kuchnia meksykańska

1. Data: 2003-08-29 15:59:07

Temat: kuchnia meksykańska
Od: "Michał B." <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
czy ktos moze mi podeslac link do strony (najlepiej polskiej jak jest taka)
o meksykanskiej kuchni, bede bardzo wdzieczny.
mam jeszcze pytanko: jadłem kiedys nachos (chyba tak to sie pisze) i tam
była taka pasta chyba z fasoli lub cos w tym stylu, czy mozna to dostac
gotowe np. w sloiku, jesli tak to gdzie w wawie??

1. Data: 2003-08-29 17:03:31

Temat: Re: kuchnia meksykańska
Od: "Blancanieves" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.voyager-club.pl/Kuchnie_/Przep_mex/przep_
mex.php

http://www.kuchnia.3miasto.pl/4563.htm

http://www.elpaso.com.pl/kuchnia.htm

http://www.decare.pl/index.pl?page=przepisy&act=show
&id=9

Sos do nachos to salsa. I kupisz te cuda w kazdym hipermarkecie, np.
Carrefure.
Poza tym przeszukaj google, bo kiedys Magda Basset podawala znakomite
przepisy kuchni meksykanskiej.

Pozdrawiam serdecznie,
Kasia

1. Data: 2003-08-29 20:35:41

Od: "Michał B." <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sos do nachos to salsa. I kupisz te cuda w kazdym hipermarkecie, np.
> Carrefure.
> Poza tym przeszukaj google, bo kiedys Magda Basset podawala znakomite

Dzieki za adresy.
A co do sosu to nie chodzi mi o salse tylko cos w rodzaju brazowo-szarej
pasty, w ktorej sklad wchodzi prawdopodobnie fasola
pozdr

1. Data: 2003-08-29 21:35:05

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

"Michał B." wrote:

> Dzieki za adresy.
> A co do sosu to nie chodzi mi o salse tylko cos w rodzaju brazowo-szarej
> pasty, w ktorej sklad wchodzi prawdopodobnie fasola
> pozdr

Ta brazowo szara pasta to odsmazana fasola (frijoles refritos).
Przepisow jest tyle, ile na bigos, ale podstawowa zasada to: namoczyc
fasole przez noc, odlac wode, wyplukac na sicie, zalac woda, dodac
podsmazona cebule, czosnek, kumin (kmin rzymski), gotowac poltorej
godziny albo az bardzo miekkie. Odcedzic. Zmiazdzyc widelcem. Na patelni
rozgrzac 2 lyzki smalcu, dodac nowa cebule, czosnek, sol i pieprz, dodac
fasole, podsmazyc az bedzie odpowiedniej konsystencji. Najwazniejsze
jest to, zeby nie dodac soli ani zadnych przypraw z sola, az fasola jest
calkiem ugotowana na miekko.
Magdalena Bassett

1. Data: 2003-08-30 06:21:04

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>fasole przez noc, odlac wode, wyplukac na sicie, zalac woda, dodac
>podsmazona cebule, czosnek, kumin (kmin rzymski)

Z kuminem i pieprzem to bardziej zamerykanizowana wersja.Ja robie ortodoksyjnie
po meksykansku coby mnie maz z chalupy nie wygonil :-) Takze do gotowania nie
dodaje podsmazonej cebuli tylko troche surowej;no i epazote.Sprobuj ze swiezym
epazote gotowac jesli masz dostep.Zupelnie inny smak.Ja to robie gar tak raz na
tydzien i potem codziennie ja jemy.Czasem odsmazana a czasem po prostu bez
tluszczu w formie zupy.Nawet na sniadanie nauczylam sie jesc te zupe a
Meksykanie nia karmia malenkie dzieci.
Pozdr.Dot

1. Data: 2003-08-30 10:14:27

Od: "adal" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
bez
> tluszczu w formie zupy.Nawet na sniadanie nauczylam sie jesc te zupe a

Co to jest epazote i gdzie tego szukac?
Pozdr.,
Adal

1. Data: 2003-08-30 16:42:51

Od: "Michał B." <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za odpowiedzi,
Własciwie to pytalem o ta paste bo mam ochote na takie zapiekane nachos z
serem, sosem z mieskiem w sosie pomidorowym i salsa, smietana i guacamole
(sorry nie wiem jak to sie pisze).
Wszystko pieknie tylko nie usmiechami sie za kazdym razem robienie salsy,
guacamole i tej pasty z fasoli gdy mam ochote na te przekaske i szukalem
sposobu na kupienie gotowych.
Tylko gotowe nie smakuja tak dobrze.

1. Data: 2003-09-02 18:58:22

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

>Co to jest epazote i gdzie tego szukac?
>Pozdr.,
>Adal

Epazote to takie dziko rosnace zielsko.Po polsku to jest komosa pizmowa.Ja to
kupuje w meksykanskim sklepie i uzywam na biezaco i zawsze troche mam w
zamrazalniku bo suszone bardzo traci niestety.W Polsce to niestety nie mam
pojecia chociaz moze tez na dziko rosnac albo to sobie mozna wyhodowac jak inne
ziola.Moze mozna suszone kupic?
Pozdr.Dot

liscie winogron
łosoś - cały 3kg- jak?