licea - nowy system wielki błąd

1. Data: 2002-07-05 21:53:51

Temat: licea - nowy system wielki błąd
Od: "Michał" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jestem z warszawy i złożyłem do 5 szkół podania. najlepsze w rankingu było
na 8
miejscu najgorsze na 61. reszta odpowiednio 12,15,24,28,34. uważam że mam
nienajgorsze oceny średnia 4,64
(pol-4,mat-5,fiz-4,che-4,bio-5,geo-4,his-4,ang-
5,fr-5,szt-5,wf-5,inf-6,wos-4) wynik z egzaminu 80 pkt ( 40 + 40).chodziłem
do
gimnazjum w którym nie łatwo było mieć 5 i 6 z każdego przedmiotu, jak widać
nawet z takich przedmiotów jak wos,wf ,sztuka. nauczyciele nie podciągali
nam
ocen na koniec roku, nie pomagali nam na egzaminie jak w wielu innych
szkołach.
moge sie założyć że ci uczniowie co mają średnie po 5,6 i ponad 90 pkt z
egzaminu , "mają mniej w głowie" niż przeciętny uczeń z naszego gimnazjum.
bo
ten system nie był dobry dla tych którzy mają wiedze tylko ci którzy są
sprytni, mają znajomości i portfel wypchany kapuchą. przykro mi z tego
powodu
bo będe musiał chodzić do gorszego liceum (nr w rankingu 61) a jakiś bałwan
będzie zajmował mi miejsce w lepszych liceach.
podsumówując w Polsce nie da sie inaczej żyć bez łapówek, znajomości i to od
najmłodszych lat.
pozdrawiam wszystkich z mojego gimnazjum i wszystkich poszkodowanych

--
nara

1. Data: 2002-07-06 07:02:23

Temat: Re: licea - nowy system wielki błąd
Od: "Piotrek" <p...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Działania znajomości nigdy nie można wykluczyć, ale chyba tłumaczenie sobie
tym własnych niepowodzeń jest lekkim nadużyciem. Niestety rynek edukacji i
pracy jest dla tych ludzi obrotnych i umiejących przewidywać ewentualne
niepowodzenie i przygotować sobie alternatywę. Może warto było złożyć
papiery także do innych liceów, które miały podobną renomę jak liceum, do
którego nie udało ci się dostać?

poza tym niezależnie do jakiego liceum będziesz chodzić, to od ciebie
zależy, co będziesz umiał i co zrobisz ze swoją wiedzą. Szkoła nigdy cię do
końca niczego nie nauczy. Lekcje traktuj jako wskazówkę do samodzielnej
nauki. To co szkole i podręczniku nie wystarczy, aby odnieść później jakiś
sukces. Poza tym warto przygotowywać się do różnych olimpiad przedmiotowych.
Dzięki nim będziesz mógł sprawdzić jak wypadasz w porównaniu do innych
uczniów.

--

Piotrek
--------------------------------------

1. Data: 2002-07-06 09:58:58

Od: "Michał" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja wcale nie uważam że poniosłem jakąś porażkę, ale działanie znajomości
jest zauważalne. w jednym z liceów byłem na liście rezerwowej a za mną o 100
miejsc dalej kolega i okazało sie że on sie dostał a ja nie. (składaliśmy do
tej samej klasy)
niestety nie udało mi sie przewidzieć że wszyscy mają średnie powyżej 5,5 i
wynik powyżej 87 pkt.

nara

1. Data: 2002-07-06 13:09:41

Od: "Piotrek" <p...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

hehe rzeczywiście to trudno przewidzieć i udowodnić, ale jak mawiał Forest
"życie jest jak pudełko czekoladek" ;-) a tam na poważnie: odczekaj
spokojnie, aż ludzie się zdecydują na jakąś szkołę. Często się podostawali
do kilku i teraz będą musieli wybrać. Może więc nie wszystko jeszze
stracone. 3mam kciuki ;-)

--

Piotrek
--------------------------------------

1. Data: 2002-07-07 06:37:29

Od: "Warcisław Machura" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> ja wcale nie uważam że poniosłem jakąś porażkę, ale działanie znajomości
> jest zauważalne.

Sa dwa wyjscia -
1.plakac, ze dzialaja znajomosci.
2.znajomosci te sobie wyrobic.
Ktore lepsze?

Warcisław Machura
w...@w...pl
http://www.strony.wp.pl/wp/wmachura
http://www.slupsk.pl/historycy

1. Data: 2002-07-07 10:55:07

Od: "Michał" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ani jedno ani drugie

najlepiej liczyć tylko na siebie i nie patrzyć sie na innych

--
nara

1. Data: 2002-07-10 14:48:26

Od: "Łukasz" <l...@t...pl+NOSPAM+> szukaj wiadomości tego autora

Michał napisał(a) w dniu 05 lip 2002 tak:

> jestem z warszawy i złożyłem do 5 szkół podania. najlepsze w
> rankingu było na 8
> miejscu najgorsze na 61. reszta odpowiednio 12,15,24,28,34. uważam
> że mam nienajgorsze oceny średnia 4,64

Ranking liceow ? Uwazam, ze wszelkie rankigi szkol to poroniony
pomysl. Nie wiem czemu mlodzierz pcha sie na sile do renomowanych
szkol. Myslisz, ze na studiach beda patrzyli do jakiego liceum
chodziles ?

1. Data: 2002-07-14 18:14:48

Od: "Albert" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> najlepiej liczyć tylko na siebie i nie patrzyć sie na innych

to troszke za malo. sam niewiele zdzialasz.

pozdrawiam
zona alberta

studia doktoranckie - chemia
odwolania