam nie dam, ooo!" Dziecinada i tyle ;-) Jakby faktycznie ktoś miał
stracić nie wiadomo co dzieląc się tą "tajemnicą".

--
PozdrawiaM

14. Data: 2005-11-24 07:32:26

Od: Konrad Brywczyński <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ> szukaj wiadomości tego autora

Nixe <n...@f...peel%> napisał(a) w news:dm3pnf$aan$1@news.mm.pl:

> To nie o to chodziło (bo przepisów są setki) lecz chyba o czyjąś
> wypowiedź typu: "A ja znam rewelacyjny przepis na pączki, które nie
> smakują jak bułka, ale wam nie dam, ooo!" Dziecinada i tyle ;-)

Widziałem. Ale zadawanie pytania o przepis łatwo dostępny też najmądrzejsze
nie jest.

--
Konrad J. Brywczyński Bus station is the place where bus stops.
k...@b...tk Trainstation is the place where train stops.

15. Data: 2005-11-24 10:39:42

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Brywczyński" <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ> napisał
w wiadomości
t003.jasien.net...

> Widziałem. Ale zadawanie pytania o przepis łatwo dostępny też
najmądrzejsze
> nie jest.

Przepisów łatwo dostępnych na leczo też jest całe mnóstwo, ale taki Waldek
jednak potrafi podać tradycyjny, "jedyny", z własnymi radami (np. dodawanie
papryki w proszku do smażonej cebuli, w żadnym przepisie książkowym o kuchni
węgierskiej tego nie wyczytałem; podawał też własne rady np. przy torcie
Sachera czy hamburgerach), bez robienia z tego jakiejś kosmicznej tajemnicy.

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

16. Data: 2005-11-24 10:54:58

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>Sachera czy hamburgerach), bez robienia z tego jakiejś kosmicznej tajemnicy.

Dlaczego kosmicznej? Gdzie ona kosmiczna?

Pierz, no dobra dobra, juz sobie ide :P
K.T. - starannie opakowana

17. Data: 2005-11-24 11:04:38

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:iu6bo11glh0b2qhh269hka075opmtc9r8t@4ax.com...

Waldek
dodawanie

> Dlaczego kosmicznej? Gdzie ona kosmiczna?

Dobra, rezygnuje z kosmicznej. Ale z reszta sie zgadzasz, czy po prostu tej
kosmicznej tak sie czepilas, bo nie bylo juz czego?

--
"Zaluj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

18. Data: 2005-11-24 11:04:59

Od: Konrad Brywczyński <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ> szukaj wiadomości tego autora

flower <f...@w...pl%> napisał(a) w

> Przepisów łatwo dostępnych na leczo też jest całe mnóstwo,

NO dobra, ale pączki to nie czarna magia.

> [...]
> dodawanie papryki w proszku do smażonej cebuli, w żadnym przepisie
> książkowym o kuchni węgierskiej tego nie wyczytałem

To chyba niewiele tych przepisów czytałaś. ;)

--
Konrad J. Brywczyński "ZUS z pewnością jest instytucją
mail: http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ przestepczą, ale nie można nazwać

19. Data: 2005-11-24 11:07:32

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson napisał(a):

> Dlaczego kosmicznej? Gdzie ona kosmiczna?

Moze dlatego: ,,Bo co by babcia powiedziala...'' ?

th

20. Data: 2005-11-24 13:15:38

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Brywczyński" <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ> napisał
w wiadomości
t003.jasien.net...
> flower <f...@w...pl%> napisał(a) w

> NO dobra, ale pączki to nie czarna magia.

> To chyba niewiele tych przepisów czytałaś. ;)

A masz propozycje książki gdzie takie rzeczy są opisane?
Może sprecyzuję: nie chodzi mi o przepis w którym jest sypanie papryki do
cebuli, ale opis JAK to robić.

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII