kwiat muszkatołowy - gdzie kupić??

1. Data: 2006-03-15 21:44:03

Temat: kwiat muszkatołowy - gdzie kupić??
Od: "Fiora" <f...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś wie, gdzie mogę kupić kwiat muszkatołowy??
Najlepiej oczywiście w Polsce.
Dla mniej znających temat to tzw.osnówka muszkatołowa
czyli rodzaj łupinki na gałce.
Miałam z krajów orientalnych, ale się skończyło.
Moja studentka była w Londynie i o dziwo nie dostała tam w delikatesach -
po angielsku, wg. Internetu nazywa sie "mace"
http://www.mccormick.com/content.cfm?id=8220
Wolałabym "whole mace" czyli pokruszoną łupinkę, a nie proszek - trwalsze.
Pozdrawiam
Fiora

2. Data: 2006-03-15 22:29:15

Temat: Re: kwiat muszkatołowy - gdzie kupić??
Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

"Fiora" <f...@c...com.pl> wrote in message
> [...]
> http://www.mccormick.com/content.cfm?id=8220
> Wolałabym "whole mace" czyli pokruszoną łupinkę, a nie proszek - trwalsze.

Nie wiem gdzie "mace" mozna dostac w PL, ale az sie wierzyc nie chce ze nie
bylo jejw UK, bowiem mace jest wszedzie - w kazdym markecie i supermarkecie
a juz na pewno w marketach hinduskich, karaibskich, etc.

"Mace" mozesz zastapic ew. galka muszkatolowa (nutmeg po ang.) wszak
pochodza one z tego samego drzewa choc smakuja nieco inaczej. Takze do
pewnego stopnia zielem angielskim oraz cynamonem i imbirem. (Ja wiem, ze te
zastepstwa sa niedoskonale, ale jak sie nie ma...)

3. Data: 2006-03-16 06:33:14

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <dva1rp$e21$1@atlantis.news.tpi.pl>,
"Fiora" <f...@c...com.pl> wrote:

> [...]
> http://www.mccormick.com/content.cfm?id=8220
> Wolałabym "whole mace" czyli pokruszoną łupinkę, a nie proszek - trwalsze.

Mielony kwiat muszkatołowy widziałem na półce z przyprawami w takim
sklepiku z różną tandetą "This & That" w centrum handlowym Warszawa
Wileńska. "This & That" to, zdaje się, jest jakiś franchising, więc
pewnie jest i gdzie indziej. A ja sam kupuję kwiat muszkatołowy w
Czechach, więc jeżeli ktoś mieszka blisko granicy, lub często tam
jeździ, to go ławo kupi.

Władysław

4. Data: 2006-03-16 09:21:38

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napisał(a):

> pewnie jest i gdzie indziej. A ja sam kupuję kwiat muszkatołowy w
> Czechach, więc jeżeli ktoś mieszka blisko granicy, lub często tam
> jeździ, to go ławo kupi.

A właściwie jakie jest zastosowanie kwiatu muszkatołowego? Czy takie
samo jak gałki muszkatołowej, do tych samych potraw? Mąż właśnie
pojechał do Czech, może każę mu kupić :-).

Pozdrawiam
Ewa

5. Data: 2006-03-16 10:18:19

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fiora" <f...@c...com.pl> napisał w wiadomości
> Czy ktoś wie, gdzie mogę kupić kwiat muszkatołowy??
> Najlepiej oczywiście w Polsce.

Na każdym lepszym targowisku powinna stać baba (czasem facet) z "Przyprawami
Świata". Takie cuś w małych torebkach foliowych. Macis muszkatułowy (w
kawałkach) mają, wczoraj widziałem kupując badian i kozieradkę. Oprócz tego
całą masę innych przypraw. Sprawdź też na allegro.

Dominik Jan Domin

6. Data: 2006-03-16 15:20:25

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <dvbamj$bv$1@proxy.provider.pl>, medea <e...@p...fm>
wrote:

> A właściwie jakie jest zastosowanie kwiatu muszkatołowego? Czy takie
> samo jak gałki muszkatołowej, do tych samych potraw? Mąż właśnie
> pojechał do Czech, może każę mu kupić :-).

O tyle inne, że to inaczej pachnie. A ogólnie - do mięs, zup, sosów
etc.etc.

Władysław

7. Data: 2006-03-16 21:07:20

Od: "Skakanka" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fiora" <f...@c...com.pl> napisał w wiadomości
> Czy ktoś wie, gdzie mogę kupić kwiat muszkatołowy??
> Najlepiej oczywiście w Polsce.

Pamiętam, że kiedyś już odpowiadałam na to pytanie:) Na pewno będzie w archiwum.

Kaśka

Szybkowar
wątróbka marynowana
E-xxx i inne
Zapach stęchlizny z okapu kuchennego lub przewodu kominowego/wentylacyjneg o - jak się pozbyć?
Makaron domowy - jak przechowywać?