Re: kurczaki zagrodowe a klatkowe

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: kurczaki zagrodowe a klatkowe
From: XL <i...@g...pl>
Date: 16 May 2018 14:27:27 GMT

stefan <s...@w...pl> wrote:

> Na majówce podstawowym daniem były kurczęta pieczone, po polsku itd. Ale
> to były kurczęta sześciotygodniowe, rozmiarowo niewiele większe od
> solidnej dorosłej pięści...

Ach, pamiętam, jak Ciocia Jadzia (nie moja, tylko MŚK) takie piekła - a
także smazyła opanierowane w bułce i jaju, po czym godzinę ,,dochodziły" w
piecu. Do tego szparagi! Skąd wtedy szparagi? - ano z jej własnej
szparagowej grządki.
A w czerwcu - truskawki u Wujka w Milanówku...
Klimat tych majówek niepowtarzalny, jak i tych milanowskich truskawek - dla
mnie jak żywy, uwieczniony w piosence. Serce aż drży na to wspomnienie
dzięki Hannie Banaszak:
https://www.youtube.com/watch?v=LQ0vBsreAJM

> Tylko wtedy o brojlerach i tuczu
> przemysłowym - Panie, to na Zachodzie takie świństwa jedzą...

I te paskudne sklepowe truskawki - wodniste, bez zapachu i smaku, twarde
jak kapuściane głąby.
A teraz już i u nas ludzie innych nie znają - za normalne mając badziewie
rodem z Zachodu.

--
XL dobra, to zamawiam następnego kogutka u Pani Baby; a truskawki dobrych,
starych odmian dojrzeją mi pod koniec czerwca