ktora grupe inwalidzka?

1. Data: 2004-06-03 15:39:43

Temat: ktora grupe inwalidzka?
Od: ju <o...@l...mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie
chciałbym się dowiedzieć którą muszę mieć grupę inwalidzką, żeby
prowadzić działalność gospodarczą (nauka gry na instrumantach
muzycznych). Wiem, że nie trzeba płaić składek ZUS ale jak to prawnie
wygląda nie wiem i o to chce właśnie zapytać. Co i gdzie trzeba załatwić
jak to zrobić i co najwazniejsze którą grupę inwalidzką muszę mieć, żeby
objęła mnie ta "ulga" z płacenia składek??
Aha jeszcze ważne jest to, że ja chcę pracować w tej własnej firmie a
nie tylko ją prowadzić. Jestem nauczycielem i słyszę dobrze...:) a to w
mojej profesji jest naważniejsze. Czy mógłby mnie ktoś z szanownych
grupowiczów oświecić gdzie poszukać takich informacji ewentualnie gdzie
sie dowiadywać jak to się zaatwia itp.?
z góry dziekuję
może są jakieś określone tylko zawody które może wykonywać inwalida w
swojej działalności?? nie mam pojęcia. Proszę o pomoc.
pozdarwiam
jurczyk

2. Data: 2004-06-04 17:51:34

Temat: Re: ktora grupe inwalidzka?
Od: "mkarwan" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ju" <o...@l...mm.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> może są jakieś określone tylko zawody które może wykonywać inwalida w
> swojej działalności?? nie mam pojęcia. Proszę o pomoc.

Czy Pan jest osoba niepełnosprawną?

3. Data: 2004-06-04 19:09:44

Od: ju <o...@l...mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy Pan jest osoba niepełnosprawną?

Prezszedlem powazną operację i podobno będę mógł się strarać o grupę nie
wiem tylko o jaką mogę się opstarać, żeby w przyszłości móc prowadzić
firmę i w niej pracować.

4. Data: 2004-06-04 20:42:36

Od: "jolka kur" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co innego jest grupa inwalidzka z tytułu niepełnosprawności a co innego grupa
w ZUSie bo ani jedną ani o drugą nie moze sie Pan starac to albo ZUS wydaje
opinie o stanie Pana zdrowia i przydziela grupe albo urzad d/s
niepełnosprawności . Sęk w tym że majac przyznaną grupe w Urzedzie o
niepełnosprawności nie ma Pan z tego tytułu renty , rente
jedynie przyznaje ZUS i wcale nie patrzy na niepełnosprawność. Będąc
niepełnosprawnym może Pan pracowac i nie musi Pan wcale dostać renty. A
jeżeli che Pan pracowac lub prowadzic działalnosc bedąc na rencie przyznanej
przez ZUS, to w kazdym oddziale udzielą Panu informacji i odpowiedza na
pytania przez Pana zadane , dowiedziec sie Pan moze nawet telefonicznie
bedzie Pan wtedy anonimowy, a moze Pan rowniez zadzwonic do innego oddziału
ZUS nie do własnego wtedy nikt Pana nie skojarzy jak wplynie Pana wniosek o
przyznanie renty, Pozdrawiam Jola

5. Data: 2004-06-05 05:12:22

Od: ju <o...@l...mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ZUS nie do własnego wtedy nikt Pana nie skojarzy jak wplynie Pana wniosek o

Serdecznie Pani dziękuję w takim razie zadzwonię i się dowiem wszystkiego
pozdrawiam
juras

6. Data: 2004-06-05 07:04:56

Od: "Feahisim" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

jolka kur <j...@g...pl> napisał(a):

> Co innego jest grupa inwalidzka z tytułu niepełnosprawności a co innego
grupa
> w ZUSie bo ani jedną ani o drugą nie moze sie Pan starac

absurd

przede wszystkim a propos nazewnictwa - nie ma grup inwalidzkich, zniesiono
je bodajże w 1996 choć w potocznej mowie funkcjonuje to nadal

o orzeczenie niezdolności do pracy - jednego z podstawowych warunków
przyznania renty z tytułu niezdolności do pracy (tzw. inwalidzkiej) właśnie
trzeba się starać a nie jak stwierdza przedpiśca nie można się starać

proponuję bez żadnego czajenia wejść do ZUSu, do kierownika informacji
rentowej i zapytać - wyjaśnią wszystkie wątpliwości

tak przynajmniej jest w ZUSie w którym pracuję

Feah

7. Data: 2004-06-07 14:30:57

Od: ju <o...@l...mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> proponuję bez żadnego czajenia wejść do ZUSu, do kierownika informacji
> rentowej i zapytać - wyjaśnią wszystkie wątpliwości

Serdecznie dziękuję. Zrobiłem jak Pan radził i już wszystko wiem. Nez
względu na to jaki jest stopień niezdolności do pracy osoba taka
otwierając działalność gospodarczą płaci tylko składkę na ub. zdrowotne.
jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam
juras

Kurs języka migowego w Warszawie
opieka dlugoterminowa w domu!