Re: leczenie kanałowe zęba [gabinet stomatologiczny NFZ]

From: nulled <n...@n...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: leczenie kanałowe zęba [gabinet stomatologiczny NFZ]
Date: Wed, 09 Jul 2008 11:15:27 +0200

Kaem pisze:

> Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów poddał się ostatnimi czasy leczeniu
> kanałowemu zęba w przychodni stomatologicznej refundowanej przez NFZ?
> Koszt leczenia w prywatnych gabinetach sięga 300-400 zł.
> Czy w przychodniach państwowych można liczyć na wyleczenie zęba? Czy
> epoka 'Panie trzeba rwać', kiedy najlepszym wyjściem było wyrwanie zęba,
> w w/w przychodniach już się zakończyła?
> Czy leczenie kanałowe odbywa się w w/w przychodniach państwowych pod
> znieczuleniem? Czy warto ryzykować te 300-400 zł?
>
> Student KaeM.

tak przy okazji - ja miałem robione kanały prywatnie. generalnie dużo
nie zapłaciłem. kanały miałem zrobione wybiórczo - tzn nie wszystkie
były wykonywane, część zostało w stanie "oryginalnym". efekt? 3 zęby po
takim leczeniu u prywaciarza musiały być robione ponownie tym razem
dobrze i ... drogo. przy okazji poznałem swój największy ból w życiu
(ketonal forte 3 razy dziennie), a ropa wręcz wytrysnęła po otwarciu
zęba (próbowała się aż wydostać przez dziąsło/kieszonkę czy jak mu tam).

morał? nigdy więcej leczenia kanałowego u zwykłego dentysty. poszedłem
do dentysty z mikroskopem. leczenie było szczegółowe, dokładne i
kompletne. podczas jednej wizyty dentysta zazwyczaj wykonał jeden / dwa
kanały co w porównaniu do zwykłego dentysty, który robił mi całego zęba
wraz z odbudową podczas jednej wizyty było dla mnie szokiem.
kosztowało to nie mało, ale jeśli miałbym przeżywać ponownie ten ból, to
już wolałbym wziąć kredyt na zęba.
specjalista enodonta brał w moim przypadku ok 600zł za zęba (100-150zł
za kanał)