łańcuszek podwójny?

1. Data: 2002-09-14 21:05:50

Temat: łańcuszek podwójny?
Od: "kroowka " <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

cześć
czy ktoś wie może jak się robi taki grubszy łańcuszek? on się chyba nazywa
podwójny, ale nie wiem na pewno. właśnie skończyłam szydełkować plecaczek i
chciałam zrocić taki grubszy sznureczek do niego. Zawsze robiłam taki
skręcany sznurek, ale tym razem zachciało mi się dczegoś innego. A może jakoś
inaczej jeszcze da się zrobić szydełkiem sznurek?
pomóżcie :)))
Olka - kroowka

1. Data: 2002-09-14 22:27:58

Temat: Re: łańcuszek podwójny?
Od: o...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

>A może jakoś
> inaczej jeszcze da się zrobić szydełkiem sznurek?

no właśnie, może jakoś inaczej, bo podwójny jakiś znalazłami i mi sie jednak
nie podoba :( Ten który znalazłam robi się tak: 2 o. łąńcuszka, wbić szydełko w
pierwsze o., wyciągnąć nitkę,a później przeciągnć nitkę przez 2 pentelki na
szydełku. Dalej wyciągać pentelkę zawsze przez lewą pentelkę łąńcuszka i
później przez dwie na szydełku.
Jutro spróbuję to jeszcze raz zrobić, może jednak mi się spodoba :)))
Ale jak wymyślicie coś innego, to też chętnie spróbuję :))
dobranoc
Ola - kroowka

1. Data: 2002-09-15 09:40:45

Temat: Odp: łańcuszek podwójny?
Od: "Wiesia" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może spróbuj zrobić zwykły łańcuszek z kilku (albo nawet kilkunastu) nitek?
Ja zwykle tak robię wszystkie "sznureczki" do wiązania czy wykończeń, grubym
szydełkiem albo nawet samymi palcami (jeśli sznurek ma być bardzo gruby).
To, co wtedy uzyskujesz, jest okrągłe i jednakowe ze wszystkich stron, co
nie zawsze musi być zaletą, ale przecież czasami jest ;-) . Potem można taki
sznurek doszyć, już pojedynczą nitką, do gotowej robótki.
Pozdrowienia
Wiesia

1. Data: 2002-09-15 10:35:58

Temat: Re: Odp: ?a?cuszek podwójny?
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 15 Sep 2002 11:40:45 +0200, "Wiesia" <w...@p...onet.pl>
wrote:

>Mo?e spróbuj zrobi? zwyk?y ?a?cuszek z kilku (albo nawet kilkunastu) nitek?
>Ja zwykle tak robi? wszystkie "sznureczki" do wi?zania czy wyko?cze?, grubym
>szyde?kiem albo nawet samymi palcami (je?li sznurek ma by? bardzo gruby).
>To, co wtedy uzyskujesz, jest okr?g?e i jednakowe ze wszystkich stron, co
>nie zawsze musi by? zalet?, ale przecie? czasami jest ;-) . Potem mo?na taki
>sznurek doszy?, ju? pojedyncz? nitk?, do gotowej robótki.
>Pozdrowienia
>Wiesia

ja tez tak robie, ale wtedy to juz nie podwojny sznureczek a
podziesietny czy jakos tam ;)

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-09-15 10:42:05

Od: "Elżbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kroowka " <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
jakoś
> inaczej jeszcze da się zrobić szydełkiem sznurek?

A moze nie szydelkiem tylko zrob rodzaj plecionki, dawniej sie robilo takie
breloczki do kluczy, 2 dlugie nitki zlozone na pol i przeplatane na krzyz,
ze sztywnego tworzywa w przekroju wychodzi kwadracik, dlugosc dowolna,
przeplatasz tak jak do zamkniecia kartonu (gora, dol, gora, dol).
Brzmi dziwnie, ale latwo sie robi:)
A jesli ma to byc plaskie, to moze wezly jak do bransoletek przyjazni,
troche wolno, ale ciekawie.
A jesli koniecznie szydelkiem, to zrob oczka scisle albo polslupki na
okraglo, wyjdzie Ci dlugi waziutki walec (oczka lekko po skosie).

Elzbieta

1. Data: 2002-09-16 06:43:14

Od: "kroowka" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki za rady :)
Elżbieta, wiem o co chodzi :) robiłam kiedyś coś takiego, ale nie przyszło
mi do głowy, żeby zrobić tak sznureczek :) wypróbuję na pewno
narazie zrobiłam sznurek jednak tym podwójnym łańcuszkiem, bo jakoś w
słoneczną niedzielę bardziej mi się podobał niż w deszczowy sobotni wieczór
:) Z doświadczenia wiem, że te sznureczki w pecaku szyko się zużywają, więc
robiąc następny wypróbuję wszystkie wasze pomysły
pozdrawiam serdecznie

--
Olcia
~~~~~~

1. Data: 2002-09-16 06:45:08

Od: "Kasia A." <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podwójny, ale nie wiem na pewno. właśnie skończyłam szydełkować plecaczek
> chciałam zrocić taki grubszy sznureczek do niego.

Witaj Ola!
Sznureczki z włóczki robiłam zawsze w ten sposób (nie wiem czy uda mi się to
opisać), że brałam dłuższą nitkę, składałam ją w pół, w złożeniu robiłam
pierwsze oczko i teraz przerabiałam oczka łancuszka raz z jednej wolnej
nitki raz z drugiej. W zalezności od grubości włóczki wychodził grubszy lub
cieńszy sznureczek. W domu mam książkę, w której jest opisane wykonywanie
róznej pasmanterii z włóczki - jesli będziesz zainteresowana mogę zeskanować
rozdział.
Kasia

GG 1223774
Kraków

1. Data: 2002-09-16 06:46:05

Od: "kroowka" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pierwsze oczko i teraz przerabiałam oczka łancuszka raz z jednej wolnej
> nitki raz z drugiej. W zalezności od grubości włóczki wychodził grubszy

sprubuję to zrobić w domku. Jak mi się nie uda, to wtedy będę wzywac pomocy
:))
narazie wydaje mi się że wiem o co chodzi, ale prawda wyjdzie na jaw w
praniu, bo nigdy tak ni próbowałam
dzięki za pomysł
Olcia
~~~~~~