kwas salicylowy w recepturze

11. Data: 2004-03-25 22:04:12

Temat: Re: kwas salicylowy w recepturze
Od: "Walentyn" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maść salicylowa przede wszystkim jest maścią oficynalną, to jest, jej
przepis jest podany w farmakopei. Robi się ją na wazelinie białej. Kwas pyli
do tego stopnia że można uszkodzić sobie drogi oddechowe. O ile wiem są dwa
sposoby rozdrobnienia kwasu:
pierwszy (którego najczęściej używałem) to dodanie kilku do kilkunastu
kropli parafiny ciekłej (q.s) w zależności od ilości przpisanego kwasu.
drugi to dodanie niewielkiej ilości etanolu i ucieranie do momentu
wyparowania etanolu (to jest już mikronizacja).
Potem dodajemy podłoże i gotowe ... No trzeba oczywiście zhomogenizować
całość.

12. Data: 2004-03-26 20:25:56

Od: "alexandra" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie, właśnie.. jeśli keratolityk i służy złuszczaniu naskórka - gdzie
sens rozdrabniania? (oczywiście rozdrabniać można, ale żeby "na pył".. (?))
Ja raczej spotykałam sie z dodawaniem oleju rycynowego, ale skoro dodatek
parafiny to metoda farmakopealna to.. nic dodać nic ująć.

ALVEO
Szukam ksiazek z analizy leków
WITAM SER5DECZNIE WSZYSTKIE MAMY
glukoazmina