która pralka?

1. Data: 2012-07-21 20:43:03

Temat: która pralka?
Od: pw <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Do wybrania pozostało mi pomiędzy:
LG F1443KDS
http://www.lg.com/pl/sprzet-agd/pralki/LG-pralki-par
owe-F1443KDS.jsp

BOSCH WAY32740PL
http://bosch-home.pl/produkty/green-technology/green
-technology/pralki/WAY32740PL.html?source=browse

Za LG przemawia ładowność i para, za Bosch wszystko inne...
Zdecydowanie najistotniejsza dla mnie, oczywiście poza skutecznością
prania, jest oszczędność wody.
Coś podpowiecie?
Używacie takich?
Fajne toto?
Zwłaszcza ta para?
Warto??
- pozdrawiam wszystkich :-)

2. Data: 2012-07-22 08:43:45

Temat: Re: która pralka?
Od: quent <q...@b...gmail.kom> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-21 22:43, pw pisze:
> Zdecydowanie najistotniejsza dla mnie, oczywiście poza skutecznością
> prania, jest oszczędność wody.

Chodzi o oszczędność wody czy pieniędzy w związku z tym?
Pozdr.

3. Data: 2012-07-22 09:30:17

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 21 lipca 2012 22:43:03 UTC+2 użytkownik pw napisał:
> [...]
>
> Za LG przemawia ładowność i para, za Bosch wszystko inne...
> Zdecydowanie najistotniejsza dla mnie, oczywiście poza skutecznością

LG F1443KDs- zużycie wody na cykl 77 litrów, energi 1,43kWh- cena ok 3000zł
Bosch- zużycie wody 49 litrów na cykl, energia 0,99kWh- cena 2700zł
Pierwsza z brzegu w ceneo w normalnych cenach- gorenje WS501- zużycie wody 42
litr,energia 0,65kWh cena poniżej 1000zł

Jak widać pod względem ekonomi pralka za 990zł bije na głowę pralki za 3000zł i to
zarówno w kosztach zakupu jak i eksploatacji.
nastepna z listy pralek z ceneo: http://www.ceneo.pl/Pralki
Amica- koszt zakupu 700zł, zużycie energii i wody niższe od tych pralek za 3tys zł

4. Data: 2012-07-22 21:26:45

Od: "nornik" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

jesli zerkniesz dokładnie czym sie sugerował pw, to zobacz:
- LG ładowność - 11 kg -- bardzo dużo -- stad pobór 77 litrów - 7 litrów na
1kg -- dodatkowo pranie parowe - to mały kombajn
- Bosch - 8 kg -- też dużo
To co przytoczyłeś to pikusie -- 5,5 kg wsadu.

Zarówno LG z silnikami Direct Drive - sa cholernie ciche, i mało awaryjne.
Bosch też dobra i dopracowana,
Tylko czy potrzebujesz tych 11 kg wsadu? Czy zawsze bedziesz zbierac 11kg,
bo jak nie to zapłacisz niepotrzebnie za wyższe zużycie wody i energii.

nornik

ps.com...

5. Data: 2012-07-23 07:18:36

Od: wes <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-22 10:43, quent pisze:
> Chodzi o oszczędność wody czy pieniędzy w związku z tym?
> Pozdr.
Jak napisane.
Wody.

6. Data: 2012-07-23 08:19:32

Od: pw <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-22 11:30, Kris pisze:
> LG F1443KDs- zużycie wody na cykl 77 litrów
Tak, to faktycznie pralka ekologiczna: na kilogram prania zużywa około 7
litrów wody! Do tego ma certyfikat WoolMark
> Bosch- zużycie wody 49 litrów na cykl
Hm.. do tej pralki jest szczeg. specyfikacja i z pełnym wsadem (8kg) nie
ma aż tak optymistycznego zużycia wody :)
Generalnie te modele pralek prowadzą bardzo dokładne płukanie
sprawdzając pienienie i zmętnienie wody i raczej przy przedozowaniu
środka piorącego zużyją więcej wody niż owe 7 litrów na kilogram.
> [...]
> nastepna z listy pralek z ceneo: http://www.ceneo.pl/Pralki
> Amica- koszt zakupu 700zł, zużycie energii i wody niższe od tych pralek za 3tys zł
No ale czy te pralki piorą i wirują w klasie A?

Chodzi mi o pralkę, która ma trzy klasy A (efektywność: energetyczna,
PRANIA i wirowania) zużywającą przy tym nie za dużo wody. (stąd ponoć
drugie A ma, m.in.)

Wracając do meritum:
Para ponoć ma znacząco poprawiać efekt prania.
Prawda to? Ktoś ma i coś może opowiedzieć?
A programy odplamiające Boscha?
Czy to działa?, ktoś sprawdził?

7. Data: 2012-07-23 08:56:03

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 23 lipca 2012 10:19:32 UTC+2 użytkownik pw napisał:
> No ale czy te pralki piorďż˝ i wirujďż˝ w klasie A?

Dla ciebie ważna jest literka czy faktyczne zużycie wody i energii?
Co z tego że na Boschu będzie i 5xA+ skoro na cykl prania( a cykl prania myśle że
obejmuje równiez wirowanie)zużywa sporo wioęcej wody i energi elektrycznej jak
większość pralek tańszych 3 krotnie

> Chodzi mi o pralk�, kt�ra ma trzy klasy A (efektywno��: energetyczna,
> PRANIA i wirowania) zu�ywaj�c� przy tym nie za du�o wody. (st�d pono�
> drugie A ma, m.in.)

To nie wiem po co patrzysz na LG skoro ona wody na cykl zuzywa prawie 2 razy więcej
jak inne sporo tańsze pralki.
Druga sprawa nie wiem po ile woda u Ciebie ale przyjmując 10zł za m3 to 1 litr
kosztuje 1gr więc nawet ta LG na cykl prania zuzyje wody za 77gr. Przyjmując 1 pranie
dziennie to ok 20zł miesięcznie za wodę.
Pralki z nizszym zuzyciem pozwola zaoszczędzic ok 5zł miesięcznie/60zł rocznie na
wodzie. Energi elektrycznej tez mniej zużywaja.

> Wracaj�c do meritum:
> Para pono� ma znacz�co poprawia� efekt prania.
> Prawda to? Kto� ma i co� mo�e opowiedzie�?
> A programy odplamiaj�ce Boscha?
> Czy to dzia�a?, kto� sprawdzi�?

W praktyce nie testowałem tych wynalazków typu para czy odplamianie ale tak sobie
dumam że w dziedzinie prania niewiele już można wymyśleć. A z tymi programami
specjalistycznymi jest tak że to czysty marketing- przepłaca się za to sporo kasy a w
praktyce i tak korzysta z 2 góra 3 podstawowowych.

8. Data: 2012-07-23 09:51:16

Od: pw <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-23 10:56, Kris pisze:
> Dla ciebie ważna jest literka czy faktyczne zużycie wody i energii?
Ludzie! Co się z Wami dzieje??
Czytać nie umiecie??
Nie patrzcie pod kątem odpowiedzi, które są NIE NA TEMAT!
Pytanie brzmiało:
Którą z tych dwóch pralek wybrać?
Czy ktoś ma jakąkolwiek z nich lub zbliżoną, która pierze parą, odplamia
itd.

Wyraźnie było wskazanie na jakość prania!
Jest dla mnie najważniejsza.
Miło by było, gdyby przy tym nie zużywała sporo wody.
Koniec. Kropka.
> Co z tego że na Boschu będzie i 5xA+ skoro na cykl prania( a cykl prania myśle że
obejmuje równiez wirowanie)zużywa sporo wioęcej wody i energi elektrycznej jak
większość pralek tańszych 3 krotnie
No ale np zaproponowana Amica za 700 zł to model wąski z załadunkiem 4,5
kilo (taka wychodzi jako pierwsza z linka). Ja nie piorę jednorazowo
dwóch majtek.. Gdzie tu oszczędność jakakolwiek? i czy faktycznie na
kilogram prania wychodzi bardziej ekonomicznie?

Ale pal to sześć. Nawet jakby tak było, to nie o to było pytanie!
Chodzi o efektywność prania i wirowania.
Ma być porządnie doprane, a zwłaszcza wypłukane, i do tego odwirowane do
prawie sucha. Im rzadziej pranie będzie robione, tym lepiej.
Ja mam w czym chodzić i interesuje mnie tylko pralka, do której wejdzie
dużo. Pralka ma wyprać świetnie, doprać ewentualne plamy, wypłukać
IDEALNIE przy małym poborze wody i odwirować prawie na wióry.

Na razie próbujecie mi pokazać, że i maluchem i Mercedesem i Maybachem
przecież dojadę tam gdzie chcę, więc po co chcę kupić Mercedesa??
Nie interesują mnie takie odpowiedzi.
Uprzejmie proszę o odpowiedź osoby, które miały styczność z takimi
urządzeniami i potrafią to ocenić na podstawie własnych doświadczeń.

> To nie wiem po co patrzysz na LG
Bo wchodzi dwa razy więcej prania niż do standardowej pralki.
> skoro ona wody na cykl zuzywa prawie 2 razy więcej jak inne sporo tańsze pralki.
W związku ze swą pojemnością, zużywa wody MNIEJ niż np cytowana Amica..
> [...]
> Pralki z nizszym zuzyciem pozwola zaoszczędzic ok 5zł miesięcznie/60zł rocznie na
wodzie. Energi elektrycznej tez mniej zużywaja.
Chodzi o wodę. Nie o pieniądze..

> W praktyce nie testowałem tych wynalazków typu para czy odplamianie ale tak sobie
dumam
No i w tym chyba problem
że w dziedzinie prania niewiele już można wymyśleć. A z tymi programami
specjalistycznymi jest tak że to czysty marketing- przepłaca się za to
sporo kasy
bez przesady...
a w praktyce i tak korzysta z 2 góra 3 podstawowowych.
Mam inną praktykę w tej dziedzinie w takim razie.

9. Data: 2012-07-23 10:06:02

Od: zil0g <z...@m...prl> szukaj wiadomości tego autora

*pw* wdusil[a] knefle:

> [...]
>Pytanie brzmiało:
>Którą z tych dwóch pralek wybrać?
>Czy ktoś ma jakąkolwiek z nich lub zbliżoną, która pierze parą, odplamia

Bierz biala.

10. Data: 2012-07-23 10:41:07

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 23 lipca 2012 11:51:16 UTC+2 użytkownik pw napisał:
> [...]
> Miło by było, gdyby przy tym nie zużywała sporo wody.
"Zdecydowanie najistotniejsza dla mnie, oczywiście poza skutecznością
LG 77 litrów na cykl,Bosch 49litrów
49 to ok 40% mniej jak 77 więc w czym masz problem.
Jakość prania to moim zdaniem porównbuywalna dla wszystkich pralek. Przeciez Bosch,
Lg czy beko za 600zł podobnie bębnami kreca w lewo i w prawo;)

> [...]
> dwóch majtek.. Gdzie tu oszczędność jakakolwiek? i czy faktycznie na
> kilogram prania wychodzi bardziej ekonomicznie?

Zalezy ile tego prania masz. Najczęściej na rodzine wystarczy pralka z załadunkiem ok
5kg.
Skoro potzrebujesz z załadunkiem ok 10kg to za przemysłowymi sie rozejrzyj;)

> [...]
>
> Na razie próbujecie mi pokazać, że i maluchem i Mercedesem i Maybachem
> przecież dojadę tam gdzie chcę, więc po co chcę kupić Mercedesa??3
Skoro chcesz Maybacha to po co ten tekst o oszczędnościach na wodzie?

Pisałes o oszczednościach na wodzie jako priorytecie więc wymieniłewm zuzycie wopdy
Twoich faworytów i "zwykłej" pralki.+

> Chodzi o wodę. Nie o pieniądze..

W Etipoi lub Keni będzie użytkowana?

> Mam inną praktykę w tej dziedzinie w takim razie.

Więc wybierz coś co Tobie pasuje skoro masz specyficzne wymagania.

Jaki ekspres ciśnieniowy
Jeansy Wrangler z netu
Doprowadzenie wody do domu (wodociąg)
roslinka z piekla rodem - gorejacy krzew Mojzesza :(
Powtarzaność Carrefourowej stacji pogody