legiiymacja inwalidy.....

1. Data: 2003-02-12 10:53:56

Temat: legiiymacja inwalidy.....
Od: "Hakeef" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak w temacie, czy jest bardzo potrzebna w zyciu codziennym ON?

2. Data: 2003-02-12 17:22:19

Temat: Re: legiiymacja inwalidy.....
Od: "jano" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak w temacie, czy jest bardzo potrzebna w zyciu codziennym ON?

Owszem legitymacja ON jest potrzebna np w przypadku podrozy pociągiem
(wymagaja tego konduktorzy - sam mialem przygode :) kłutnię z konduktorem,
ktory koniecznie chciał ją zobaczyć mimo iż na pierwszy rzut oka od razu
widac ze mam 1 grupe inwalidzką), może się przydac w komunikacji miejskiej.
Chodzi o dokumetowanie posiadania uprawnien do korzystania z ulg.

pozdrawiam
jano

3. Data: 2003-02-13 10:37:17

Od: "Wiesław" <w...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !!!
a jaka to jest legitymacja, ja z ZUS dostałem legitymację recisty czy to nie
jest to samo?? Na tą legitymacjię jechałem pociągiem.
pozdrawiam Wiesław

4. Data: 2003-02-13 20:24:14

Od: "jano" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wiesław" <w...@i...org.pl> napisał w wiadomości
> [...]
nie
> jest to samo?? Na tą legitymacjię jechałem pociągiem.

Wydaje mi sie ze koledze chodzi o legitymację ON wydawaną przez Powiatowy
Zespol ds orzekania o stopniu niepelnosprawnosci. Ja wlasnie takowa
legitymacje posiadam. Ta z ZUSu jest pewnie rownie wazna jak ta o ktorej
piszę.

pozdrawiam
jano

5. Data: 2003-02-14 14:39:52

Od: "Hakeef" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> pozdrawiam
> jano
>

> o ranyyyyyyyyyyy....to ktora warto miec legitymacje? czy jest niezbedna?
nie jezdze pociagami itp wiec do czego jeszcze moze sie przydac?

6. Data: 2003-02-14 19:00:00

Od: "jano" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie jezdze pociagami itp wiec do czego jeszcze moze sie przydac?

Poza podrozami komunikacją miejską i PKP mi nigdy nie byla potrzebna.

jano

7. Data: 2003-02-19 18:32:44

Od: "Katarzyna G." <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hakeef" <h...@w...pl> napisał w wiadomości

> nie jezdze pociagami itp wiec do czego jeszcze moze sie przydac?

Legitymację rencisty otrzyma tylko rencista (osoba, która pobiera rentę z
ZUS-), dla innych osób niepełnosprawnych jest właśnie ta legitymacja osoby
niepełnosprawnej (wydawana przez zespoły ds. orzekania o stopniu
niepełnosprawności, bądź centra pomocy rodzinie na podstawie posiadanego już
ważnego orzeczenia).
Nie wiem dokładnie, ale wydaje mi się, że zmieniły się przepisy i do ulg i
przywilejów ma znaczenie tylko ta druga legitymacja czyli osoby
niepełnosprawnej.
Legitymacja przydaje się również do uzyskania ulgi przy zakupie biletu do
kina, teatru, muzeum, autobusu, tramwaju, metra, PKS-u, pociągu itp.
Ustawowo muzea chyba te zniżki mają (niestety na ten temat nic nie wiem),
natomiast co do kina, to zależy od wewnętrznych zarządzeń (najlepiej się
dowiedzieć przed pójściem). W przypadku komunikacji miejskiej też wszystko
zależy widzimisię przewoźnika (nie we wszystkich miastach Polski te ulgi
są).

Pozdrawiam

Katarzyna G.

8. Data: 2003-02-19 19:13:40

Od: "kamila kwiatkowaka" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Syn ma legitymację O.N. (nie z ZUS)i w muzeum nie płaci nic lub 50%,
w teatrze i kinie nie ma ulg,komunikacja miejska bezpłatna do 26-go roku życia
(potem 100%)-tyle z Warszawy
pozdrawiam
marika

Unia a ON
kolega niedowidzi
kolega niedowidzi
Zaproszenie na mecz kosza na wozkach-Wawa
B2*\S Visit this website! B2*\SxXQ