leki podawane dzieciom

1. Data: 2007-07-28 19:25:07

Temat: leki podawane dzieciom
Od: Ania <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę o pomoc. Czy mogę podać polopirynę s mojemu 3 letniemu synkowi?
Syn mierzy 110 cm i waży 22 kg. Gorączkuje, ma teraz 38,1 st.C. Nie
mam w domu innego środka na zbicie gorączki za wyjątkiem polopiryny s.
Mieszkam na wsi i nie mam możliwości dojazdu i zakupu innego leku w
aptece np. całodobowej lub innym punkcie. Czy mogę podać synowi 1/2
polopiryny??
Proszę o poradę. To pilne.
Z góry dziękuję.
Ania.

2. Data: 2007-07-28 19:35:34

Temat: Re: leki podawane dzieciom
Od: "Janusz Kornaga" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 28-07-2007 o 21:25:07 Ania <a...@t...pl> napisał(a):

> Proszę o pomoc. Czy mogę podać polopirynę s mojemu 3 letniemu synkowi?

Jest chyba ulotka dołączona do lekarstwa:
http://www.polpharma.pl/u235/navi/31307

--
Pozdrawiam. Janusz.

3. Data: 2007-07-28 19:41:45

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania pisze:
> [...]
> Mieszkam na wsi i nie mam możliwości dojazdu i zakupu innego leku w
> aptece np. całodobowej lub innym punkcie. Czy mogę podać synowi 1/2

Dzieciom NIE WOLNO podawać kwasu acetylosalicylowego (aspiryna,
polopiryna, inne). Spróbuj pożyczyć np. od sąsiada coś, co zawiera
paracetamol lub ibuprofen (Panadol, APAP, Ibuprom...) i podać dziecku
250 mg (zazwyczaj pół tabletki).

W ostateczności taka temperatura nie wymaga pilnego zbijania.

Pozdrawiam
Piotr

4. Data: 2007-07-28 20:33:38

Od: "Janusz Kornaga" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 28-07-2007 o 21:41:45 Piotr <e...@t...pl> napisał(a):

> Dzieciom NIE WOLNO podawać kwasu acetylosalicylowego (aspiryna,
> polopiryna, inne).

Aspiryna jest lekiem istniejacym juz około 100 lat. W tym czasie byla dość
masowo podawana dzieciom na różne dolegliwości, bóle, gorączki. Jakie to
ogromne szkody wyrządziło to podawanie aspiryny? Wiem, dwadzieścia parę
lat temu pojawiły sie doniesienia o zespole Rey'a i od tego czasu te nowe
zalecenia. A w podręcznikach sprzed 20 lat pisano, żeby dzieciom nie
podawać paracetamolu, bo toksyczny. Jako dziecko wielokrotnie łykałem
aspirynę. Nawet teraz często spotyka się rodziców, którzy podawali dziecku
aspirynę i nie widac żadnych negatywnych następstw.

--
Pozdrawiam. Janusz.

5. Data: 2007-07-28 21:05:39

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Kornaga" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> Aspiryna jest lekiem istniejacym juz około 100 lat. W tym czasie byla dość
> masowo podawana dzieciom na różne dolegliwości, bóle, gorączki. Jakie to
> ogromne szkody wyrządziło to podawanie aspiryny?

Wywołała zgony w przebiegu zespołu Reye'a.

> [...]
> dziecko wielokrotnie łykałem aspirynę. Nawet teraz często spotyka się
> rodziców, którzy podawali dziecku aspirynę i nie widac żadnych

Na tym właśnie polega myślenie ludzi nie mających pojęcia o medycynie.
"Palenie nie szkodzi bo moja babcia ma 94 lata i całe życie pali papierosy a
mój sąsiad nie pali i ma raka płuc."

Od tego są badania naukowe a także publikacje przypadków w prasie fachowej
, żeby na nich opierać swoją wiedzę.

Aspiryny nie powinno się podawać u dzieci do 12 roku życia w przebiegu
chorób wirusowych. Takie są aktualne zalecenia.

Pozdrawiam
regen

6. Data: 2007-07-28 21:33:06

Od: "Janusz Kornaga" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 28-07-2007 o 23:05:39 regen <r...@-...pl> napisał(a):

> Wywołała zgony w przebiegu zespołu Reye'a.

Ile bylo tych zgonów? Aspirynę zażywały miliony, pewnie setki milionów
dzieci. Zgony wywołała aspiryna? A może to wirus był taki zjadliwy.

> Na tym właśnie polega myślenie ludzi nie mających pojęcia o medycynie.
> "Palenie nie szkodzi bo moja babcia ma 94 lata i całe życie pali
> papierosy a mój sąsiad nie pali i ma raka płuc."

Często słyszy się takie usprawiedliwienia, mi sie nawet nie chce mówić o
szkodliwosci palenia, bo prawie zawsze słyszę taką odpowiedź.

> Od tego są badania naukowe a także publikacje przypadków w prasie
> fachowej , żeby na nich opierać swoją wiedzę.

No owszem, publikacje, ale trzeba też myśleć, analizować własne
doświadczenia.

> Aspiryny nie powinno się podawać u dzieci do 12 roku życia w przebiegu
> chorób wirusowych. Takie są aktualne zalecenia.

Wiemy.

--
Pozdrawiam. Janusz.

7. Data: 2007-07-29 09:49:48

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ile bylo tych zgonów? Aspirynę zażywały miliony, pewnie setki milionów
> dzieci. Zgony wywołała aspiryna? A może to wirus był taki zjadliwy.

W USA między 1980 a 1997 zachorowało 1200 dzieci (przypadki zgłoszone i
zweryfikowane). Śmiertelność przy tym zespole to 40-50 %.
Powiązanie zespołu Reye'a z aspiryną jest jasne . Wsród dzieci które
zachorowały 95 % używało aspiryny.
To dane wystarczające to zakazania przyjmowania ASA przy infekcjach
wirusowych u dzieci. Zwłaszcza ,że powszechnie dostępne są inne środki
farmakologiczne i fizykalne.

> No owszem, publikacje, ale trzeba też myśleć, analizować własne
> doświadczenia.

Coś Ty ?
To przeanalizuj własne doświadczenia na temat postępowania w hipertermii
złośliwej czy tez kongijsko-krymskiej gorączce krwotocznej. Dajesz argumenty
nie na temat.

> Wiemy.

Twórca wątku tego nie wiedział a Ty jeśli to wiesz, to nie pisz na podstawie
swojego widzimisię ,bo to jest grupa sci .

Pozdrawiam
regen

wedzielko podjezykowe
Całowanie i choroby zakaźne.