leki chińskie???

11. Data: 2006-01-12 07:48:14

Temat: Re: leki chińskie???
Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Orion1410" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
news:dq4v68$iv4$1@83.238.56.14...

> inwektywy zachowaj dla swoich bredni.

sie robi, "naukowcu"
rotfl

--
pozdro
ape

12. Data: 2006-01-12 08:23:17

Od: "Orion1410" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> pewnie nie wiesz, ze akupunktura nie opiera sie na pracy na
> meridianach?

www.akupunktura.com.pl
Stronka Polskiego Towarzystwa Akupunktury, Regionalny Oddzial Polskiego
Zwiazku Akupunktury, Zaklad Fizjologii Gdanskiej AM

cytuje: "Sila zyciowa, albo inaczej energia "zyciowa" organizmu, Qi zajmuje
centralne miejsce w teorii akupunktury" i dalej "Qi przeplywa przez cialo
kanalami zwanymi meridianami...."

Czyzby jakis rodzaj urojen:)))

> pewnie takze nie wiesz, ze akupunktura jest jedna ze specjalnosci
> ksztalcenia podyplomowego lekarzy?

Ministerstwo Zdrowia i Opieki Społecznej.... "W związku z licznymi
zapytaniami oraz wzrastającym zainteresowaniem społeczeństwa akupunkturą
jako metodą leczniczą Departament Opieki Zdrowotnej i Rehabilitacji
przekazuje do wiadomości stanowisko Rady Naukowej przy Ministrze Zdrowia i
Opieki Społecznej. Akupunktura i jej wartość lecznicza jako metody
stosowanej w Polsce budzi poważne zastrzeżenia. Wprowadzenie tej metody w
naszych warunkach przyniosłoby wyniki problematyczne a nawet ryzykowne ze
względu na całkowicie nieznany mechanizm i charakter reakcji
ogólnoustrojowych w warunkach europejskich. Ponadto, bez wieloletniego
szkolenia nie jest możliwe osiągnięcie odpowiedniego poziomu technicznego,
warunkującego możliwość obiektywnej oceny uzyskiwanych wyników. W
piśmiennictwie światowym metoda ta oceniana jest na ogół negatywnie, a
uzyskiwane w nielicznych przypadkach pozytywne wyniki o charakterze
paliatywnym wiążą się raczej z działaniem sugestywnym. Biorąc pod uwagę
możliwość szerzenia się tą drogą wszczepiennego zapalenia wątroby należy
wobec tej metody, zarówno z naukowego jak i epidemiologicznego punktu
widzenia, zająć stanowisko negatywne. W związku z powyższym metoda
akupunktury nie powinna być stosowana przez służbę zdrowia w Polsce.
Dyrektor Departamentu Opieki Zdrowotnej i Rehabilitacji, dr. med. Stefan
Zieliński."

Orion1410

13. Data: 2006-01-12 08:35:19

Od: "GTK" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jedną z niewielu osób rozsądnych na tej grupie jest znajoma Agi !!!!
poczytajcie sobie:http://www.faceci.com.pl/digestive_enzymes.htm
pozdrawiamy
GTK( grupa trzymająca kciuki)

14. Data: 2006-01-12 12:28:00

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 11 Jan 2006 20:33:33 +0100, ape wrote:

> rowniez zwracam uprzejmie uwage, ze ta grupa nie ma dopisku "west" ani
> "east", a medycyna chinska jest znacznie starsza od hipokratesowej i
> nadal jest wykladana na uczelniach wyzszych w sporej czesci swiata :)
> btw. mowisz, ze z meridianami na paranauki lub na paranoje...
> czyzbys zatem smial twierdzic, ze prof. dr med. zbigniew garnuszewski
> byl szarlatanem?

Akupunktura działa i wiadomo jak. I naukowe wytłumaczenie mechanizmu jej
działania (istnieje takowe) nijak się ma do meridianów.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

15. Data: 2006-01-12 13:18:22

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Akupunktura działa i wiadomo jak. I naukowe wytłumaczenie mechanizmu jej
> działania (istnieje takowe) nijak się ma do meridianów.

A gdzie można poczytać? Pytam z ciekawości, oczywiście.

Pozdrawiam,
Akulka

16. Data: 2006-01-12 13:46:01

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek" <a...@s...re.invalid> napisał w
wiadomości news:19pvbqwvck9jd.dlg@always.coca.cola...

> Akupunktura działa i wiadomo jak. I naukowe wytłumaczenie mechanizmu
jej
> działania (istnieje takowe) nijak się ma do meridianów.

a mianowicie?
no i oczywiscie licze, ze poprzesz to zdaniem jakiegos wiawrygodnego
autorytetu

--
pozdro
ape

17. Data: 2006-01-12 14:18:11

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zajmuje
> centralne miejsce w teorii akupunktury" i dalej "Qi przeplywa przez

przepraszam za literowke. mialo byc: opiera sie :)))

> [...]
> akupunktury nie powinna być stosowana przez służbę zdrowia w Polsce.
> Dyrektor Departamentu Opieki Zdrowotnej i Rehabilitacji, dr. med.

skad ten cytat, bo mzios w 1985 utworzylo stanowisko specjalisty
krajowego ds akupunktury ?

--
pozdro
ape

18. Data: 2006-01-13 08:34:28

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 12 Jan 2006 14:46:01 +0100, ape wrote:

> a mianowicie?

Przez stymulację czynności pewnych neuronów w rdzeniu kręgowym.

> no i oczywiscie licze, ze poprzesz to zdaniem jakiegos wiawrygodnego
> autorytetu

O ile pamiętam było o tym co nieco w fizjologii Traczyka nawet.

Oczywiście chodzi tu o działanie przeciwbólowe akupunktury, nie o
czyszczenie kanałów.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

19. Data: 2006-01-13 09:59:30

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek" <a...@s...re.invalid> napisał w
wiadomości news:ul5mhkjz6b9z.dlg@always.coca.cola...

> Przez stymulację czynności pewnych neuronów w rdzeniu kręgowym.

czy mam rozumiec, ze wbija sie tam bezposrednio igly?

> O ile pamiętam było o tym co nieco w fizjologii Traczyka nawet.
>
> Oczywiście chodzi tu o działanie przeciwbólowe akupunktury, nie o
> czyszczenie kanałów.

a co to jest czyszczenie kanalow?
... i jeszcze jedno: jak to jest, ze znieczulajac np. zab - wbija sie
igly w zupelnie inne miejsca?

--
pozdro
ape

20. Data: 2006-01-13 11:52:52

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 13 Jan 2006 10:59:30 +0100, ape wrote:

> czy mam rozumiec, ze wbija sie tam bezposrednio igly?

:) A po co?

Neurony mają to do siebie, że nie dość, ze są najdłuższymi komórkami w
ciele ludzkim (czyli stymulując okolicę stopy pobudza się neuron,
którego ciało znajduje się gdzieś metr powyżej), to jeszcze gadają
między sobą za pomocą synaps.

> a co to jest czyszczenie kanalow?

Nie mam pojęcia:) Sam o tym pisałeś (jakieś meridiany, kanały
energetyczne etc).

> ... i jeszcze jedno: jak to jest, ze znieczulajac np. zab - wbija sie
> igly w zupelnie inne miejsca?

Podstawowa znajomość anatomii fizjologii się kłania.

Jak to jest, ze żeby wyłączyć światło w pokoju nie trzeba wykręcać
żarówki w żyrandolu? :)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

opryszczka narządów - gdzie badanie?
co to jest: Metoda dekantacji, metoda flotacji, metoda rozmazu Kato-Miura.
Zajady
A u mnie odwrotnie
stłuczenie kości?