lesny ogrod dla zapracowanych

21. Data: 2008-07-24 07:56:09

Temat: Re: lesny ogrod dla zapracowanych
Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 22 Jul 2008, Basia Kulesz wrote:

> Użytkownik "Darek Pakosz" <d...@d...abc.com.pl> napisał w wiadomości
.pl...

> Nie trzymaj nas dluzej w napieciu. O co chodzi z tym zywokostem.
> Kompost z niego niszczy chwasty? No nie wierzę.
>
> Piękna roślina, żywokost. Sadzisz, kwitnie. Po dwóch latach jest go
> paręnaście sztuk, wyrzucasz. On odrasta, znów wyrzucasz. I rośnie zamiast
> chwastów :)
>
> Pozdrawiam, Basia.

Niebezpieczny ale rzeczywiscie piękny.
Moze warto go miec.

D.P.

22. Data: 2008-07-24 16:30:41

Temat: Re: lesny ogrod/zywokost
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Darek Pakosz wrote:
> Nie trzymaj nas dluzej w napieciu. O co chodzi z tym zywokostem.
> Kompost z niego niszczy chwasty? No nie wierzę.
>
> D.
> P.

Od dawna uzywam zywokostu (Symphytum officinale) w komposcie, bo mnie
uczono, ze przyspiesza ten proces. Ponizej paragraf ze strony pelnej
ciekawych informacji na temat zywokostu, po angielsku:

http://www.pfaf.org/database/plants.php?Symphytum+of
ficinale

Zywokost, w USA nazywany comfrey, nie tylko przyspiesza kompostowanie,
rowniez moze byc uzyty jako "natychmiastowy" kompost. Jest doskonaly
jako sciolka pod pomidory i mozna tez robic "herbate" do podlewania
bogata w potas.

"The plant grows very quickly, producing a lot of bulk. It is tolerant
of being cut several times a year and can be used to provide 'instant
compost' for crops such as potatoes. Simply layer the wilted leaves at
the bottom of the potato trench or apply them as a mulch in no-dig
gardens. A liquid feed can be obtained by soaking the leaves in a small
amount of water for a week, excellent for potassium demanding crops such
as tomatoes. The leaves are also a very valuable addition to the compost
heap[26, 200]. A gum obtained from the roots was at one time used in the
treatment of wool before it was spun[100]."

23. Data: 2008-07-25 12:43:47

Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 24 Jul 2008, Magdalena Bassett wrote:

> [...]
> a very valuable addition to the compost heap[26, 200]. A gum obtained from
> the roots was at one time used in the treatment of wool before it was

Dwie rzeczy podobaja mi sie:
1.instant compost - w Ameryce wszystko do dobre musi byc instant.
2.gnojowka z zywokostu pod pomidory - moze rozwiazac problemy w mojej
uprawie.

Dzieki i pozdrawiam,

D.P.

24. Data: 2008-07-25 20:49:50

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek Pakosz pisze:
[...]
> Dwie rzeczy podobaja mi sie:
> 1.instant compost - w Ameryce wszystko do dobre musi byc instant.
> 2.gnojowka z zywokostu pod pomidory - moze rozwiazac problemy w mojej
> uprawie.

Skoro gnojówka to pół na pół z pokrzywami.

--
pozdr. Jerzy

Obsadzanie dzialki
zielony parasol